אני אמן דיגיטלי שהציג שלוש תערוכות יחיד בחו"ל. ברשותי חלל של 25 מ"ר בת"א,המושכר שנים רבות למשרדים או עסקים.
החלל שוכן באזור המלא בגלריות לאמנות, קרוב להצטלבות רחובות בן יהודה וגורדון. לחלל יש גישה נוחה מהרחוב. שקלתי מספר פעמים את האפשרות לפתיחת גלריה לאמנות בחלל זה, ולכן למדתי את הנושא ואני מסכם את מה שלמדתי.
קל מאוד לפתוח גלריה לאמנות. זה אחד העסקים הכי פחות יקרים שיש להתחיל. לשכור מקום, להשיג שולחן, לצבוע את הקירות, להכניס כמה אורות, להקים שלט, לבחור אמנים שנותנים לכם את עבודתם בקוגנציה (מה שאומר ללא עלות), לתלות את האמנות - לעזאזל, בימים אלה אתם יכולים לעתים קרובות לשכנע אמנים לתת לך את העבודה שלהם כבר ממוסגרת.
מה שקשה, זה לשמור על הגלריה פתוחה לאורך זמן, כלומר, להרוויח מספיק כסף כדי לקיים את הוצאותיך ועדיין לספק תמורה למאמציך, זה יכול להיות מאתגר ביותר.
ישנם הרבה מאוד גורמים המעורבים בהצלחתה של גלריה לאמנות, אך כנראה הייתי אומר ששלושה הם קריטיים יותר מכל האחרים.
ראשית, להבין שאתה לא עוסק בתחום האמנות. אתם עוסקים במכירת אמנות וזה שונה מאוד. מכירת אמנות איננה מצריכה להיות פרופסור ואינה נלמדת. זה פרקטי, קשה ורגשי ביותר. לרוב מדובר כיצד לעשות כסף עבור כל הנוגעים בדבר, בעל הגלריה, צוות הגלריה, האמנים, ואנשי הפרסום. וזה דורש לשלוט במיומנויות העסקיות הנדרשות.
שנית, האמנות שנבחרת לגלריה חייבת לייצג נקודת מבט כלשהי. גלריה בדרך כלל לא תצליח אם היא תנסה לרצות את כולם. יש למצא נישה, רצוי סוג של אמנות שאתה אוהב ויכול להיות נלהב ובקיא בלספר עליה ולמכור אותה. אם זה נושא מרגש, עדיף. אבל גם אם זה משהו שכל האחרים על פני כדור הארץ מייצגים, אל תיתן לזה לעצור אותך. אתה רק צריך לעשות את זה טוב יותר.
שלישית, היו בטוחים שכל מה שיש בגלריה שלכם, כולל אתם והצוות שלכם, הוא תואם. זהו אחד העקרונות העסקיים החשובים ביותר שיש, מכיוון שהוא מבוסס על ביולוגיה אנושית. אבותנו הקדומים שהלכו בג'ונגל עלו על השביל ללא פחד, אלא אם כן הם חשו באינסטינקט שכנה או פחד. במקרה זה כל מיני כימיקלים, כולל אדרנלין, התגברו בגופם, והזהירו אותם מפני אפשרות לסכנה קרובה - אולי נמר, או נחש . האינסטינקטים הללו המגיבים לכל מה ש"לא במקום "נמצאים עדיין בגופנו - והדבר האחרון שאתה רוצה במצב שקתה מוכר, הוא שקונה פוטנציאלי יעצור וירגיש סוג של חרדה.
לכן, היה בטוח שהשילוט שלך, העבודות שלך המוצגות, העיצוב שלך, המסגרות שלך, הדיבור שלך, העובדים שלך, הלבוש שלך, כל דבר אחד - משתלבים זה בזה בשלמות חלקה. זה חשוב יותר מכל דבר אחר שתעשה כדי להפוך את הלקוחות הפוטנציאליים שלך לנוחים, בנוח, ואם הם מגיבים לאמנות שיש לך, מוכנים לשקול רכישה.
שלושת האלמנטים הללו הם החלקים החשובים ביותר באתגר הגדול מאוד לשמור על המשכיות של גלריה לאמנות. לשלושת האלמנטים הללו נוסף אלמנט רביעי גודל החלל. כל הגלריות שבדקתי היו בגודל של לפחות 40 מ"ר, וכשדיברתי עם הבעלים, כולם המליצו לי חד משמעית לא לפתוח גלריה בגודל של 25 מ"ר.
נהניתי מהחלום ומהמחקר שעשיתי, אבל החלטתי להמשיך להשכיר את החלל כחנות.
ישראל הרצל הרצל 73, כ"ס טלפון: 050-9258355 ------------herzli99@gmail.com-----------------------------------