זמן הוא המשאב היקר ביותר שעומד לרשותנו. רובנו לא ממש מכירים בכך, אך לו ניתנה בידנו האפשרות לבצע מספר פעולות באותו הזמן, קרוב לוודאי שהיינו מגלים כי חיינו זוכים לשיפור ניכר. חיסכון בזמן אם כן יכול להתבטא בחיסכון כספי. ומה יכול לחסוך לנו זמן? אתר שמשווה מחירים.
מהם אתרי השוואת מחירים?
אתרי השוואת מחירים קיימים עבור שלל פריטים צרכניים, אך הידועים ביותר נוטים להתמחות במוצרים פיננסיים כמו ביטוח, כרטיסי אשראי, הלוואות אישיות ותעריפי אנרגיה. אתרים אלה מאפשרים לך לקבל הצעות מחיר ממגוון חברות במקום אחד. המשמעות היא שניתן לבצע בירורים מהירים אודות המבצעים המוצעים ברחבי השוק מבלי שנצטרך לפנות לחברות שונות.
שימוש נכון באתר כזה מחייב כמה כללי מפתח חשובים. הראשון הוא, במידה וניתן, השתמש בכמה אתרי השוואת מחירים – הבעיה שלא תמיד יש כאלו עבור כל תחום. כלל שני, שקול איכות כמו גם עלות – רוב האתרים מתייחסים למחיר כאל נקודת ההשוואה, אבל חשוב גם להתייחס לגורמים אחרים כמו איכות המוצר לדוגמה. מומלץ גם להימנע מהנחות יסוד מוטעות , מאחר ולפעמים המידע שמגיע מאתרים כאלו אינו שלם, לכן מומלץ לבדוק את הדברים גם מול היצרן או ספק השירות, לאחר שהתמקדתם במוצר או בשירות מסויים.
להשוות, לבחור ולחסוך
כאשר אנו מגיעים לתחום של השוואת מחירי תקשורת אנו מוצאים כמות לא מבוטלת בארץ של אתרים המשווים בין ההצעות השונות. ולא בכדי. בישראל של היום ישנה כמות נכבדה של ספקי תקשורת הן בתחום הסלולארי, והאינטרנטי. המציעים גם טלויזיה וטלפון קווי.
לפי נתוני הלמ"ס בית ישראלי ממוצע מוציא יותר מ-20% מהכנסתו על תחבורה ותקשורת. בעוד שעל מזון מוציאה משפחה ישראלית ממוצעת רק 16% מתקציבה. כלומר, ישראלים צורכים תקשורת והרבה, ונותנים לה משקל של כבוד בין הדברים שהם מוכנים לשלם עבורם. ועדיין, האם כולם באמת משווים את המחיר ובוחרים את הבחירה הנכונה ביותר מבחינתם? ובכן, ההשוואה מאפשרת לכולנו לבחור נכון, בכך אין ספק.
ממה עלינו להיזהר כאשר אנו פונים לאתר השוואת מחירים?
לא מעט אתרי השוואת מחירים אוגרים עלינו מידע. לכאורה מדובר בנושא טרוויאלי, למעשה ממש לא כך. אתר השוואת מחירים שמבקש ממך את פרטיך, ידע להתחקות אחריך, יעקוב אחרי פעילותך במרשתת, וכן במקרים מסויימים גם יסחור בהם. והכוונה לכך שהוא יהפוך אותך לליד עבור חברת תקשורת כזו או אחרת. אולם אתר שבו המחירים זהים לאלו הזמינים בחברות הסלולר, כזה שאינו מחייב אתכם בהרשמה או בהתחייבות אליו כדי להנות מההצעה שמצאתם בו, תמיד יהיה עדיף.
יתרה מכך, אתרים כאלו בדרך כלל גם יקשרו אתכם לחברות עצמן. לרוב הם גם יציעו לכם באמת מחיר טוב, כי העובדה שהרבה מאוד אנשים פוקדים את האתר מאפשרת להם להשיג מחיר הזהה לזה של רכישות קבוצתיות.
התנהלות מול חברות התקשורת
חברות התקשורת נכנסו לתחרות מאוד אגרסיבית על ליבו של הצרכן, והן מנסות בכל מחיר לדאוג לצרף אותו אליהן. לכן כאשר אתה תר אחר ספקית תקשורת דאג להיות עם אצבע על הדופק. בדוק את תאריך התפוגה של המחיר האטרקטיבי שהוצע לך, פשוט כדי לחסוך ממך הפתעות לא נעימות בעתיד.
למרות מה שנציג המכירות יציע לך, מומלץ לבחור באופציה שמתאימה לך במיוחד, שהיא לא בהכרח האופציה הגבוהה ביותר, כמו לדוגמה במקרה של חיבור לאינטרנט. אם האינטרנט משמש אותך לחיבורם של מכשירים רבים העובדים במקביל, ואתה לרוב נצרך להורדת תוכן רבה וצופה בערוצים כבדים, הרי שיהיה זה נכון מצידך להשקיע במהירות הגלישה, ולדאוג לקבלתה של תשתית חזקה שתעמוד בעומסים הרבים. בינינו איש מאיתנו אינו מעוניין לחכות עשר דקות לטעינתו של פרק בסדרה בסוף היום, או לחילופין לנהל שיחת סקייפ קטועה עם דיליי בלתי אפשרי. לעומת זאת, אם השימושים הביתיים שלך באינטרנט מיועדים לגלישה לויקיפדיה, לצפייה באתרי חדשות, שליחתם של מיילים וביקור ברשתות החברתיות הרי שחבילת אינטרנט סבירה יכולה בהחלט לכסות את כל צרכיך, ולאפשר לך חסכון לא מבוטל בחשבונות החודשיים שלך. כמו תמיד כדאי לבוא עם מידע מקדים וחשיבה מסודרת לגבי באיזה שירות אתה מעוניין.
בהמשך לכך, שים לב לא להתפתות לחינם להצעות מנציגי השירות שינסו למכור לך שירותים נוספים שעל פי המלצתם ישרדגו לך את החבילת הגלישה. זה יכול להיות אנטי וירוס או הגנה ברשת, חסימתם של תכנים לא רואיים לילדים, טכנולוגיות ענן כאלו ואחרות ועוד שירותים רבים שתוכל להזמין דרכם בנוסף. במקרה כזה מומלץ לבדוק היטב מה מוצע לך, ולברר כיצד השירות הזה יכול להתאים לך. כמובן שאם אתה פונה לאתר השוואת מחירים, תוכל לבדוק מהן האופציות המוצעות על ידי כל אחת מהחברות, ולבחון כל מקרה לגופו. הכי חשוב במקרים כאלו היא לשאול את עצמך שתי שאלות והן: א. מה מוצע לי? ב. האם אני באמת זקוק לזה?
טליה פלד-נתנאל