עסקים רבים רוצים להגיע ללקוח קצה בצורה מדויקת ומעוניינים להגיע לשיחה ישירה איתו במהירות האפשרית. הקמת קמפיין לידים בפייסבוק הוא פתרון מצוין למטרות אלו.
קמפיין לידים בפייסבוק מוקם במערכת ניהול המודעות ומנוהל בתוכה. מדובר במערכת המאפשרת הקמת קמפיינים מסוגים שונים (קמפיין לידים, קמפיין חשיפה, קמפיין תנועה ועוד) כאשר קמפיין לידים הוא המתאים ביותר לאיסוף פרטי התקשורת של לקוחות רלוונטיים.
במסגרת הקמת הקמפיין נדרש לבצא טרגוט לקהל היעד, חשוב לאפיין אותו טרם טרגוטו במערכת על מנת להבין היטב מי הוא קהל היעד הרלוונטי ולנצל בצורה מיטבית את כלי הטרגוט המצויים בפייסבוק. מעבר לכך נדרש לנסח מודעה קריאטיבית ולצרף תוכן ויזואלי. ההמלצה של פייסבוק היא ליצור תוכן וידאו אשר מקבל חשיפה רחבה יותר מתמונת סטילס. ניתן להפוך תמונות סטילס לדינאמיות ממש בתוך מנהל המודעות כך שהן תתנהגנה כמו תוכן וידאו ותקבלנה חשיפה דומה.
טיפים ליצירת מודעות לידים בפייסבוק:• הציעו תמריץ- אנשים עשויים לשתף פעולה ולחלוק את המידע האישי שלהם, כאשר אתם מציעים להם משהו בתמורה. בין אם זה קוד פרומו או הורדה בחינם, תמריץ טוב יעזור למשוך לקוחות חמים ולידים לעסק.
• היו ברורים לגבי ההצעה שלכם- שתפו את ההצעה שלכם מראש, כדי שלקוחות יבינו עבור מה הם נרשמים. פייסבוק ממליצה לכלול מידע זה בתוכן הקידום (במודעה עצמה) ובמבוא בתחילת טופס הלידים. דבר זה יעלה את הסיכוי שתקבלו לידים איכותיים. כמו כן, הוסיפו מיתוג לאורך החוויה למניעת אי בהירות.
• השתמשו בתוכן ובפורמטים מושכים- בדיוק כמו כל מודעה שיווקית, קריאטיביות היא שם המשחק. היו יצירתיים, נסחו ועצבו חומרים שמושכים את העין.
• שמרו על טופס לידים פשוט- ככל שיהיה קל יותר למלא את הטופס, כך שיעור ההשלמה שלו יהיה גבוה יותר, ואתם תשיג יותר לקוחות חמים ולידים לעסק. עדיף להשקיע יותר בטרגוט ובמסרים לטובת סינון הקהל ודיוקו ולהקל על לקוח שכבר בחר למלא את הטופס על ידי הגדרת טופס קצר ופשוט.
• שאלו את השאלות הנכונות- אם השאלות שסופקו מפייסבוק אינן עונות על הצרכים שלך, תוכלו ליצור שאלות מותאמות אישית עבור הטופס שלכם. שאלות נכונות ימשכו לקוחות חמים.
• כוונו לקהל המתאים- קהל היעד שלכם צריך להתאים למטרות מודעת הלידים שלכם. מעקב תדיר יכול לשפר משמעותית את החשיפה ולשפר את התוצאות.
• בצעו אופטימיזציות- מודעות הלידים הטובות ביותר הן לרוב תוצאה של בדיקות וכוונון עדין. שקלו להפעיל כמה מודעות באותו קמפיין עם תמונות או תוכן שונה, או נסו להפעיל מודעות עם אורכי טפסים שונים כדי למדוד שיעורי השלמה ולמקסם את שיעור ייצור הלידים מפייסבוק.
כותבת המאמר:שלומית וקנין, יזמת דיגיטל ובעלת קבוצת נועדיםמייסת ומנכ"לית חברת מיטנגומגיעה מעולמות הפסיכולוגיה וההתנהגות הארגוניתובעלת הבלוג "אני יזם" העוסק בפסיכולוגיה ואקטואליה בעסקים ויזמות.