דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ששה שלבים להצלחת קולקציה מנצחת 

מאת    [ 10/02/2023 ]

מילים במאמר: 631   [ נצפה 902 פעמים ]

מה כבר לא סיפרו לנו על עולם האופנה, ככ"כ הרבה דובר, נכתב ופורסם.
הכל מתערבב ונהפך לסלט אחד אחד גדול (שלא תמיד טעים ובריא) ויוצר בלבול. 
אם עדיין חלום עיצוב האופנה מופיע לך בלילות ובימים, מרגישה שזה זורם לך בעורקים וחייב לפרוץ החוצה, ממליצה לך להמשיך לקרוא המאמר.

ששה השלבים שלי לעיצוב והפקת קולקציה

1. קהל יעד
לפני שנכנסים לתהליך עיצוב וגיבוש הקולקציה, חשוב מאוד לקבוע קהל יעד ולערוך בדיקה להיענות הקולקציה שלך לפי טעמו של קהל היעד, את העיצובים שלכם הם יקנו בסופו של דבר. 
כיוצרים ומעצבי אופנה אופנה לא כל מה שלטעמכם יקלע לטעמו של קהל היעד. 
תחקר ולימדו את העדפות של הלקוחות וקהל היעד שלכם. 
כיום, בעזרת תוכנות הדמיה אפשר ליצור הדמיית אופנה וירטואלית לפי העיצובים שלכם, להציג אותם ולקבל חוות דעת, פידבקים ואף הזמנות עתידיות, עוד לפני יצור הדגמים, 

2.  קביעת לוח זמנים להשקת הקולקציה 
מהיום - עוד שנה (לפחות)
אם את מעצבת "לפי הספר" את כבר יודעת שעיצוב קולקציה הוא תהליך, בפרט אם זו קולקציה ראשונה שלך.
מעצבי אופנה מקצועיים יעבדו עם חשיבה ל2 עונות קדימה. 
תמיד תרצו להיות מקוריים , לחדש, לרענן ולתת ביטוי אישי לעיצובים שלכם, מה שאתם לוקחים השראה מדגמים שמוצאים למכירה באתרי אופנה וברשתות החברתיות, קחו בחשבון שעד שאת תייצרו הם כבר יהיו "פאסה" וכל עבודתכם (וכספכם) תרד לטמיון. מה שאת רואים היום ברשתות זה "האתמול" של אותו מותג. 

חיפוש השראה
תחקיר
יצירת לוחות השראה 
בדיקת טרנדים אופנתיים לעונה הייעודית הכוללת דגמים , צללית, צבעים, חומרי טקסטיל וכו'
עיצוב וציור סקיצות לפי התחקיר ולוחות ההשראה שיצרתם
בחירת דגמים וליטוש סופי לעיצובים

3. תכנית עסקית בניית תקציב וכדאיות כלכלית

לאחר שיש ברשותך את הדגמים המעוצבים, אפשר להתחיל לצעוד קדימה ולבנות תוכנית עסקית- כלכלית, בדיקת עלויות ולבסוף כדאיות כלכלית.
בדיקת עלויות לתהליך היצור:


    • תדמיתנות - שרטוט ופיתוח הדגמים, תפירת דגם ראשוני, לאחר אישור הדגם, דירוג מידות והכנת הגזרות לגזירה בגזרנייה ומשם למתפרות. 
    • בניית תיק מוצר שכולל: שרטוט/ איור טכני של הדגם, טבלת מידות, רשימת חומרי גלם, קובץ הגזרות לדגם + דירוגים, קובץ פריסה
    • עלויות חומרי גלם
    • עלויות יצור: גזירה ותפירה
    • עלויות שיווק והפצה

4. בניית מותג אופנה 
ההצלחה הכלכלית שלך תהיה תלויה ב- 3 דברים:
מיתוג
פרסום
שיווק
על שלושת הנושאים האלו, ממליצה להתחיל לעבוד כבר בתחילת התהליך ולהיעזר בשרותי גרפיקה מקצועיים שמנוסים במיתוג האופנה. 
מיתוג הקולקציה שלך חייב ל"דבר" לקהל היעד שלך, להעביר לו את המסר ומהות המותג. 
הקהל יתייחס למותג שלך בדיוק לפי המסר שיועבר בעזרת הלוגו, צבעים וסגנון המיתוג. 
כניסת המותג לשוק מצריך מסע פרסום תואם ותהליך שיווקי מתמשך בערוצי המדיה השונים וברשתות החברתיות. 

5. מעצבי אופנה? תעצבו בלבד!
אדם יוצר לא יכול גם לייצר. 
תלמדו לסמוך על אחרים ולתת סמכויות לאנשי מקצוע שישמחו לעיבוד ולעזור לכם. 
גם אם תרצו לא תוכלו לעשות הכל לבד ולעמוד במטרות בלוח הזמנים שיעדתם לעצמכם ולהישאר שפויים. 
חשוב לגבש אנשי מקצוע מקצועיים ואמינים סביבך וליצור סביבת עבודה פורה בשיתוף פעולה בין כל הגורמים.
תחשבו כאילו יש לכם תזמורת עם כמה כלי נגינה, לכל כלי נגן מקצועי ואתם עומדים בראש התזמורת ומובילים את כל הנגנים יחד להצלחה כתזמורת אחידה, שלכל נגן תפקיד מוגדר ויחד מהווים את כל התזמורת כגוף אחד בהובלה שלכם כמנצחים. 
כך גם בהובלת הפרוייקט שלכם : איספו מסביבכם אנשי מקצוע אמינים ויחד תובילו את המותג להצלחה. 

6. מילת המפתח: סבלנות אופנתית (והרבה) 
כל התהליך לוקח זמן ולעיתים יותר מימה שצפיתם לו.
הקולקציה האחרונה שעיצבתי לקחה לי 8 חודשים, החל משלב גיבוש הרעיון, תחקיר, יצירת סקיצות ועד גיבוש סופי לקולקציה שלמה. 
תהליך הייצור והתפירה לקח עוד כחצי שנה. 
אתם עובדים עם אנשי מקצוע נוספים ולצערכם אינכם הלקוחות היחידים שלהם (לשמחתם) ולא תמיד יהיו זמינים אליכם במיידי. 
אמנם רוב עבודת ה"מאחורי הקלעים" היא ממוחשבת, שדורשת שעות עבודה ולעיתים ימים כל.

ולסיכום 
אפשר להתחיל בשני דגמים בלבד, שעוצבו בהתאמה לקהל היעד שלך או במספר מצומצמם של דגמים ומידות מה שנקרא : קולקציית קפסולה.
קולקצייה שבה תוציאו את המיטב שבכם, כיריית פתיחה שיש בה תהליך עיצוב משמעותי, איכות חומרי גלם ואיכות תפירה גבוהה. כך תוכלו לבחון את ההצלחה (או הכישלון) ולהחליט על המשך דרכם כמעצבי אופנה. 

כמעצבת אופנה עשיתי כמעט הכל: מעיצוב, פיתוח ותפירת שמלות כלה וערב, עיצוב והפקת קולקציות ועד הכשרת מעצבים אופנה בבית ספר שהיה בבעלותי. 
פיתחתי את מותג שלי לתת מענה למעצבי אופנה ולאגד את כל שירותי שרטוט ופיתוח דגמים וגרפיקה תחת קורת גג אחת ושירות של הכוונה, יעוץ וליווי למעצבי אופנה מתחילים. 

 

 

אביגיל הקטר שרותי תדמיתנות ממוחשבת גרפיקאית
עמוד הבית - Avigail Hekter- תדמיתנות ממוחשבת
ווטסאפ https://wa.me/972506650226
050-6650226  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב