מכירים את הסיפור על המרצה שנכנס לכיתה שלו יום אחד עם צנצנצת זכוכית ריקה ושקית גדולה ובתוכה - תפזורת גדולה של אבנים, חצץ וחול.
את תוכן השקית הוא פיזר על השולחן
ואז שאל את הסטודנטים:
האם כל מה שפיזרתי על השולחן יוכל להיכנס
לצנצנת שלי?
המרצה התחיל למלא את הצנצנת באבנים הגדולות, אח"כ הוסיף לצנצנת את החצץ ולבסוף את החול. כשהצנצנת היתה כבר מלאה לגמרי הוא שאל את הכיתה:
האם יש עוד משהו שאפשר להכניס לכאן?
הסטודנטים ענו: "לא. הצנצנת מלאה לגמרי"
אז הוציא המרצה מהתיק בקבוק גדול של מים ושפך את כל כולו לתוך הצנצנת.
ולעינננו – ניהול זמן ומשימות;
מה הקשר?
האבנים הגדולות מייצגות את המשימות והפרוייקטים הגדולים של חיינו;
ככאלה, הם דורשים מאיתנו את מלוא הריכוז, ההשקעה ותשומת הלב
לתוצאות שלהם יש השפעה רבה עלינו ולכן הם הראשונים שיכנסו ל'צנצנת הזמן' שלנו.
החצץ, מסמל את הדברים שאנו אוהבים ונהנים לעשות; תחביבים, ספורט, מפגשים חברתיים.
חשוב לשמור להם מקום בצנצנת מכיוון שפעילויות אלו שומרות על האנרגיה ושמחת החיים שלנו, על התשוקה והמוטיבציה.
בלעדיהם יהיה לנו קשה ומעיק להתנהל בחיים.
החול, מסמל את כל אותן משימות שגרתיות, יומיומיות ורוטיניות.
שיחה עם הבנק, סידור המחסן, קניות אוכל לבית וכו'.
משימות רבות שחייבות להעשות אבל לא בהכרח על ידנו. כאן יש לנו את האפשרות לעשות מיקור חוץ, או האצלת סמכויות בין שאר בני המשפחה.
והמים – הם גנבי הזמן הגדולים והחמקמקים ביותר.
המים מחלחלים היכן שרק אפשר, מתמזגים בין כל סוגי האבנים וסותמים את כל מרווחי האוויר – אם קיימים כאלו.
כשאנחנו יודעים לנהל זמן נכון אנחנו קודם כל ממלאים את הצנצנת באבנים הגדולות ומשאירים לסוף את המים. כי אם נתחיל למלא את הצנצנת דווקא איתם, לא ישאר לנו מקום לשום דבר נוסף.
מי שיודע לזהות את משימות האבנים הגדולות בחייו ולהכניס אותן ראשונות לצנצנת הלו"ז שלו, אח"כ החצץ והחול..ואפילו קצת מים..מצליח להשיג את התמהיל הנכון לאיזון הזמן בחיים.
מתי פעם האחרונה חשבת על 'צנצנת החיים שלך'?
איך היא נראית היום?
האם אתה/את יודע/ת לזהות את האבנים הגדולות ולהכניס אותן ראשונות לצנצנת?
כמה מים יש בצנצנת שלך? וחצץ?
איך לומדים לסדר נכון את המשימות והאתגרים בחיינו כך שישאר לנו מקום וזמן לדברים החשובים באמת?
אפשר ללמוד זאת ולשפר בקלות את איכות החיים!
שרית קלדרון גורקוב, מאמנת אישית מומחית באימון מנהלים ועסקים (MA,MCI), מוסמכת הארגון הישראלי לקואצ'ינג (איק"א), הטכניון - היחידה ללימודי חוץ.
עוזרת לאנשים למצוא ייעוד אישי וייעוד מקצועי באמצע החיים: הסבה מקצועית | שינוי סביבת עבודה |מנהלים בתפקיד ראשון | ניהול זמן ומשימות | התגברות על דחיינות | קבלת החלטות | ניהול סטרס. בעלת תואר שני במדעי הרוח ומידענית מוסמכת
www.saritcalderon.co.il