חושבים על לפתוח עסק חדש? תכנון מוקדם מראש יכול לחסוך לכם המון כאבי ראש וטעויות בעתיד! כאן במאמר זה נעלה כמה נקודות שיסייעו לכם לבנות את העסק שלכם שלב אחר שלב ולהוביל את העסק שלכם להצלחה.
עוד לפני פתיחת עסק חדש, אתם רוצים לוודא שהכל יתנהל בצורה חלקה ומושלמת, אך המציאות מראה אחרת, כאשר מן הסתם דברים יכולים להסתבך ולהשתבש בדרך. כדי לנהל עסק מוצלח, עליכם לחדש את כל הטעויות, הבעיות והאתגרים שיתעוררו בדרך המובילה להצלחה ולהסתגל למצבים משתנים. להלן כמה טיפים ונקודות המהוות שלבים של פתיחת עסק עם פוטנציאל צמיחה גדול יותר
חדדו את הנושא והרעיון של העסק שלכםלפני הכל, עסק הוא רעיון שאתם רוצים להגשים ולממש. עסקים קטנים הם לא רק חנויות או בעלי מקצוע שמספקים שירות ותו לא. מה אתם בדיוק רוצים להשיג פה – מוצר? שירות? זה אמור להיות מענה למשהו או לכמה דברים שציבור הלקוחות הפוטנציאליים שלכם בסביבה צריכים. לפני שאתם בכלל חושבים על פתיחת עסק, חשוב שתהיו מחוברים לרעיון ומבינים בו. קראו קצת על התחום ולמדו את האוכלוסייה המקומית, כדי לייעל את העסק שלכם ולהפנות אותו במיוחד לקהל הלקוחות המקומי.
כתבו תוכנית עסקיתאז אחרי שיש לכם רעיון מוחשי לעסק, אתם צריכים לשאול את עצמכם שאלות הבסיסיות שכל עסק חייב לשאול את עצמו - מהי מטרת העסק? למי אתם מוכרים או מציעים את השירות? מהם היעדים הסופיים? כיצד תממנו אותם? כיצד תמנפו ותייעלו את העסק? כיצד עסקים קטנים הופכים להיות סיפור הצלחה גדול? תשובות לשאלות אלו בסופו של דבר יבנו לכם את התוכנית העסקית, שהיא בעצם עמוד השדרה של העסק וקווים מנחים לדמותו.
למדו להכיר היטב את קהל הלקוחות שלכםלא כל אוכלוסייה שנראית דומה מבחינת מאפיינים משותפים באמת מתנהגת אותו הדבר. אם אתם מייעדים את המוצר או השירות של העסק שלכם לקהל הצעיר, הרי שיש הבדל בין צעירי עיר אחת לאחרת, ובכלל לעומת צעירי קיבוץ או ישוב. גם בין שכונה לשכונה קהל היעד יכול להתנהג אחרת, לצרוך מוצרים אחרים ממתחרים למשל. לכן חשוב מאוד ללמוד ולהכיר מקרוב את השטח, מה אנשים מרגישים, חשים וחושבים, מה מניע אותם, מה יגרום להם לפנות דווקא אליכם ולא לאחרים.
האם זה רווחי?שאלת השאלות, אליה כוסף כל בעל עסק, היא האם העסק שלו באמת עושה את העבודה. זה גם משהו שצריך להיערך אליו מראש ולקחת את הסיכון המחושב. יכול להיות שיש לכם רעיון מצוין לעסק, אבל העיתוי, המיקום או העלות שלו אינה מאפשרת שגשוג לאורך זמן. חשוב מאוד להישאר ריאליים ולפעול מתוך הקיים.
בסופו של דבר, עסקים קטנים מוצלחים הם כאלו שהיזמים והבעליהם שלהם חשבו על כל הפרטים הקטנים מראש. גם אם יהיו תקלות בהמשך הדרך, הרי אתם ערוכים יותר מתמיד להתמודד איתן.
רונה בן ציון - יועצת עסקית ומלווה עסקים קטנים
מזמינה אתכם להתייעץ איתנו באתר: https://www.bizness.co.il/