בטח שמעת את הביטוי 'קח את זה הלאה, (תעביר את זה
הלאה (באנגלית Pay It Forward))
זה מתוך סרט קולנוע באותו השם, הרעיון הוא שכאשר
משהו טוב או נחמד קורה לך, אז אתה
עושה משהו דומה, משהו טוב או נחמד למישהו אחר.
ומשם הרעיון שלך ממשיך הלאה וקדימה,
כשאתה ממשיך ומקווה, ליצור מטרה להפיכת העולם למקום
טוב יותר לחיות ולעבוד בו.
הרעיון הוא בהחלט רעיון נפלא, נצחי, משהו שאנחנו בהחלט צריכים בעולם שלנו היום,
הן ברמה המקומית והן ברמה הגלובלית. זה לא רק לעשות דבר אחד טוב למישהו
אחד. זה על לעשות ולהיות טוב ונחמד לכל מי שאתה פוגש לאורך כל היום, כולל
במהלך שעות העבודה. זה בהחלט גישה חיובית לחיים ועשיית עסקים.
לדוגמה, בעסקים: להיות מנומס ולכבד את כל מי שאתה נתקל בו ביום העסקים שלך
- גם אם אתה לא הולך לעשות עסקים איתם. לענות על שאלות ולשתף מידע עם
אנשים שאתה לא תוכל לראות או לדבר איתם שוב. להקשיב למה שיש להם לומר.
להתחשב באחרים תמיד. זה נשמע כמו גישה טובה לאימוץ של השכל הישר, אבל זה
בעצם משהו שיכול גרום לך להתנגש עם יותר מדי דברים במרחב העסקי שלך.
זכור: לכולם ולכל דבר יש ערך כלשהו.
אבל, יש עוד רעיון שכדאי לשקול ולשלב למערך העסקי שלך. בנוסף ל 'קח את זה
הלאה' בוא גם 'לשחק את זה לאחור' או 'פירוק לאחור' כדי לשפר מאוד את
ההזדמנויות להצלחה.
קראת נכון! תכנון פעולות עבודה לאחור להצלחה עסקית!
וזאת הסיבה למה אתה צריך וחייב לפרק לאחור:
כדי להצליח בעסקים, חשוב להכין תוכנית פעולה עסקית. בעלי עסקים ומנכ"לים
זקוקים לתכניות עסקיות לניהול יעיל של העסקים והחברות, ראשי מחלקות צריכים
תוכניות עסקיות כדי לעמוד ביעדי החברה, וללא קשר מה התפקיד שלך בתוך החברה
או בניהול העסק, אתה צריך תוכנית פעולה עסקית כדי להביא לידי ביטוי את
התרומות האישיות שלך להצלחה של העסק או החברה שאתה מנהל. אבל איך תוכל
לעמוד ביעדים שלך בהצלחה וודאית ובשליטתך
פירוק לאחור.
איך? ... ככה:
שאל את עצמך…
1. מהי התוצאה הסופית שאתה רוצה להשיג?
2. באיזה כיוון אתה רוצה ללכת עם המטרה שבחרת?
לדוגמה: נניח שאתה מנכ"ל, מייסד או בעל עסק והמטרה שלך היא לעשות לפחות
3 מליון ש"ח במחזור שנתי. או שאולי אתה רוצה להרוויח באופן אישי מיליון דולר
בשנה!
איך מגיעים למיליון דולר?
פירוק לאחור........במקום לחכות עד שזה יקרה, תתחיל את הדרך למיליון דולר
כבר עכשיו, ואז תשאל:
- כדי לעשות מיליון דולר בהיקף מכירות שנתי איזה פעולות אני צריך לעשות ?
- מהי המכירה הממוצעת?
- ואז לחלק מיליון דולר לכמות מכירות.
- עם כמה לקוחות פוטנציאליים אתה יוצר קשר כדי לקבל פגישה אחת?
- כמה פגישות יידרשו כדי לסגור עסקה?
- מהו יחס הסגירה, כדי לסגור את המספר הרצוי של המכירות להגיע למיליון דולר?
- מהו לוח הזמנים שלך, להגיע למיליון דולר?
- האם יש לך צוות תמיכה ושתופי פעולה מספיקים כדי להגיע למיליון דולר?
- אילו עלויות נוספות ישיגו לך מיליון דולר?
• האם מיקום העסק/חברה במקום הנכון?
אם זה מציאותי? או האם יש צורך לתכנן מחדש את המטרות? אם כן,
תפרק לאחור שוב עד שתגיע למספרים שניתן להשיג אותם. חשוב שתוכל
להכניס לפה רק את מה שאתה יכול ללעוס, בצעדים ישימים.
רק על ידי פירוק לאחור תוכל לדעת אם וכיצד תוכל בשליטתך להגיע למטרות
העסק שלך.
פירוק יעדים לאחור זאת לא אשליה! לפעמים הרבה אנשי עסקים יוצרים עולם ורוד
בעת כתיבת תכנית שפשוט לא ניתן להשיג אותה. הם לא באמת חושבים על איך זה
יהיה אפשרי, או מה הם באמת צריכים לעשות כדי להגיע למטרה מסוימת. אתה לא
יכול פשוט לומר: אני רוצה לעשות מיליון דולר!
מתוך תהליך פירוק לאחור אתה יכול להבין שמטרה שבחרת לך, יכולה לשבש לך
או לעסק את המהלך ההתנהלות התקין. או שאולי זה פשוט לא אפשרי בשלב הזה.
במקרה כזה תעריך מחדש ואפס מחדש את המטרה. פרק לאחור שוב עד שתמצא
חתיכות בגודל שאתה תוכל ללעוס אותם בתכנית פעולה מעשית. עוד אפשרי,
כשאתה כבר בעשייה, כדאי לשקול למתוח טיפה את המטרה שבחרת, רק להוסיף
קצת תמריץ כדי לגרום לזה לקרות.
על ידי פירוק לאחור למטרות העסקיות שלך והתוכניות, תהיה לך הבנה מדויקת
יותר ומפורטת של מה שאתה באמת צריך לעשות. אתה יכול לעשות את זה עם
כמעט כל בעיה עסקית.
על ידי פירוק לאחור תהיה לך הבנה טובה יותר של העסק שלך והמטרות שלך.
כשתשיג את היעדים שלך, אתה תצליח יותר, תרוויח יותר, עם פחות לחץ -
ויכול "להעביר את זה הלאה" על ידי עשיית דברים גדולים.
אריה גרסיאני, מאמן עסקי בכיר. מומחה ליצירת שינויים משמעותיים ופריצות דרך בעסקים וחברות. ניסיון של שנים בניהול וליווי אנשים להשגת תוצאות פורצות דרך בעסקים ובחייהם.
054-4400136