באיזה שלב זקוקים עסקים לייעוץ מאת המומחים? וכיצד ייעוץ עסקי משפיע על מאמצי השיווק של העסק הספציפי שלך?
אחת המטרות הראשיות של ייעוץ עסקי היא להתאים את מערך השיווק לעסק. לשם התאמה כזו, צריך קודם כל להבין מה העסק עושה. לאחר מכן, מאפיינים את תחום הפעילות של העסק. בעקבות אפיון מלא של העסק, ניתן להבין ביתר דיוק מי הלקוחות שלו - וגם מי המתחרים.
אפיון העסק, אם כן, הוא תנאי לשיווק אפקטיבי. במהלך ייעוץ עסקי שניתן על ידי בעלי מקצוע, אפשר לבצע בקרה ופיקוח כדי לשפר ביצועים. מעבר לכך, פרספקטיבה חיצונית היא לעיתים כל מה שהעסק זקוק לו על מנת לחסוך בהוצאות.
האם כל עסק זקוק לייעוץ עסקי? ואם כן - מתי?
ייעוץ מקצועי לעסקים הוא פתרון אידיאלי עבור מגוון רחב של מצבים, וגם בשוטף.
• ראשית, עבור ארגונים גדולים ובינוניים ייעוץ מקצועי חיצוני הוא לעתים קרובות הדרך הטובה ביותר להסביר למנכ"לים ולמנהלים בכירים כיצד עליהם לפעול על מנת לשווק את הארגון בצורה הטובה ביותר – בהתאם לאתגרים העומדים מול מערך השיווק בעת המודרנית.
• שנית, שירותי ייעוץ עסקי מיועדים גם לעסקים בינוניים וקטנים שזקוקים לשדרוג מערך השיווק הקיים שלהם - ומתאימים אף לעסקים שמפרסמים בעצמם. בין היתר, לעסקים שנמצאים בתהליכי בניית אתר או חנות וירטואלית מומלץ במיוחד להיעזר בשירותי הייעוץ העסקי, שישפיע במידה רבה על התוצאה.
מדוע לקבל ייעוץ עסקי-שיווקי חיצוני?
במאה ה-21, עסקים אכן יכולים לפרסם ולשווק בכוחות עצמם. אולם מצד שני, לבעלי עסקים וגם למנכ"לים ולמנהלים בכירים יש מחסור קבוע בזמן שנחוץ כדי להישאר עם היד על הדופק בנוגע לכל האספקטים של מערך השיווק, כמו גם להתעדכן בידע חדש מעולם השיווק.
בדיוק כאן נכנסים לתמונה בעלי מקצוע שמתמחים בייעוץ לעסקים. התמחות כזו עוזרת לעשות סדר בשיווק העסק, חוסכת תהליכים של ניסוי ותהייה - ומביאה לתוצאות. בהתאם לכך, בלא מעט מקרים, מנכ"לים ומנהלים בכירים משתמשים בשירותי ייעוץ עסקי ושיווקי מאת גוף חיצוני. כך החברה מקבלת פתרונות הנשענים על ראייה רחבה יותר, כאשר לשם השוואה, עסקים שזקוקים לשדרוג מערך השיווק הקיים משתמשים ביועץ עסקי כדי לקבל הכוונה ותובנות שיווקיות.
ואם אני בכל זאת רוצה לשווק את העסק בעצמי?
ובכן, אפשר גם לראות את היתרונות של ייעוץ עסקי חיצוני עבור עסקים שמפרסמים בעצמם. כאן הדגש הוא על הדרכה בניהול קמפיינים ממומנים ובקידום אורגני (SEO). כמו כן, שירותי הייעוץ שמתמקדים בשיווק מתאימים לעסקים שנמצאים בתהליכי הקמת אתר וזקוקים לעזרה בבחירת בונה אתרים – אשר יספק לעסק שלהם את התשתית הדיגיטלית שמתאימה לצורך שלו גם כעת וגם בהמשך הדרך.
מיכה קור (דוקטור שיווק) - מומחה בתחום שיווק דיגיטלי ייעוץ עסקי שיווקי
ייעוץ וליווי שיווקי למנכ"לים ומנהלים בכירים