נכון לעכשיו, הצרכנים נחשפים למסרים פרסומיים כמעט בכל דקה. סרטונים, טקסטים, תמונות, פרסום סמוי ואפילו Subliminal advertising . המאמר מסביר כיצד לגרום לקרוא לשים לב דווקא לפרסומת שלכם ולגרום לו לקרוא את המשך המידע על המוצר או השירות שלכם.
לכידת גולשים נעשית ע"י נוסחת A.I.D.A
ATTENTION. INTEREST. DESIRE. ACTION .
עליכם ללכוד את תשומת לבו של הקורא. לפי נתוני מחקרים שונים שנערכו בעולם, הגולש הממוצע יקדיש לאתרכם כ 30 שניות ואז יחליט אם ברצונו להשאר או לצאת. אישית, אני מוסיף לנוסחה הזו את פרמטר המנטליות הישראלית (חוסר סבלנות) ומקצץ את הזמן ל20 שניות. ב20 השניות הללו, עליכם להראות לגולשים שלכם למה *כדאי* להם להישאר. יש לכם 20 שניות להציג בפניי הקורא את המוצר שלך וכיצד הוא יעזור לו.
"הי, אתה. כן, אני מדבר אליך"
השלב הראשון הוא למשוך תשומת לב, על מנת לעשות זאת אתם חייבים להיות ספציפיים, אם אתרכם מוכר מוצרי דיאטה כתוב "בעל עודף משקל? קבל...". מה שקורה הוא שהגולש אומר לעצמו "כן, אני בעל עודף משקל.. " וקורא לפחות עוד שורה אחת. (שורה מאוד קריטית).
טריק שהקופירייטרים עלו עליו לא מזמן אומר שאם מכניסים את הכותרת לתוך גרשיים, עינו של הגולש נמשכת אליה יותר. כלומר, במקום לכתוב: בעל עודף משקל? כנס לפה. כתבו : "בעל עודף משקל? כנס לפה" . כמובן שישנם טריקים נוספים, ניתן לקרוא עליהם במאמר "קופירייטינג וכתיבה נכונה באתר אינטרנט" - חלק 9.
פליירים . "קחו את הפסקה הקודמת, וחלקו אותה ב 20"
ממחקר שערכתי בקרב 100 צרכנים, עלה כי פליירים נזרקים/נשמרים כבר לאחר ההצצה הראשונה. לכן כל מה שנכתב בפסקה הקודמת נכון לגבי פליירים רק שהקורא מחליט אם לזרוק או לא הרבה, הרבה יותר מהר. עליכם ללכוד אותו בשניה הראשונה. (השניה שהוא מציץ בפלייר ומחפש את פח הזבל הקרוב שהפלייר יכול להזרק אליו) . הייתי ממליץ להשתמש בשיטה אשר הוצגה בפסקה הקודמת. לכתוב קצר (מאוד קצר) ולעניין.
לכידת גולשים נעשית ע"י נוסחת A.I.D.A
ATTENTION. INTEREST. DESIRE. ACTION .
עליכם ללכוד את תשומת לבו של הקורא. לפי נתוני מחקרים שונים שנערכו בעולם, הגולש הממוצע יקדיש לאתרכם כ 30 שניות ואז יחליט אם ברצונו להשאר או לצאת. אישית, אני מוסיף לנוסחה הזו את פרמטר המנטליות הישראלית (חוסר סבלנות) ומקצץ את הזמן ל20 שניות. ב20 השניות הללו, עליכם להראות לגולשים שלכם למה *כדאי* להם להישאר. יש לכם 20 שניות להציג בפניי הקורא את המוצר שלך וכיצד הוא יעזור לו.
"הי, אתה. כן, אני מדבר אליך"
השלב הראשון הוא למשוך תשומת לב, על מנת לעשות זאת אתם חייבים להיות ספציפיים, אם אתרכם מוכר מוצרי דיאטה כתוב "בעל עודף משקל? קבל...". מה שקורה הוא שהגולש אומר לעצמו "כן, אני בעל עודף משקל.. " וקורא לפחות עוד שורה אחת. (שורה מאוד קריטית).
טריק שהקופירייטרים עלו עליו לא מזמן אומר שאם מכניסים את הכותרת לתוך גרשיים, עינו של הגולש נמשכת אליה יותר. כלומר, במקום לכתוב: בעל עודף משקל? כנס לפה. כתבו : "בעל עודף משקל? כנס לפה" . כמובן שישנם טריקים נוספים, ניתן לקרוא עליהם במאמר "קופירייטינג וכתיבה נכונה באתר אינטרנט" - חלק 9.
פליירים . "קחו את הפסקה הקודמת, וחלקו אותה ב 20"
ממחקר שערכתי בקרב 100 צרכנים, עלה כי פליירים נזרקים/נשמרים כבר לאחר ההצצה הראשונה. לכן כל מה שנכתב בפסקה הקודמת נכון לגבי פליירים רק שהקורא מחליט אם לזרוק או לא הרבה, הרבה יותר מהר. עליכם ללכוד אותו בשניה הראשונה. (השניה שהוא מציץ בפלייר ומחפש את פח הזבל הקרוב שהפלייר יכול להזרק אליו) . הייתי ממליץ להשתמש בשיטה אשר הוצגה בפסקה הקודמת. לכתוב קצר (מאוד קצר) ולעניין.
יעקב אמרז הוא קופירייטר המתמחה בכתיבת שיווקית, קופירייטינג, תוכן והגדלת אחוזי הקניות והפניות באתרי אינטרנט ישראליים.
www.zmiha.com
www.zmiha.com