תחזוקת מחשבים מתחלק לשני סוגים: תחזוקה ותחזוקה מונעת.
הגדרות:
תחזוקה: עבודה שגרתית הנדרשת כדי לשמר מוצר כך שיהיה ניתן להשתמש בו באופן רצוף כפי שתוכנן ע"י היצרן וביעילות מרבית.
תחזוקה מונעת: טיפול ושרות המסופק ע"י איש תחזוקה מיומן במטרה לשמר מוצר באופן תקין ע"י תיקון תקלות מינוריות לפני שהן הופכות לתקלות רציניות, הטיפול כולל
לרוב, בדיקות, מדידות, כוונון והחלפת חלקים ונועד במיוחד לצורך מניעת היווצרותן של תקלות שיפגעו בתפקוד המוצר.
כל אחד מאיתנו השקיע אלפי שקלים במערכת מחשב, למה?, כדי לחסוך זמן וכסף, לכן הכסף המופנה לנושא המחשוב איננו יכול להיקרא הוצאה והוא צריך להיחשב כהשקעה.
אורך החיים הממוצע למחשב שולחני הוא כשלוש שנים ושל מחשב נישא כשנתיים, מכאן שאילו יכולנו להאריך את חיי המוצר היינו מרוויחים כסף או לחלופין דוחים את הרכישה
הבאה ומקטינים את התקציב השנתי המופנה לנושא המחשוב.
מכיוון שהכנסות העסקים המייצרים חלקי מחשב נובע ממכירת המוצר, אין הם מעוניינים למכור ללקוח מוצר בעל אורך חיים ארוך ולכן המטרה של הלקוח מנוגדת מהמטרה של היצרן, הלקוח מעוניין לשמר את ההשקעה שלו במחשוב, כאן נכנס לתמונה נושא התחזוקה ותחזוקה מונעת.
בעסקים קטנים המשתמשים ב- עד עשרה מחשבים אין הצדקה להחזיק עובד המתמחה בתחום לכן הם המפסידים הגדולים כי המחשבים שלהם לא עובדים בתפוקה הרצויה, הם לא "מתוחזקים" ובהתאמה העובדים "ממתינים" לתגובת המחשב, הם גם אלא שיחליפו מחשבים בתדירות גבוהה יחסית כי המחשבים הקיימים עובדים לאט מידי ותדירות התקלות גבוהה מידי.
ללא טיפול שוטף גם המחשב החדש שתרכשו (למרות שהוא מהיר מקודמו) יעבוד לאט בערך כשלושה חודשים לאחר התקנתו וזאת כתוצאה מחוסר תחזוקה ומהרגלי עבודה לקויים.
הדבר המינימאלי שעסקים אלו יכולים לעשות הוא "תחזוקת" מחשב תוך שימוש בכלים הקיימים במערכת ההפעלה הכולל עדכוני מערכת ההפעלה, בדיקת תקינות כונן הקשיח
ו-"איחוי" הכונן- Defrag.
חלונות XP:
עדכון מערכת- התחל, לוח בקרה, עדכונים אוטומטיים, במסך המתקבל סמן "אוטומטי (מומלץ)".
העדכונים מבוצעים בזמן שהמחשב מחובר לאינטרנט.
בדיקת כונן קשיח- המחשב שלי, לחצו על הלחצן הימני בעכבר מעל ל- "כונן C" בחרו "מאפיינים" בחרו "כלים" לחצו על "בדוק כעת" בתווית "תיקון שגיאות" כאן יש לענות "כן" להודעה שלא ניתן לבצע זאת כעת ונידרש לכבות ולהדליק את המחשב, הבדיקה תבוצע במהלך ההדלקה.
איחוי- התחל, המחשב שלי, כמו בבדיקת כונן הקשיח אך יש לבחור "בדוק כעת" בתווית של איחוי.
שפירית מחשבים מספקת שרות תחזוקה ותחזוקה מונעת כחלק מתוכנית תחזוקה החוסך הרבה כסף ללקוח, לפרטים אנא צרו קשר.
מוגש כחומר למחשבה באדיבות שפירית מחשבים. יש להתייחס לחומר כהמלצה בלבד. שפירית מחשבים אינה אחראית בדרך כלשהי לשימוש שיבצע הקורא בעצות והטיפים המובאים כאן.
הגדרות:
תחזוקה: עבודה שגרתית הנדרשת כדי לשמר מוצר כך שיהיה ניתן להשתמש בו באופן רצוף כפי שתוכנן ע"י היצרן וביעילות מרבית.
תחזוקה מונעת: טיפול ושרות המסופק ע"י איש תחזוקה מיומן במטרה לשמר מוצר באופן תקין ע"י תיקון תקלות מינוריות לפני שהן הופכות לתקלות רציניות, הטיפול כולל
לרוב, בדיקות, מדידות, כוונון והחלפת חלקים ונועד במיוחד לצורך מניעת היווצרותן של תקלות שיפגעו בתפקוד המוצר.
כל אחד מאיתנו השקיע אלפי שקלים במערכת מחשב, למה?, כדי לחסוך זמן וכסף, לכן הכסף המופנה לנושא המחשוב איננו יכול להיקרא הוצאה והוא צריך להיחשב כהשקעה.
אורך החיים הממוצע למחשב שולחני הוא כשלוש שנים ושל מחשב נישא כשנתיים, מכאן שאילו יכולנו להאריך את חיי המוצר היינו מרוויחים כסף או לחלופין דוחים את הרכישה
הבאה ומקטינים את התקציב השנתי המופנה לנושא המחשוב.
מכיוון שהכנסות העסקים המייצרים חלקי מחשב נובע ממכירת המוצר, אין הם מעוניינים למכור ללקוח מוצר בעל אורך חיים ארוך ולכן המטרה של הלקוח מנוגדת מהמטרה של היצרן, הלקוח מעוניין לשמר את ההשקעה שלו במחשוב, כאן נכנס לתמונה נושא התחזוקה ותחזוקה מונעת.
בעסקים קטנים המשתמשים ב- עד עשרה מחשבים אין הצדקה להחזיק עובד המתמחה בתחום לכן הם המפסידים הגדולים כי המחשבים שלהם לא עובדים בתפוקה הרצויה, הם לא "מתוחזקים" ובהתאמה העובדים "ממתינים" לתגובת המחשב, הם גם אלא שיחליפו מחשבים בתדירות גבוהה יחסית כי המחשבים הקיימים עובדים לאט מידי ותדירות התקלות גבוהה מידי.
ללא טיפול שוטף גם המחשב החדש שתרכשו (למרות שהוא מהיר מקודמו) יעבוד לאט בערך כשלושה חודשים לאחר התקנתו וזאת כתוצאה מחוסר תחזוקה ומהרגלי עבודה לקויים.
הדבר המינימאלי שעסקים אלו יכולים לעשות הוא "תחזוקת" מחשב תוך שימוש בכלים הקיימים במערכת ההפעלה הכולל עדכוני מערכת ההפעלה, בדיקת תקינות כונן הקשיח
ו-"איחוי" הכונן- Defrag.
חלונות XP:
עדכון מערכת- התחל, לוח בקרה, עדכונים אוטומטיים, במסך המתקבל סמן "אוטומטי (מומלץ)".
העדכונים מבוצעים בזמן שהמחשב מחובר לאינטרנט.
בדיקת כונן קשיח- המחשב שלי, לחצו על הלחצן הימני בעכבר מעל ל- "כונן C" בחרו "מאפיינים" בחרו "כלים" לחצו על "בדוק כעת" בתווית "תיקון שגיאות" כאן יש לענות "כן" להודעה שלא ניתן לבצע זאת כעת ונידרש לכבות ולהדליק את המחשב, הבדיקה תבוצע במהלך ההדלקה.
איחוי- התחל, המחשב שלי, כמו בבדיקת כונן הקשיח אך יש לבחור "בדוק כעת" בתווית של איחוי.
שפירית מחשבים מספקת שרות תחזוקה ותחזוקה מונעת כחלק מתוכנית תחזוקה החוסך הרבה כסף ללקוח, לפרטים אנא צרו קשר.
מוגש כחומר למחשבה באדיבות שפירית מחשבים. יש להתייחס לחומר כהמלצה בלבד. שפירית מחשבים אינה אחראית בדרך כלשהי לשימוש שיבצע הקורא בעצות והטיפים המובאים כאן.
מאת גולדברג ריקרדו- בעלים ומנכ"ל שפירית מחשבים
הכותב הוא מהנדס רשתות מיקרוסופט + אינטרנט - MCSE+I
טכנאי מחשבים מוסמך - CompTIA A+
מפעיל מחשבי י.ב.מ. מוסמך
בעל ותק בתיקון ותחזוקת מחשבים משנת 1983.
050-2330137
service@shapirit.biz
טכנאי מחשבים, תחזוקת מחשבי פי סי ותחזוקה מונעת
הכותב הוא מהנדס רשתות מיקרוסופט + אינטרנט - MCSE+I
טכנאי מחשבים מוסמך - CompTIA A+
מפעיל מחשבי י.ב.מ. מוסמך
בעל ותק בתיקון ותחזוקת מחשבים משנת 1983.
050-2330137
service@shapirit.biz
טכנאי מחשבים, תחזוקת מחשבי פי סי ותחזוקה מונעת