בשנים האחרונות אני מגלים מגמה מעולה שהולכת ותופסת תאוצה ככל שעובר הזמן. חברות גדולות, עסקים בינוניים ועסקים קטנים כבר מתחילים להבין את הצורך הקיומי כמעט, במיתוג איכותי. חברת פרסום היא כבר איננה רק חברה שקונה שלטי חוצות. בימינו חברות פרסום ומיתוג עושות עבודה מקיפה בהרבה.
מהו התהליך שעובר עסק שמגיע לחברת מיתוג מקצועית?
ובכן התהליך הוא תהליך ארוך מכדי לכתוב אותו כאן, במספר שורות, הוא מורכב ממספר רב של שלבים ורכיבים, ושאלות שאנחנו מעמיקים במחשבה עליהם רבות. אבל למרות זאת, אנסה לסכם בפניכם את השלבים השונים הכרוכים בו, ועל ידי כך, בשאיפה, תבינו את חשיבותו.
דבר ראשון שאנו שואפים ללמוד בתהליך המיתוג הוא להבין את העסק, אותו אנחנו ממתגים, פנימה החוצה. אנחנו רוצים לדעת בדיוק מה הוא עסק, להבין את נשמתו עד לעומקיה. נשאל שאלות כמו מיהו קהל היעד, מהם השירותים אשר העסק מספק, באילו ערוצים אנחנו נשאף להגיע ללקוחותינו. בנוסף נשאל, מי עובד בעסק, האם זו חברה משפחתית, או תאגיד גדול, האם אנחנו רוצים להיראות יוקרתיים מאוד, או יותר נגישים וזמינים?
כל שאלה כזאת בעלת משמעות גדולה, ומשפיעה באופן ישיר על האופן שבו אנחנו רואים את העסק. ישנם הרבה משמעויות לשאלה האם אנחנו יותר יוקרתיים או יותר נגישים, כמו גם לשאלה מי הוא קהל היעד. כל אחת מהשאלות האלה זו שאלה שיש לחשוב עליה לעומק, ככל שניתן.
תהליך המיתוג הוא תהליך שמפורט בסופו על מסמך שאורכו עמודים רבים, ביניהם אנחנו עונים בפירוט רב על כל השאלות הללו.
המסמך הזה משקף, לבסוף את תחילתו של התהליך היצירתי. התהליך היצריתי שלנו מתחיל בנסיון לדמיין איך אנחנו רואים את העסק משתקף מהמסמך של המחקר. אנחנו מוסיפים בדיקה של התחרות, מה הם עושים, ממי אנחנו רוצים ללמוד, ומה אנחנו רוצים לשפר.
אנחנו בוחנים את כל השחקנים בשוק, כולל חברות קבלניות שעובדות במקביל אלינו, ועוד. רק לאחר כל זאת, יגיח לעולם לדוגמא, הלוגו. או הפונט שאיתו נבחר לעבוד. הצבעים. ועוד.
לוגו טוב הוא לוגו שזוכרים. לוגו שבולט מעל השאר. לוגו שנחקק לאנשים בראש. אבל לא לכולם. אנשים מסויימים יתעכבו על לוגו אחד בעוד שאחרים יתעכבו על לוגו אחר. לכן עלינו להבין טוב טוב, מי הוא האדם שאנחנו רוצים שיסתכל על הלוגו. וחשוב מכך, מי הוא האדם שאנחנו רוצים שהלוגו יחקק לו בראש? נכון, ישנם קוים כלליים לנושא, אבל הדקויות הן אלה שעושות את כל ההבדל.
רוצה לקבל לוגו שישאיר את החותם שלך בשוק? שים לב לעבוד עם חברת פרסום מקצועית, כדי להגיע למטרה הרצויה.