מערכות דיוור אלקטרוני נמצאות איתנו כבר כמה שנים טובות. בהתחלה חשבנו ששיווק דרך אימייל הוא קל, כל מה שאנחנו צריכים זה להתחבר למערכת דיוור אלקטרוני, לשרבט כמה משפטים אודות החברה שלנו או אודות מוצר נפלא שהתחלנו למכור, והלקוחות ינהרו אלינו כמו מוסלמים המגיעים למכה בעת החאג'.
אבל המציאות הראתה לנו אחרת; מסתבר שכדי שניוזלטר יעשה את העבודה שלשמה הוא נועד צריך להתאמץ קצת. זה לא כל כך פשוט כפי שחשבנו. רבים מתעלמים, מוחקים, מסירים או זורקים ניוזלטרים שמגיעים לתיבת האימייל שלהם, אך מנגד קיימת קבוצת אנשים שכן מצליחים להגיע להישגים מרשימים באמצעות הדיוור האלקטרוני – איך הם עושים את זה?
חומר למחשבה
דיוור אקטואלי – אם אתם רוצים להיות עדכניים, כאלו שמביאים את החדשות הכי חמות לקהל הנמענים שלכם, אז ניוזלטרים אקטואליים יכולים להיות התשובה האולטימטיבית עבורכם. תוכלו לקרוא קצת על מה שקורה ממש עכשיו בעולם, לקשר את זה לנושא שלכם ולשלוח אל הקהל שלכם. אם אתם מתעצלים, לא נורא, כי יש אתרים שמרכזים ומתקצרים חדשות נבחרות מהעולם ושולחים ישירות לתוך האימייל שלכם. דוגמה מצוינת לאתר כזה הוא: theskimm.com כדי להתחבר אליהם צריך להירשם לקבלת ניוזלטר ובתוך זמן קצר אתם מקבלים מידע שיכול להיות הנושא לניוזלטר הבא שתשלחו.
דיוור מעוצב היטב – דרך נוספת לפתות נמענים לפתוח את הניוזלטר שלכם ולהעמיק בו היא באמצעות עיצוב מרהיב. נכון זו אמנות, אבל כל אחד יכול לעשות את זה, אולי עם קצת עזרה. העין האנושית נמשכת ליופי ואסטטיקה כמו שיאיר לפיד נצמד לתוכנית מע"מ 0, זה לא בשליטתנו. מסגרת יפה, עמודות מעוצבות, תמונות משלימות, צבעים קורנים ובולטים ופריסה אטרקטיבית בהחלט יכולים להשפיע על אחוז הנמענים שפותחים את הניוזלטר. דוגמה טובה למכתבים אלקטרונים כאלו ניתן למצוא כאן: http://noshon.it/. כדי להתחבר צריך להירשם. (אזהרה!!! יתכן ריור רציני ובלתי נשלט כבר בקריאת הניוזלטר הראשון שתקבלו.)
דיוור עם אנימציה – בטח שמתם לב שניתן כיום לצרף ולראות תמונות ואנימציות בתוך הדואר האלקטרוני שלנו. אנחנו לא צריכים לפתוח את התמונה או הסרטון בקובץ חיצוני – הם פשוט נגלים לעינינו כבר בתוך גוף האימייל. הצעקה האחרונה בטכנולוגיה החדשה הזו זהו ללא ספק ה- GIF המונפש (Animated GIFs). כמו עיניהם של חתולים, גם את העין שלנו נתפסת לתנועה יותר מאלמנטים סטטיים במרחב. אפשר כמובן גם לשלב בתוך הניוזלטר מספר בלתי מוגבל של אנימציות.
כמובן שישנן עוד דרכים לגרום לנמענים לפתוח את הניוזלטר שלכם ועוד יהיו אמצעים חדשים בעתיד. מקווה שנתנו לכם כמה רעיונות, הם עובדים היטב עבורנו ובוודאי שעבור החברות שהצגנו כאן. שיהיה בהצלחה!