כקמפיינר שמשרת הן עסקים קטנים והן עסקים גדולים אני מזהה פעמים רבות שעסק קטן מעוניין לפתח אסטרטגיית שיווק של עסק גדול. הבעיה שהוא לא מודע לכך שמאילוצי תקציב הוא לא יכול לייצר אסטרטגיית שיווק של עסק גדול. יתרה מכך, אני גם לא בטוח שזה ישרת אותו. מאמר זה הוא מאמר דיעה שבו אציג איך לדעתי עסק קטן ומקומי צריך לפעול ברמה השיווקית.
ראשית, אני מאמין שהתהליך של גיוס לידים מכירות עבור עסק קטן נראה כך:
יצירת קשר ראשוני על ידי פרסום >> מכירה (בד"כ ב hard-sell) >> טיפוח קשר עם לקוחות קיימים.
לעומת זאת, בחברה גדולה ועתירת תקציב זה יראה כך:
טיפוח קשר עם קהל יעד >> מקבלים פניות איכותיות >> סוגרים מכירות >> מטפחים קשר עם לקוחות קיימים.
לצערי, רבים מהעסקים הקטנים שאני נפגש איתם מעוניינים להתחיל מקמפיינים שמתחברים לצעד הראשון שחברה גדולה תעשה “טיפוח קשר עם קהל יעד”. הם יבקשו לעשות אימייל מרקטינג, קמפיינים של רימרקטינג, מועדוני לקוחות, קמפיינים של מעורבות בשביל ליצור צרכן נאמן. ואני תמיד אומר “חכו רגע... אתם קופצים קדימה!". אתם לא יכולים לעשות את כל זה בתקציב של 4000 ש"ח לחודש. וגם אם הייתם יכולים לעשות את זה בתקציב הזה זה לא מה שמשרת אותכם כרגע.
מכירים את המושג SSS? קיצור של simple simple stupid. עסקים קטנים ומקומיים צריכים לעשות קמפיינים שהם כל כך פשוטים עד כדי שהם נראים טיפשיים למדי. טיפשיים במובן של “לא מתוחכמים ולא מנסים להתחכם”.
מכירים את ההצעות האלה “מבצע היכרות 50% הנחה על פגישה ראשונה”? או “רכשו במבצע היכרות 3 פגישות במחיר מוזל רק ב...שקלים"? זה Hard sell וזה מה שאתם צריכים לעשות.
זה יביא לכם לידים במחיר הנמוך ביותר שתוכלו לבקש וגם יעזור לכם במכירה קלה יותר. מיד לאחר מכן תוכלו ליצור עם הלקוח את הקשר האישי. טפחו אותו וזכרו שלכל לקוח יש פוטנציאל להביא לכם עוד לקוחות!
אז הנה הנקודות שאתם כעסק קטן צריכים לזכור:
• אילוצי תקציב: לעסקים קטנים ובינוניים יש לעתים קרובות תקציבים מוגבלים, ולכן התמקדות בערוצי שיווק חסכוניים כמו מדיה חברתית, שיווק תוכן ופרסום מקומי היא חיונית - אגב, גם שיווק בדפוס עובד.
• מיקוד מקומי: התאימו את מאמצי השיווק כך שיפנו לצרכים ולהעדפות הספציפיות של הקהל המקומי.
• בניית מערכות יחסים: בניית קשרים חזקים עם לקוחות היא המפתח. תקשורת מותאמת אישית ושירות לקוחות מעולה יכולים להיות כלים רבי עוצמה להשגת נאמנות לקוחות ומשיכה של לקוחות נוספים מפה לאוזן. רק שימו לב שאת זה עושים אחרי המכירה ולא לפניה.
• נוכחות מקוונת: חשוב ליצור נוכחות מקוונת חזקה באמצעות אתר ידידותי למשתמש ומדיה חברתית. אופטימיזציה של מנועי חיפוש מקומיים (SEO) חשובה במיוחד למשיכת לקוחות בקרבת מקום. יחד עם האמור, כאשר התקציב שלכם מוגבל כמו ברוב המקרים עד 4K הימנעו מלעשות סושיאל אצל איש מקצוע - זה מבזבז לכם כסף שיכול להניב יותר בקמפיין ממומן.
• עקוב אחר החזר ROI: בהינתן משאבים מוגבלים, חיוני לעקוב אחר ההחזר על ההשקעה עבור כל ערוץ שיווק. התמקד באסטרטגיות המספקות את התוצאות הטובות ביותר עבור התקציב.
• הימנעו ממיקוד מפולח: כן, בתקציבים קטנים אי אפשר לפלח את הקהלים בצורה שהקמפיין יעבוד היטב. לכן צריך ללמוד לדבר אל כל קהל היעד מבלי לפלח אותו.
אז אם אתם עסק קטן זכרו שבשיווק דיגיטלי לעסק יש צורך להבין את האסטרטגיית שיווק המתאימה לו במאקרו. ולאחר מכן לפנות לכל מרכיב ומרכיב באסטרטגיה וליישם בדרך הטובה והמקצועית ביותר.
ירדן מתן-בוסט שיווק דיגיטלי