עבודה על מוצר חדש לוקחת זמן רב והשקעה, את זה כולם יודעים ומבינים. אך מה קורה לאחר סיום העבודה על המוצר, כאשר יש מוצר חדש ומוגמר שצריך לצאת אל העולם.
ישנם עסקים רבים שאינם לוקחים את הנושא של "היום שאחרי" ברצינות מספקת ומתמקדים באופן כמעט מלא בסיום המוצר המוגמר.
בעקבות כך ישנם לא נעט עסקים ש"נופלים" עם המוצר שלכם, לא כי המוצר לא טוב מספיק או יקר מדי ( למרות שלפעמים גם זו הסיבה ) אלא מכיוון שעסקאים אילו לא עמדו נכון את תהליך שיווק המוצר והשלכותיו
לכן הכנתי לכם 5 טיפים להתמודדות עם היום שלאחר סיום העבודה על המוצר והתחלת השיווק לשוק החופשי
1. הכינו תקציב שיווק מראש - תקציב עבור מוצר חדש חייב לכלול את הוצאות השיווק שלו. בצעו סקר שוק והבינו היכן הכי כדאי לכם לפרסם או לבצע שת"פים שיקדמו את המוצר בצורה הטובה ביותר. פתחו אקסל הכניסו את עלויות השיווק של המוצר ובכך תגיעו ליום שאחרי מוכנים יותר לשיווק ותמנעו מצב של בעיות בתזרים מזומנים, דבר שיכול לעקב מאוד את שיווק המוצר והפצתו.
2. מדבקות בגלילים - אז מה זה בכלל מדבקות בגלילים? אלו אותן המדבקות שאתם רואים על מוצר כאשר את אתם ניגשים למדף בחנות או מסתכלים על מוצר באינטרנט. במילים אחרות מדבקות בגלילים הן הפנים של המוצר. חשוב מאוד שתשקיעו בעיצוב המדבקה והתאימו אותה בדיוק למוצר שלכם ולמסר אותו תרצו לשווק ללקוחות שלכם. מדבקה נכונה יכולה להיות ההבדל בין מכירה ולבין מעבר למוצר שנמצא לידו על אותו המדף.
3. בדקו שיווק ברשתות חברתיות- בהמשך ישיר להכנת תקציב מראש לשיווק, בדקו שיווק ישיר במדיות חברתיות, ישנם מגוון דרכים לשיווק המוצר שלא יעלו לכם כסף מצד אחד, ומהצד השני ההפצה של המוצר תהיה גבוהה מאוד. למשל: קבוצות פייסבוק, תיוגים באינסטגרם ועוד מגוון גדול של דרכים לשיווק המוצר ברשתות ללא הוצאה כספית.
4. סרטונים - יוטיוב מכירים? ( סתם, ברור שכן ). פתיחת ערוץ יוטיוב איכותי בשילוב סרטונים איכותיים של המוצר יכולה להיות פעולה שתגדיל את ההפצה של המוצר שלכם לאלפי אנשים. רשמו תוכן רלוונטי לסרטון והוסיפו קישור למוצר שלכם. קישור לעמוד מכירה, בלוג באתר שלכם או עמוד נחיתה עם הסבר מפורט על המוצר.
לסיכום
אלו היו טיפים שיעזו לכם בשיווק המוצר. כמובן שיש עוד מספר לא קטן של פעולות שיש לבצע בתחום השיווק על מנת להגיע לכמה שיותר אנשים בכמה שפחות זמן ועם הוצאה כספית הגיונית ובעיקר שמחזירה את עצמה.
שיהיה בהצלחה
Guy Lerman
Media Marketing Manager & SEO