שירות המשכיות עסקית בענן
המשכיות עסקית היא תכנית אסטרטגית הבנויה משלבים קבועים מראש ומשמשת כחלק מאסטרטגיה כוללת, של היחלצות ממשבר. התכנית מתייחסת לשמירה על התפקוד העסקי או לחידושו במקרה של שיבוש משמעותי, בין אם זה נגרם כתוצאה משריפה, שיטפון או מתקפת סייבר הרסנית, לטובת הבטחה רציפה של המידע הקריטי לארגון.
תכנית זו היא מתודת הנהלים למניעת נזק, שמירה על תפוקה והתאוששות במקרה של אסון. היא באה להגן על שרתים ואפליקציות קריטיות, משאבי אנוש, שותפים עסקיים או במילים אחרות על כל דבר שהוא חשוב בעיני הארגון.
תכנית המשכיות עסקית קריטית עבור כל עסק, אך בעיקר בעסקים גדולים, חברות ותאגידים, הבונים תכנית המשכיות עסקית כבר בשלבים המוקדמים של הפעילות העסקית ושומרים אותה כתכנית מגירה.
כיום, כשרוב החברות משתמשות באמצעים דיגיטליים על-מנת לנהל את הפעילות העסקית שלהן, יש גם קשר בין המשכיות עסקית ורגולציה הקשורה לשימוש בענן. כלומר, החברה צריכה לעמוד בחוקים ותקנות מסוימים כחלק מתכנית ההמשכיות העסקית שלה, במטרה להגן למשל על חומר רגיש, פרטי אשראי, פרטים אישיים של לקוחות ועובדים ועוד.
מי עוסק בתחום המשכיות עסקית ורגולציה?
אם אתם מעוניינים לבנות תכנית המשכיות עסקית איכותית, שברגע האמת תוכיח את עצמה כתכנית יעילה להיחלצות ממשבר, עליכם לפנות לחברה המתמחה בתחום המשכיות עסקית ורגולציה.
חברות כאלו מצטיינות בשני מישורים במקביל: ראשית, הן מעורות בכל החוקים והתקנות הרלוונטיים ליצירת תכנית המשכיות עסקית ושנית, הן יכולות לספק נקודת מבט אסטרטגית נרחבת, המביאה בחשבון את כל ההיבטים הדרושים ליצירת המשכיות עסקית בעת משבר.
כשאתם בוחרים חברה, וודאו כי היא מעניקה שירות המשכיות עסקית בענן – אלמנט חשוב ברגולציות בתחום, הנועד כדי לוודא כי יש מענה דיגיטלי זמין, המתבסס על טכנולוגיה נגישה ויעילה, לפרטים שונים הקריטיים להמשכיות העסקית.
כמו כן, מומלץ לבחור בחברה אשר מנוסה במתן פתרונות לתהליכים עסקים קריטיים במקרים של כשלים לוגים או פיזיים, במסגרת בניית תכנית המשכיות עסקית מדויקת בעלת RPO/RTO עם ערכים מינימליים, בהתאם ליישומים המשמשים את החברה והשפעתם על הפעילות העסקים השגרתית אל מול לקוחות הארגון.
שלבי הכנת תכנית ההמשכיות העסקית
• הכרת הארגון, כולל יתרונות, חסרונות, מתחרים אפשריים ועוד. בשלב זה ניתן להגדיר את הפעולות שיש לבצע באופן מידי, כמו שחזור מידע, שהוא חלק מהתחום של המשכיות עסקית ורגולציה.
• גיבוש אסטרטגיה הכוללת פעילות של כל הגורמים האחראיים לניהול שוטף בארגון: משאבי אנוש, לוגיסטיקה, אבטחת מידע וסייבר, גישה למקורות פיננסיים, ענני גיבוי ועוד.
• הכנת תכנית פעולה הכוללת צוות ניהול משבר, צוות ניהול תת-תכניות וצוות מבצע.
• בדיקה של כל התכניות ואופן התפקוד של כל אחד מהאחראים להוצאתה לפועל.
• תיקונים ושיפורים. כדי להבטיח כי החברה עומדת בקריטריונים המחמירים של המשכיות עסקית ורגולציה, יש לבצע אופטימיזציה קבועה לתכנית.
המאמר נכתב בשיתוף סינופיה טכנולוגיות בע"מ - תכנון, יישום והטמעה של מתודולוגיות IT מתקדמות.
מועצה אזורית דרום השרון. בניין המועצה ק"ב