כמשהו המכיר היטב את תחום קידום אתרים יכול אני להגיד בוודאות שישנו מכוון רחב של חברות העובדות בשיטות שונות. ללקוח המחפש חברה מקצועית מומלץ לבדוק היטב את החברה על מנת שנוכל לסנן את החברות הפחות אמינות,והפחות מקצועיות. ישנם חברות פרסום באינטרנט המתעסקות בעיקר בפרסום באינטרנט- חשיפה וישנם חברות SEO המתעסקות בעיקר בקידום אתרים מקצועי-קידום אורגני. ישנם חברות שעוסקות במכירת לידים חמים.
חברות הפרסום בד"כ לא מכירות את תחום הקידום בגוגל ומשתמשות בד"כ בקבלני משנה.
לא מעט אני נתקל בבעלי אתרים ועסקים שהחליטו לתת שירות של קידום אתרים ולמדו את התחום מפעילות עצמאית באתר שלהם,פעילות זו לא תמיד מספיקה על מנת ולקדם אתרים מתחומים שונים. כיצד לבחור חברה מקצועית?
ראשית בתהליך של פרסום באינטרנט יש לבקש מספר ממליצים ולהתרשם מהתחומים ומרמת התחרות שחברת קידום האתרים מציגה לכם.
חברות המבטיחות תוצאות מהירות ומתחייבות על תוצאות סביר להניח שעובדות בשיטות פסולות כגון אתרי ספאם, חוות לינקים , שיכפול דפים של אתרים.....תשתית זו לא תחזיק מעמד לאורך זמן וסביר להניח שבמהלך הזמן תיפלו בתוצאות או תפסלו. יש לבדוק שלקוחות קטנים מקבלים יחס שווה כמו לקוחות גדולים, רמת התחרות באינטרנט קובעת ולא גודל החברה.
מה רצוי לשאול ?
1. יש לדרוש ראשית ניתוח שוק מקצועי שבו תבינו מי המתחרים, ובאילו מילות אפשר להגיע בתקציב שלכם לתוצאות משביעות רצון.
2. דוגמאות ולקוחות ממליצים. 3. מהו תהליך?
האם אתם נפגשים עם איש המכירות או עם בעל מקצוע?
4. החלפות לינקים - האם תקבלו לינקים איכותיים או לינקים מאתרים לא רלוונים? תוכן האם החברה תמליץ על כתיבת תוכן איכותי? אילו פעולות חברת הקידום תעשה בתוך האתר?
5 כיצד נמדדת הצלחה בעיני חברת הקידום אתרים, מה קורה אם לא עומדים ביעדים ?
6. כמה פגישות במהלך ההסכם אפשר לתאם מול הפונקציה שמקדמת את האתר?
7. איזה קמפיין אפשר להעלות בתחום של פרסום באינטנרט?
קידום בגוגל ותהליך של קידום במנועי חיפוש הינו תהליך ארוך ומורכב , מנועי החיפוש מודדים את האתר לפי מדד הפופולאריות והציון הרלוונטי ,ככל שיותר אנשים מקליקים ונשארים זמן רב באתר הציון הרלוונטי עולה. לגוגל יש כ- 200 פרמטרים המשפעים על ציון הרלוונטי של האתר. קידום במנועי חיפוש יכול להצליח גם אם נשקיע בפרמטר פחות חשוב.
בתחום תחרותי יש לחשוב באופן כמותי,על מנת ולהגיע לדף הראשון אנחנו חייבים לעבור את בעלי האתרים בעלי הציון הרלוונטי הגבוה ולקבל ציון גבוה יותר. אפשרי בהחלט לגבש אסטרטגיה כגון להשקיע בפרמטר שמשפיע הכי מעט אך הוא בא לידי ביטוי בצורה משמעותית הכי הגדולה , נמשיך להשקיע בפרמטר זה עד להשגת הציון רלוונטי הכי גבוה שיגרום לאתר שלנו לעלות למעלה.
יש קושי רב להבין כיצד הנוסחא עובדת הקידום איננו תהליך סטנדרטי שדומה לציון של מבחן ,במבחן אנחנו צריכים לענות על כל השאלות כדי להשיג את הציון 100 ,בניגוד למבחן לציון הרלוונטי אין ערך עליון ולכן אפשר להשיג אותו גם אם עונים על אותה השאלה 12,000 פעמים.
לא מעט פעמים אני שומע על בעל אתר המתלונן בפורום קידום בגוגל "עשיתי את הדרוש ואני עדיין בדף שני במילה פרחים, מה עוד לעשות? " בעל אתר זה בעצם מעיד על עצמו שהוא לא הצליח במשימת החשיבה הכמותית ואולי איננו מתאים לסוג כזה של עבודה של קידום בגוגל. דוגמא נוספת אם אתה במקום 5 ורוצה לעלות למקום 4, יתכן ויהיה די בשיפור הציון הרלוונטי בשמונה נקודות ויתכן שלא יהיה מספיק גם ב-20000 נקודות.צריך להתכונן לכמות עבודה גדולה מאד,קידום בגוגל דורש משאבים. להערכתי צפוי שפער הציון הרלוונטי בין 2 תוצאות סמוכות יגדל ככל שמתקרבים למקום הראשון וככל שתחום תחרותי יותר.