משרד עורכי דין צריך לקוחות חדשים כל הזמן.
אפשר להגיע ללקוחות דרך כל מיני ערוצי שיווק.
עבודה נכונה והשקעה בשיווק תגדיל את מספר הפניות למשרד ואת כמות הלקוחות.
שיווק דיגיטלי לעורכי דיןשיווק דיגיטלי לעורך דין מצריך תוכן טוב במאמרים, תמונות וסרטונים.
צריך להקים נכסים דיגיטליים שונים כדי לשווק בהם.
לכולם צריך להיות אותו עיצוב של לוגו וצבעים.
השיווק יכול להתבצע בכמה ערוצים:
1.הקמת אתר אינטרנט שבו מוצגים בעלי המשרד, העובדים בו, פרטים על תחומי העיסוק שלו,
באתר יהיו גם מאמרים על תחומי העיסוק, פסיקות אחרונות רלבנטיות, מכתבי תודה של לקוחות וקישורים לפרסומים בתקשורת של בעלי האתר.
בנוסף לזה יהיו באתר כל דרכי התקשורת למשרד.
כדאי לבנות את האתר על מערכת וורדפרס שקלה לתחזוקה ותפעול ולעבוד עם בונה אתרים שיש לו ניסיון בביצוע בנית אתרים לעורכי דין בתחומים שונים.
2.דף עסקי בפייסבוק שבו מוצגים הפרטים על המשרד ואפשר להעלות בו פוסטים שמקשרים למאמרים שפורסמו באתר של המשרד, הופעות בתקשורת ועוד.
3.ערוץ יוטיוב עם סרטוני הסבר על תחומים שהמשרד עוסק בהם.
4.ערוץ טיקטוק עם סרטוני הסבר. מתאים במיוחד לעורכי דין שפונים גם לקהל צעיר כמו כאלה שעוסקים בדיני תעבורה או דיני צבא.
5.מפת "גוגל העסק שלי" לכתובת של המשרד ואם יש עוד סניפים אז לכל הסניפים.
המפה מחזקת את גוגל בנוכחות הדיגיטלית ועוזרת לחיפושים מקומיים בגוגל אחרי השירותים שהעסק נותן.
קידום עורכי דין בגוגלבגוגל יש 2 אפשרויות לקידום עורכי דין:
1.קידום ממומן בגוגל שבו מקימים קמפיין. הקמפיין ממוקד בביטויים מסוימים שמי שמחפש אותן רואה מודעות של המשרד שמובילים אל האתר של המשרד או במקרים של סוג מסוים של מודעות אל הטלפון של המשרד ישירות.
אפשר לקבוע שהקמפיין מודעות ירוץ בשעות ובימים מסוימים.
כל הקלקה על המודעה מורידה כסף למפרסם.
קובעים תקציב מסוים לקמפיין ולכל נושא בו והקמפיין צריך להביא פניות שיצדיקו את ההשקעה.
את הקידום הממומן בגוגל מבצעים בעזרת מנהל קמפיין שמשלמים לו סכום מינימלי או אחוז מסוים מעלות הפרסום שזה בערך 15-20 אחוז מהעלות.
2.קידום אורגני בגוגל. זאת הדרך הכי טובה להביא הרבה פניות למשרד לטווח הארוך.
מקדמים את האתר כך שהוא יעלה למעלה בחיפושים האורגניים של גוגל.
קידום אתרים לעורכי דין לוקח זמן ודורש הרבה השקעה בהכנסת תוכן לאתר.
לצורך ביצוע הקידום כדאי לשכור מקדם אתרים מומחה שידע איך לעשות את העבודה ולשתף איתו פעולה בכל מה שהוא צריך.
עוד דרכי שיווק לעורך דין1.השתתפות בקבוצות נטוורקינג. קבוצת נטוורקינג היא קבוצת בעלי עסקים שנפגשים ביחד פעם בשבוע או פעם בשבועיים, מכירים אחד את השני ומעבירים הפניות ועבודות אחד לשני.
בכל קבוצה יש אדם אחד מכל תחום ובהרבה קבוצות יש עורכי דין מכמה תחומים שמעבירים הפניות בינהם.
בקבוצה יש סבב שבו כל בעל עסק מציג את עצמו ובסוף יש הצגה מורחבת של 10 דקות של אחד מבעלי העסקים.
ניתן כך להכיר אנשים בתחומים שונים שימליצו על עורך הדין וישתמשו בשירותיו.
השיווק בדרך זאת מצריך השקעה של זמן ועם השקעה נכונה זה עובד.
2.השתתפות בתוכניות טלוויזיה כמומחה. כדי להגיע לתוכניות טלוויזיה צריך עזרה של משרד יחסי ציבור. הדבר תורם למוניטין של עורך הדין ולחשיפה גבוהה שאפשר גם למנף לפרסום הדיגיטלי.
3.פרסום מודעות בעיתונים במדורים המיועדים לעורכי דין. אפשר לבדוק אם מגיעים דרך המודעות ואם הן יעילות על ידי הטמעת מספר טלפון וירטואלי במודעה וספירה של כמה התקשרויות היו דרכו.
לסיכוםיש למשרד עורכי דין כל מיני אפשרויות שיווק.
כדאי לבחון בזהירות כל אפשרות ולראות שהיא משתלמת.
השקעה קבועה בשיווק תביא לעוד לקוחות ועוד הכנסות למשרד.
מאת רונן וינשטוק - מקדם אתרים.
עוסק בשיווק דיגיטלי וקידום אתרים מתחומים שונים.