בדמיון מודרך בה ילדים משתמשים באופן טבעי הנה, אחת מטכניקות העבודה עם ילדים ששנתם מופרעת על ידי סיוטים: אני מנחה את הילד וההורים לתכנן את החלום, כל ערב לפני השינה. בתכנון סיפור החלום ניתן לשלב דמויות חיוביות ונעימות מחיי היומיום, מתוכניות הטלוויזיה, אחת הדמויות שאהב ותרגל במהלך היום, סיפורים וצעצועים שהם אוהבים ובכל ערב לחפש "סיפור חלום" חדש וכך לבנות ספריית סרטים בתת המודע של הילד. הדמיון בצורתו האקטיבית נמצא בשימוש רב יותר אצל ילדים, שעדיין מקבלים לגיטימציה וטבעיות להתמודדות ופתרון קונפליקטים באמצעותו.
נתחיל עם נשימות סרעפתיות, לדמיין את הבטן לבלון, בשאיפה, למשך ארבע שניות נמלא את "הבלון" ובנשיפה, נרוקן את הבלון למשך שמונה שניות, לנשום שמונה נשימות עמוקות. מלאות של שאיפה ונשיפה. הנשימות העמוקות מאפשרות קבלת רמת חמצן גבוה יותר למוח ולגוף, מרגיעה את מערכת העצבים המרכזית, משחררת דופמין במוח, תהליך המאפשר תחושה של רוגע והנאה.
בהכנה לשינה נבקש מהילד לספר על חוויה טובה וחיובית שהייתה לו במהלך היום, להתחבר לאחת הדמויות , זה יכול להיות חבר, חברה, דמות שהוא אוהב מאחת התוכניות שהוא צופה בהן , צעצוע או חפץ שהוא קשור אליו. לבחור אחד מהדברים ואתו להיכנס לשינה, לחלום. עוד פעילות משותפת לפני השינה הקראת סיפור מספר , חשוב שהסיפור היה עם מסר חיובי, עם הומור, נטול תכנים עם דמויות אלימות או מפחידות.מבחינת הילדים החלום נתפס כמציאות ממש כמו הערות והדמיון . בגילאים הצעירים ילדים משתמשים באופן מאוד פעיל בממד הזמן של הדמיון והחלום. לרוב כאשר ילד משתף אותנו בסיפור מתוך חלום או דמיון, מבחינתו החוויה שחלם או דמיין לא פחות "אמיתית" ממציאות הערות, לכן כאשר ילד מספר חוויה חשוב שעולם המבוגרים יכבד ויקשיב ללא אמירות מסרסות כגון, זה שטויות או שקרים, יחד עם זאת בהחלט לבנות עימם את בוחן המציאות ולהדגיש שהחוויה הינה בחלום ולא במצב של ערות. לילדים המשתפים על חלימה של חלומות מפחידים אפשר לבנות איתם "לוכד חלומות" ולתלות אותו בחדר השינה, לפני שנרדמים לפנות ולבקש מלוכד החלומות שיגן עליהם מהדמויות המפחידות. החלום מורכב ממאורעות, תמונות, מצבים וסמלים שנצברו בשעות הערות, אותם הוא משלב בחומרים מהעבר הקרוב והרחוק. בדרך כלל מבטא החלום געגוע, משאלה, חרדה, קונפליקט או פתרון, המתורגמים לעולם דימויים חושי של החלום. כידוע, ממד החלום אינו כפוף לחוקי הזמן וההיגיון. היכולת לפגוש בסיטואציה מסוימת דמויות מן העבר, ההווה
והעתיד, מאפשרת יצירתיות גבוהה ומסייעת בפתרון קונפליקטים, שאלות, ורצונות. ככל שמשתמשים יותר במימד החלום, לשם הבנת תהליכים ופיתוח מודעות אליהם, נהנים מכלי מעשי ויעיל, שעשוי לסייע לילדים להתמודד בעשייה היומיומית.