בימים אלו שיווק דיגיטלי תופס חלק יותר ויותר משמעותי בכל אסטרטגיית השיווק של העסקים.
התפתחות הטכנולוגיה ופיתוח פלטפורמות חכמות וידיודיות למשתמש ביחד עם אפקטיביות הולכת וגוברת כל אלו ועוד הם הגורמים לכך שבעל עסק ממוצע מבין כיום יותר טוב מתמיד מה ניתן לעשות ולהשיג בעזרת תכנית שיווק דיגיטל נכונה ומתאימה עבור השגת היעדים של העסק.
בואו ונמנה בקצרה מספר ערוצי שיווק מרכזיים:
קידום אתרים אורגני – SEO:
כאשר אנו מחפשים מילה או משפט מוסיימים בגוגל מנוע החיפוש מציג עבורנו את התוצאות שהוא מאמין שהם הרלוונטיות ביותר עבורנו תוך התחשבות במספר רב של פרמטרים.
בבניית תכנית שיווק דיגיטלי עם קידום אורגני איכותי ניתן להתאים את האתר שלנו ואת התוכן שבו לכך שנקבל דירוג גבוה יותר בגוגל ובמספר רב יותר של מילות מפתח.
דירוג גבוה זה יוביל להקלקות וכניסות לאתר שלנו של אנשים שמחפשים בדיוק מה שאנחנו מציעים ואך יעזור לנו להגיע ליעדי ומטרות השיווק שלנו.
פרסום ממומן PPC:
פרסום ממומן תוך יצירת קמפיינים הוא אחד הדרכים הפופולריות, אפקטיביות ומהירות להגיע לקהל הידע.
פרסום ברשתות חברתיות, פרסום בגוגל, יוטיוב, טאבולה ועוד יכול להציג תוכן, מודעות טקסט, באנרים, ווידאו ועוד לקהל יעד רלוונטי.
השלב השני הוא לשפר את הקמפיין מכל הבחינות (קהל יעד, גרפיקה, טקסט, מיקוד גיאוגרפי ועוד) על מנת לעשות אופטימיזציה ולהגיע להחזר השקעה חיובי והצלחת הקמפיין.
ניהול רשתות חברתיות:
לכל עסק יש את הרשתות החברתוית שיותר רלוונטיות אליו ולקהל הידע שלו, טוויטר, לינקדין, פייסבוק, אינסטגרם, יו טיוב ועוד.
מומלץ לתפעל את הפעילות ברשתות חברתיות ביותר מאחת על מנת להגביר את בניית התדמית של העסק, להפעיל ערוץ נוסף של פרסום אורגני ולהגיע לקהל יעד רלוונטי.
אתר לעסק:
אתר זה הפנים של העסק וחשוב מאוד שיהיה לנו אתר שעומד בסטנדרטים הכי גבוהים מבחינת תוכן איכותי, מהירות, גרפיקה ועוד.
אתר יכול להסביר אודות העסק והשירותים שהוא מציע ולהציע דרכי יצירת קשר, מיקום ועוד ובנוסף לכך ניתן לבנות בעת הצורך אתר מסחר ecommerce וכך לפתוח או לשכלל ערוץ מכירות online
Google My business
גוגל מיזנס זה פרפיל עסקי שניתן לפתוח דרך גוגל וכך להציג למחפשים את העסק שלנו או עסקים דומים ושירותים דומם את המי שאנחנו, ומה אנחנו מציעים עבורם,
בנוסף לכך ניתן למצוא בגוגל מי ביזנס את שעות הפתיחה של העסק, מיקום גיאוגרפי, חוות דעת מצד לקוחות, פוסטים ועדכונים וכו.
מדובר בכלי חשוב מאוד לכל עסק במיוחד אם חשוב לו שלקוחותיו ידעו וישתמשו במיקום הגיאוגרפי שלו.
ניתן להגיע עם השקעה מינימלית של זמן לקהל יעד איכותי ביותר אם עושים את הקידום וההתאמות דרך גוגל מי ביזנס באופן נכון ומקצועי.
לסיכום,
במדריך זה ביצענו סקירה רק של ערוצי השייוק המרכזיים אך ישנם עוד רבים שאשר יוכלים להרכיב תכנית אסטרטגית לשיווק דיגיטלי כגון:
רשימות תפוצה לשליחת עדכונים דרך המייל, קמפיין הודעות SMS, RSS, רשתות חברתיות, ערוצים נוספים לקמפינים פרסומיים ועוד.
יש אינספור דרכים להגיע לקהל היעד ובעל העסק או החברה אשר נותנת לו את שירותי הפרסום אחראיים על ביצוע אופטימיזצייה וחיפוש אחר הקמפיין בעל הביצועים הכי טובים בכל רגע נתון.