בעלי עסקים יודעים מזמן שהדרך הטובה ביותר להפוך לקוח ללקוח חוזר היא איכות השירות אותו הוא מקבל, ולא בהכרח המחיר! ברוב הענפים מחירי המוצרים הם בערך אותו הדבר עם סטיה קטנה לפה או לשם, לכן הלקוח החוזר הוא כזה שמבין שהשירות שיקבל מהעסק, שווה לו כסף ולשם שווה לו לחזור.
לאחר שהבנו שהשירות הוא בעצם "המוצר" עליו שווה לנו להילחם על מנת למנף את העסק שלנו ולמכור יותר מוצרים. ננסה להבין איפה עסקים נופלים? ולמה הדרך בה בחרתי, היא הדרך הטובה ביותר לשמר את אותם הלקוחות ויותר מזה, לגרום להם לרכוש שוב ושוב!
אז איפה עסקים נופלים בשירות?
ישנם כמה מקומות או יותר נכון נקודות נפוצות בהן בעלי עסקים פשוט מאבדים את הלקוחות שלהם!
• מענה לאחר השארת הודעה - כמה פעמים קרה לכם שהשארתם הודעה באתר מסוים, ומה שקרה לאחר מכן זה שבעל העסק חזר אליכם "במקרה הטוב" לאחר כמה ימים ובמקרה הפחות טוב לא חזר בכלל? המצב הוא שכיח אצל המון בעלי עסקים שמפסידים לקוחות רבים, לא כי אין להם כח לחזור ללקוח, או שהם סתם עצלנים, אלא כי הם פשוט לא רואים את ההודעה שהשארתם!
• יצירת קשר לאחר רכישה - מסע לקוח לא מסתיים לאחר רכישת מוצר, ביקור בחנות או פניה. מסע לקוח צריך להימשך גם לאחר הרכישה באתר במגוון של דרכים. למשל: בדיקת חוות הדעת על המוצר מהלקוח או תיאום פגישה חדשה במכון יופי לאחר רכישת טיפול ראשון.
• תזכורת ללקוחות - אם יש בבעלותכם לדוגמה, אתר שמוכר קורסים פרונטליים, ולקוח רכש קורס לתאריך מסוים, איך דואגים שאותו הלקוח לא ישכח את התאריך? איך מוודאים שהוא אכן יגיע ולא יהיה מאוכזב שפספס את הקורס שרכש, וכנראה לא יחזור יותר ?
אילו רק חלק קטן מהסיבות לאיבוד של לקוחות פונטצילים או לקוחות חוזרים, אז מה הפתרון? את האמת שהפתרון הוא פשוט ואפילו אוטומטי מבלי שתצטרכו לעבוד קשה מדי! טוב מתחתי אתכם מספיק! הפיתרון או הדרך הטובה ביותר נקראת צ'אט בוט ואם לדייק צ'אט בוט לוואטסאפ
מה זה צ'אט בוט לוואטסאפ?
צ'אט בוט לוואטסאפ היא בעצם מערכת שיודעת לתת ללקוח שלכם תגובה מהירה, יעילה ונוחה לכל שאלה שיש לו באתר שלכם, השארת הודעה או רכישה ולהשאיר בכל זמן נתון את הלקוח מעודכן ומודע לכל התהליך אותו הוא עובר עם העסק שלכם!
בנוסף ניתן באמצעות צ'אט בוט לתאם פגישות, לשנות מועד פגישות, לבצע רכישות, לשאול שאלות, לקבל תשובות ומה לא!
באמצעות צאטבוט ניתן למנף את איכות השירות בעסק באחוזים גבוהים מאוד וכמו כן גם את אחוזי ההזמנות
אם יש לכם אתר אינטרנט שמספק שירותים, אתם חייבים לנסות את השירות ולבדוק האם הוא מצמצם את אחוזי הנטישה, ומרים את אחוזי הרכישה! בהצלחה לכולם
Guy Lerman
web developer & SEO