רבות דובר על המאבק בשוק התוכן הן בישראל והן בעולם הרחב ,אם לא יהיו עיכובים נוספים בחודש ספטמבר הקרוב יתקיים שלב נוסף בתהליך זה.
מדובר בכניסה של חברת הסטרימינג החדשה "דיסני פלוס" אל השוק הישראלי אשר בשונה מחברות התוכן הישראליות היא עשירה מאוד בתוכן לילדים הכולל בין השאר מסרטי "מלחמת הכוכבים" עד גיבורי חברת "מארוול" וסרטי האנימציה המדובבים של חברת "פיקסאר".
אין ספק שבהנחה שמדינת ישראל תיכנס לסגר נוסף (בתקווה שזה לא יקרה כמובן) ערוץ זה יהפוך להיות הביביסיטר החדש של הילדים אשר ייאלצו לבלות ימים שלמים בבית (בהיעדר מסגרת מתפקדת).
בנוסף הספרייה של "דיסני" כוללות קלאסיקות ותיקות כגון: "שלגיה ושבעת הגמדים","במבי" ,"רובין הוד" ,היפהייפיה הנרדמת" ועוד רבים וטובים אשר רוב ילדי ישראל גדלו על ברכם.
הנתונים העולמיים מראים שבשנה וחצי האחרונות נרשמו לערוץ זה יותר ממאה מיליון מנויים (דבר העלול לפגוע לפחות באחת מספקיות התוכן בישראל.
נשאלת השאלה: מי עשוי להיפגע מצעד זה?
החברות שעשויות להיפגע מצעד זה
ההערכה היא שחברות כמו "נטפליקס" ,"אמזון פריים" מוגנות מצעד זה של כניסת שירות הסרימינג של חברת "דיסני" לישראל.
מי שצריכות לדאוג הן שתי היריבות הוותיקות "הוט" ו"יס".
זאת בשל הסיבה ש"דיסני" מציעה לקהל לקוחותיה צפייה ביתית בסרטים שיוצאים לאולמות הקולנוע תמורת תשלום נוסף (דבר שיכול לפגוע קשות בערוצי הסרטים של שתי החברות המתחרות אשר בתקופת הקורונה נהו מכך שבתי הקולנוע היו סגורים וחלק מהסרטים שודרו אצלם בבלעדיות מוחלטת).
עם כל הכבוד לתשדירים המושקעים של שתי החברות בכיכובם של הדוגמנית גל גדות והכדורגלן כריסטיאנו רונלדו מהצד של הוט ,והזמרת הצעירה נעה קירל מהצד של יס ,דיסני בהיותה חברה עסקית לא מתרשמת מפרסומות מושקעות והיא תעשה הכל כדי להביס את המתחרות שלה על גבי המסך הקטן.
נשאלת השאלה: איך פותרים בעיה זו?
הפתרון לבעיה
כתוצאה מכך שהתחרות תגדל עם כניסתה של דיסני למשחק יצטרכו החברות הוותיקות להשקיע בהפקות מקור מצד אחד ולהוריד מחירים מצד שני כדי לא לאבד את קהל הלקוחות.
אלו משימות קשות מאוד שיצריכו הרבה סבלנות ואורך רוח מצד שתי החברות הוותיקות.
אני בלוגר וכותב באתרים שונים כגון: "פרשן","NEWS1 ", "מקושרים" ועוד. וכן אני סטודנט לתקשורת באוניברסיטה הפתוחה.