אני אתחיל מהסוף - בעלי עסקים לא יכולים להרשות לעצמם להישאר בלי עובדים טובים. עם זאת, יש מקרים שבהם המנהלים ממתינים עם הגיוס של עובדים חדשים מטעמי חיסכון או חלוקת משאבים. בעיניי, חשוב להבין שנסיבות כאלה מסכנות את העסק ועלולות למנוע ממנו צמיחה. להשאיר תפקיד לא מאוייש, או גרוע מזה, להשאיר בתפקיד עובד מרעיל, זאת טעות ענקית. מניסיוני, מה שכדאי לעשות הוא לדאוג לפרסום קבוע של מודעות דרושים, אך קודם לכן, חשוב להבין כיצד מידע על משרות פנויות עוזר לעסק.
ראשית, חשוב להקדים ולומר ששיקולים כלכליים הם אכן חלק חשוב בניהול עסק. בין אם מדובר בעסק קטן, בינוני וגדול, התהליך עצמו של גיוס עובדים עולה כסף וצריך להתייחס אליו בכובד ראש. זו גם הסיבה להצלחה של מאגרי מודעות דרושים כמונו וכמו המתחרים שלנו, ולשירות שאנחנו מציעים עבור קהל הלקוחות שלנו. צריך לקחת בחשבון ששיקולים כלכליים לטווח הקצר לא אמורים לפגוע בגיוס העובדים או בצמיחה של העסק בטווח הארוך.
למה משתלם לגייס עובדים?
פרסום משרות פנויות במועד קרוב ככל האפשר לתאריך הפיטורים או העזיבה של עובדים ותיקים משתלם עבור העסק. קודם כל, אי אפשר להשאיר תקנים חשובים לא מאוישים וכל יום שבו אין עובד שמבצע את התפקיד עלול לפגוע במוניטין ובאיכות השירות של העסק בצורה בלתי הפיכה. נכון שהגיוס עצמו דורש מהמנהלים תשומת לב וזמן יקר, אך הוא משתלם עבורם ועבור העסק שאותו הם מייצגים.
דבר נוסף שלא תמיד חושבים עליו הוא שפרסום משרות פנויות מהווה אמצעי שיווק יעיל עבור העסק. בעלי עסקים צריכים לזכור שגם המתחרים, הלקוחות והקולגות שלהם מסתכלים על מודעות דרושים, רואים מתי מתבצע גיוס ומתאימים את עצמם למתרחש. אם בעלי עסקים רוצים להעביר מסר שהם גדלים ומתפתחים או שהכל כשורה אפילו אחרי עזיבה של בעלי תפקידים בכירים, אין דרך טובה יותר לעשות זאת מאשר פרסום משרות פנויות באמצעי התקשורת ובמאגרי הדרושים.
כוח האדם הוא המשאב הכי חשוב
הפרסום של משרות פנויות באתרי אינטרנט, ברשתות החברתיות, בעיתון ובתקשורת המשודרת עוזר לעסק לגייס עובדים. זה העיקרון החשוב ביותר שאותו בעלי עסקים צריכים לזכור וממנו גם נגזרים כל שאר היתרונות. אם בעלי עסקים רוצים להמשיך לצמוח ולגדול, עליהם לדאוג לכוח אדם איכותי. הדרך לגיוס כוח אדם כזה עוברת בפרסום מודעות דרושים ובהשקעה נכונה ומדויקת של זמן ומשאבים.
בסופו של דבר, כוח האדם הוא המשאב הכי חשוב עבור העסק, תמיד. הכל מתחיל ונגמר באנשים.
- נכתב בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד, אך מיועד לנשים וגברים כאחד.
- כל הדעות והעמדות המובעות הן אך ורק של המחברת.
הכותבת היא דניאל ביטון, סמנכ”ל שיווק ופיתוח עסקי, סי וי פול. החברה מציעה את שירותיה למעסיקים ומועמדים בתהליכי איתור, גיוס וניהול עובדים.