תמהיל השיווק:
תמהיל השיווק, הינו למעשה תמהיל של אפשרויות המהוות את
"כלי הנשק" של מנהל השיווק, וידוע גם בשם ארבעת ה"ממי"ם או כפי
המקור באנגלית (4P) ארבעת ה - P:
מוצר (Product):
למעשה המרכיב הבסיס ביותר (ללא מוצר אין דבר) ועל כל מאפייניו כגון:
גודל, צורה, אריזה ולמעשה כל מאפייניו הפיזיים של המוצר.
למעשה עונה על השאלה: מה אני נותן/מציע ללקוחות ?
מחיר (Price):
מחיר, עלות, תנאי תשלום, תשלומים, אמצעי תשלום - ולמעשה לכל מה שקשור
להיבט הפיננסי של המוצר/העסקה.
למעשה עונה על השאלה : מה (ואיך) אני (בעל העסק/החברה/המוכר) רוצה בתמורה -
מקום (Place):
מקום - כלומר הפצה - נקודה מאוד מהותית בישראל (בתחום מוצרי הצכירה נהוג
לאמור כי הפצה טובה ומיקומים טובים (או היעדרם. . .), יכולים להגיע
בחשיבותם לכמעט 50% מסך תמהיל השיווק.
מרכיב המקום עונה על השאלה: איך המוצר יגיע אל הלקוחות / איך הלקוחות יגיעו למוצר - על כל מרכיבי ההפצה והלוגיסטיקה, דרך ההחלטה על הפצה ישירה,
עקיפה, שימוש בסיטונאים, סוכנים ומתווכים ועוד. יצויין כי עבור חנות
קמעונאית המ"ם של מקום מדבר גם על המיקום הגיאוגרפי/פיזי של בית העסק.
קידום/תקשורת (Promotion):
קידום - ובו כלולים בין היתר: מכירה ישירה, קידום המכירות (מתן הנחה תמורת קניה),
פרסום (על כל גווניו ונגזרותיו) ויחסי ציבור. למעשה עונה על השאלה:
ואיך הם (הלקוחות) ידעו מזה / על זה ?
למעשה מרכיב הקידום עונה גם על שאלה שיווקית נגזרת חשובה:
איך להגיע ללקוחות - או לחילופין: איך לגרום ללקוחות להגיע אלינו -
לסיכום:
תמהיל השיווק הוא מצרף של אסטרטגיות שיווק שונות אשר מהן נגזרות טקטיקות
שיווק רבות. הצלחתו היא ביכולת להגיע באמצעות אותן אסטרטגיות וטקטיקות
נגזרות, להשגת היעדים השיווקיים (בד"כ יעדי מודעות , חדירה ונתח שוק)
וע"י לסייע להשגת מטרות הפירמה.
חשוב לציין כי כל מרכיב כשלעצמו מפורק אח"כ לתמהיל פרטני
משל עצמו: (תמהיל המוצר, תמהיל הקידום וכ"ד...).
כמו כן טעות נפוצה היא לבלבל בין תמהיל השיווק (כל 4P) ותמהיל הקידום
(ה"מפרק" את הP של הקידום למרכיביו).
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
לראשונה בישראל !
בחן את עצמך ! - האם תמהיל השיווק (תמהיל הקידום) שלך מיטבי ?
קבל תשובה מוסמכת וב-ח-י-נ-ם בהתחשב ב:
• גודל העסק הספציפי שלך
• וותק העסק הספציפי שלך
• סוג הענף והתחום העסקי הספציפי של העסק שלך
• סוגי ופרופילי (פילוח) הלקוחות שלך
• רמת התחרות הענפית בענף שלך
• השוואה למקובל בענף הספציפי שלך, ולמה שעושים המתחרים שלך
• ועוד... ועוד... ועוד....)
הקלק על הקישור שבחתימה - ובתוך 2 דקות תוכל לקבל מידע שיווקי רב ערך,
שיאפשר לך לעבוד יותר נכון, וע"י כך - לצמוח, לגדול ולהרוויח !
תמהיל השיווק, הינו למעשה תמהיל של אפשרויות המהוות את
"כלי הנשק" של מנהל השיווק, וידוע גם בשם ארבעת ה"ממי"ם או כפי
המקור באנגלית (4P) ארבעת ה - P:
מוצר (Product):
למעשה המרכיב הבסיס ביותר (ללא מוצר אין דבר) ועל כל מאפייניו כגון:
גודל, צורה, אריזה ולמעשה כל מאפייניו הפיזיים של המוצר.
למעשה עונה על השאלה: מה אני נותן/מציע ללקוחות ?
מחיר (Price):
מחיר, עלות, תנאי תשלום, תשלומים, אמצעי תשלום - ולמעשה לכל מה שקשור
להיבט הפיננסי של המוצר/העסקה.
למעשה עונה על השאלה : מה (ואיך) אני (בעל העסק/החברה/המוכר) רוצה בתמורה -
מקום (Place):
מקום - כלומר הפצה - נקודה מאוד מהותית בישראל (בתחום מוצרי הצכירה נהוג
לאמור כי הפצה טובה ומיקומים טובים (או היעדרם. . .), יכולים להגיע
בחשיבותם לכמעט 50% מסך תמהיל השיווק.
מרכיב המקום עונה על השאלה: איך המוצר יגיע אל הלקוחות / איך הלקוחות יגיעו למוצר - על כל מרכיבי ההפצה והלוגיסטיקה, דרך ההחלטה על הפצה ישירה,
עקיפה, שימוש בסיטונאים, סוכנים ומתווכים ועוד. יצויין כי עבור חנות
קמעונאית המ"ם של מקום מדבר גם על המיקום הגיאוגרפי/פיזי של בית העסק.
קידום/תקשורת (Promotion):
קידום - ובו כלולים בין היתר: מכירה ישירה, קידום המכירות (מתן הנחה תמורת קניה),
פרסום (על כל גווניו ונגזרותיו) ויחסי ציבור. למעשה עונה על השאלה:
ואיך הם (הלקוחות) ידעו מזה / על זה ?
למעשה מרכיב הקידום עונה גם על שאלה שיווקית נגזרת חשובה:
איך להגיע ללקוחות - או לחילופין: איך לגרום ללקוחות להגיע אלינו -
לסיכום:
תמהיל השיווק הוא מצרף של אסטרטגיות שיווק שונות אשר מהן נגזרות טקטיקות
שיווק רבות. הצלחתו היא ביכולת להגיע באמצעות אותן אסטרטגיות וטקטיקות
נגזרות, להשגת היעדים השיווקיים (בד"כ יעדי מודעות , חדירה ונתח שוק)
וע"י לסייע להשגת מטרות הפירמה.
חשוב לציין כי כל מרכיב כשלעצמו מפורק אח"כ לתמהיל פרטני
משל עצמו: (תמהיל המוצר, תמהיל הקידום וכ"ד...).
כמו כן טעות נפוצה היא לבלבל בין תמהיל השיווק (כל 4P) ותמהיל הקידום
(ה"מפרק" את הP של הקידום למרכיביו).
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
לראשונה בישראל !
בחן את עצמך ! - האם תמהיל השיווק (תמהיל הקידום) שלך מיטבי ?
קבל תשובה מוסמכת וב-ח-י-נ-ם בהתחשב ב:
• גודל העסק הספציפי שלך
• וותק העסק הספציפי שלך
• סוג הענף והתחום העסקי הספציפי של העסק שלך
• סוגי ופרופילי (פילוח) הלקוחות שלך
• רמת התחרות הענפית בענף שלך
• השוואה למקובל בענף הספציפי שלך, ולמה שעושים המתחרים שלך
• ועוד... ועוד... ועוד....)
הקלק על הקישור שבחתימה - ובתוך 2 דקות תוכל לקבל מידע שיווקי רב ערך,
שיאפשר לך לעבוד יותר נכון, וע"י כך - לצמוח, לגדול ולהרוויח !
הכותב הינו גיל פינטו-אושר, שהינו יועץ אסטרטגי, עסקי ושיווקי בכיר לתאגידים ומייסד ומנכ"ל אופק יעוץ עסקי - קבוצת אופק http://www.OfekGroup.co.il) המתמחה בייעוץ עסקי: אסטרטגי, שיווקי ופיננסי לקידום אנשים, עסקים וחברות, וחבר לשכת היועצים העסקיים.
+++ בחן את עצמך ! +++ - האם תמהיל השיווק (תמהיל הקידום) שלך מיטבי http://www.ofekgroup.co.il/9852/marketingmix
+++ בחן את עצמך ! +++ - האם תמהיל השיווק (תמהיל הקידום) שלך מיטבי http://www.ofekgroup.co.il/9852/marketingmix