ניסיון וידע בתדמיתנות, ידע בתוכנות גרפיות, ידע בתוכנת אקסל, טבלאות מידות, אנגלית ברמה טובה, ניסיון עבודה מול ספקים בחו"ל בסוגריים מזרח ויכולת עבודה תחת לחץ .... פעם תדמיתנית תפקידה היה מוגדר: שרטוט ופיתוח גזרות, מקסימום דירוג.
היום תדמיתנית אמורה להיות גוגל מהלך לתוכנות מחשב.
השאלה: האם באמת מכשירים בבתי הספר לאופנה ותדמיתנות ומקבלים את כל הכלים האלו במהלך לימודיהם? אני בספק.
כיום תדמיתנית צריכה ללמוד מס' שנים בכמה תחומים על מנת להגיע לרמה סבירה.
לימודי תדמיתנות שירטוט ופיתוח גזרה אינם מספיקים.
למזלי, השכלתי ולמדתי את כל אלו בצירוף ידע וניסיון בתפירה ותדמיתנות. תחום שעסקתי בו רוב חיי.
תוכנות גרפיות למדתי במסגרת לימודיי עיצוב. תוכנות לשרטוט גזרות למדתי באופן פרטי, כך גם תוכנות למידול אופנה D3. סקרנותי הטבעית הביאה אותי ללמוד גם תוכנות ליצירת והפקת סרטונים.
החיבור בין התוכנות הגרפיות לעולם האופנה היה טבעי בעיניי. מה שנותר לי היה לרכז אותם יחד תחת קורת גג אחת לשירות ייחודי בתעשיית האופנה.
נשווה את זה לחשבון ומתימטיקה.
זה שיודעים פעולות חשבון בסיסיות לא הופך את האדם למתמטיקאי. שנים של לימוד תורת המתימטיקה יכשירו אותו לכך.
כך גם בתדמיתנות. שנים של הכשרה מקצועית, לימוד מבנה הגוף האנטומי הנשי, שיטות לפיתוח גזרות, התאמה למבנה גוף, דירוגי מידות, תדמיתנות תעשייתית ובימינו לימוד תוכנות גרפיות מגוונות ושילובן.מה באמת לומדים שם
לא פעם אני שומעת על קורסים לאופנה בשיטה כזו או אחרת. אז אחדד את הנקודה הזו:
עיצוב אופנה מאגד בתוכו 3 תחומים עיקריים שכל תחום התמחות בפני עצמה:
• עיצוב- החלק היצירתי שבו אנו נעצב את הבגד מתוך רעיון/ השראה מתוך בחירת נושא , עריכת תחקיר מעמיק, יצירת דפי השראה, סקיצות, עיבוד הסקיצות, עד לבחירת העיצובים לבניית הקולקציה. בשלב זה מומלץ ליצור איור טכני לעיצוב להגשה לשרטוט הגזרות
• תדמיתנות - השלב הטכני שבו התדמיתנית יוצרת את גזרות הבגד המעוצב. תחליט אילו סוגי בדים יתאימו, צורת גימורים, ותקבע את הנחיות התפירה עבור התופרת או המתפרה. בשלב זה מומלץ לתפור דגם ניסיוני. לבדוק ולוודאות שהכל לשביעות רצון המעצב ולאחר אישור הגזרות יועברו לתופרת או מתפרה
• תפירת הבגד- גזירת הבד ותפירתו לפי הנחיות התדמיתנית.
כמעצב אופנה לא חייבים לדעת תדמיתנות ותפירה, אם כי זה בהחלט יעזור. העיצובים יהיו מראש מדויקים ונכונים למבנה הגוף.
תדמיתנית חייבת להכיר את תהליכי התפירה השונים וטכניקות תפירה. אחרת, לא תוכל לתת הנחיות נכונות לתפירת הבגד.
תופרת לא צריכה לדעת תדמיתנות או עיצוב אופנה. כאם, להכיר את תהליכי התפירה השונים, טכניקות תפירה ולהכיר את שלבי התפירה בייצור הבגד. בתפירה תעשייתית (קונפקציה) צורת התפירה היא שונה. בשיטת הסרט הנע- כל תופרת, תופרת שלב אחד של תהליך התפירה ומעבירה הלאה לשלב הבא.
בתי ספר לאופנה מתגאים בשיטת עיצוב כזו או אחרת - אין חיה כזו (!)
תהליכי התפירה הם אותם תהליכי תפירה, או שיודעים או שלא.
תהליכי פיתוח גזרות- אותם תהליכים בדיוק בכל שיטות שרטוט הגזרה, שיטות שמשתמשים בהם כבר מאוד שנים מאז שהחלו להשתמש בגזרות משורטטות (סביבות המאה ה- 16).
שיטות לשרטוט גזרות הן רבות ומגוונות. אך השיטה המדויקת, המקצועית והנכונה ביותר היא שיטת "מילר" המקובלת בתעשיית האופנה זה עשרות שנים. עליה מבוססות שאר השיטות לשרטוט גזרות.
ההבדל המהותי בין השיטות השונות הוא תהליך שרטוט גזרות היסוד וחישובי המידות שבהם נשתמש.
שיטת מילר מבוססת על נוסחאות חישובי מידות על פי פרופורציות גוף. חישוב מתמטי מדוייק, שיטה שמוכיחה עצמה כל פעם מחדש.
במשך השנים שבהם אני עוסקת בתדמיתנות התנסיתי בשיטות רבות ומגוונות לשרטוט גזרות יסוד. נוכחתי כי שיטת מילר היא השיטה המדוייקת והנכונה ביותר לשרטוט גזרות יסוד.
על חשיבות שרטוט גזרת היסוד תוכלו לקרוא במאמר תדמיתנות אישית שרטוט גזרה לפי מידות אישיות
אביגיל הקטר שרותי תדמיתנות ממוחשבת גרפיקאית
עמוד הבית - Avigail Hekter- תדמיתנות ממוחשבת
https://wa.me/972506650226
050-6650226