לעיתים המאמצים השיווקים לא מצליחים ובעלי אתרים נשארים עם כמות פניות נמוכה משציפו. במקרים כאלו אני ממליץ לפעול בשיטת "אם ההר לא בא אל מוחמד, מוחמד יבוא אל ההר" . כלומר, ללכת ולחפש לקוחות במקום לחכות שהם יגיעו.
מאמר זה נותן מספר טיפים ושיטות לחיפוש לקוחות ברשת.
שיתופי פעולה
ברשת, ישנה כמות עצומה של מקצועות והשירותים המתקשרים אחד לשני ואינם מתחרים.
לדוגמה, אנחנו מספקים תכנים שיווקים וקופירייטינג לאתרי אינטרנט, אנחנו יכולים לעשות שיתופי פעולה עם חברות לבניית אתרים. קהל היעד הוא אותו קהל יעד, אך אנחנו לא מתחרים. דוגמה לשיתוף פעולה: החברה לבניית אתר תבנה את האתר ותציע את השירות שלנו (כתיבה שיווקית) כערך מוסף. כולם מרוויחים. תריצו חיפוש ברשת ותציעו שיתופי פעולה לעסקים שיש לכם קהל יעד משותף.
לאחר סגירת העסקה אל תגידו שלום קר ללקוח
ניסיוני האישי מראה כי הסיכוי לסגור עסקה הכי גבוה כאשר הלקוח הפוטנציאלי מגיע מלקוח אחר שהמליץ עליי (שיווק פה לאוזן).
לאחר שתגישו את העבודה ללקוח, שאלו אותו אם הוא מרוצה ממה שעשיתם, כיצד עוד אתם יכולים לעזור לו?
אתרי פרילאנסרים
באתרים אלו לקוח פוטנציאלי זורק הצעה לאוויר "אני צריך אתר אינטרנט עם פונקציות X Y ואני מוכן לשלם 500$ עבורו", מה שקורה לאחר מכן הוא שבעלי מקצוע המסוגלים לספק את השירות שהלקוח מבקש מציעים את עצמם לעבודה והלקוח בוחר אחד מהם.
עם מעט יכולת מכירה אתרים כאלו יכולים להביא לכם כמות לא קטנה של לקוחות.
אתרים ישראלים אשר מוכרים לי ועוסקים בנושא זה הם:
xplace.co.il
freelance4hire.co.il
כמו כן ישנם אתרים בחו"ל אשר מציעים שירותים זהים, לדוגמה: elance.com .
יצירת קשר יזומה דרך מאגרים
ברשת ישנם אין סוף מאגרים.
עליכם למצוא מאגר אשר מכיל את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם ולפנות אליהם בדוא"ל. שימו לב, את הדוא"ל יש לשלוח לכל אחד בנפרד ואך ורק במידה והוא רלוונטי,
אל תגררו לספאם.
יעקב אמרז הוא קופירייטר המתמחה בכתיבת שיווקית, קופירייטינג, תוכן והגדלת אחוזי הקניות והפניות באתרי אינטרנט ישראליים.
www.zmiha.com
www.zmiha.com