אנו ב סטודיו קרנף ,מיתוג ועיצוב גרפי, מאמינים כי חברות רבות שדואגות לייצר ולתכנן ממשקים שונים עבור חברות ועסקים שונים וכן אפליקציות רבות שמתאימות למגוון רחב ביותר של שימושים זקוקות לתבנית עיצובית שתגרום ללקוחות רבים להעדיף אותם דווקא על פני חברות אחרות שקיימות.
כאן נכנס לתמונה המעצב הגרפי האחראי על עיצוב ומיתוג ייחודי לחברות לפיתוח ממשקים ואפליקציות. במאמר זה ננסה להיכנס אל תוך חדר עבודתו של המעצב ולהבין את הייחודיות שבחברות לפיתוח ממשקים ואפליקציות ועל מה הוא צריך לשים לב כאשר הוא עובד איתן.
דגשים בעיצוב אתר לחברות פיתוח ממשקים ואפליקציות:
מעבר לעיצוב הלוגו שהוא חלק חשוב במיוחד בתהליך של מיתוג החברה, חשוב גם לתת את הדעת על דגשים שונים בעיצוב אתר האינטרנט שמיועדים במיוחד לחברה זו:
• UX - מומחיות בפני עצמה שחובה שתהיה ברמה העי מקצועית כמו בסטודיו קרנף. פיתוח יחודי של ממשק משתמש
• מחקר מעמיק של השוק
• עיצוב שמשדר נכון וחדשנות - חברת פיתוח ממשקים ואפליקציות היא חברה שעוסקת בחדשנות ויצירתיות רבה ולכן חשוב שעיצוב אתר האינטרנט שלה יגלם את התכונות הללו כך שיש לבחור צבע של רקע שמשדר יוקרה הוא כמו שחור, כסף או זהב.
• דגש על FLOW מקצועי ומהיר - כמה שפחות קליקים עד למכירה
• ידע בפסיכולוגיה של מכירה
• ידע בפסיכולוגיה של צרכנים בהתאם לשוק המקומי
• ידע בשיווק ודרך להניע לפעולה
• חשיבות האייקונים בשירותי החברה - לא רבים האנשים שמבינים בפיתוח ממשקים ואפליקציות ולכן על מנת שהם יוכלו לפנות אליכם אתם צריכים לעצב סמלים שיזכירו להם את השירותים שבהם אתם עוסקים. אם אתם עוסקים בפיתוח אפליקציות, סמל של טלפון נייד הוא המתאים ביותר לכך מכיוון שרוב האפליקציות מיועדות לטלפון הנייד. פיתוח אפליקציות ווב (web) הסמל הטוב ביותר והזכיר ביותר הוא מחשב.
• דגש על צבעוניות -מכיוון שהחברה שלכם צריכה להיות זכירה אין זה מספיק לעצב סמלים מוכרים אלא חשוב שלכל סמל יהיה צבע משלו על מנת שהמוח יוכל לקשר בין כל צבע ואפליקציה וכן על מנת שהאתר יהיה צבעוני יותר.
• הבנה טכנולוגית ועבודה מקצועית מול המתכנתים
• שימוש בכלים שיתופיים ומקצועיים ליצירת FLOW נכון בעודה מול הגורמים השונים
למה צריך מיתוג לחברות?
אחת השאלות של כל עסק ובמיוחד עסק לפיתוח ממשקים ואפליקציות צריך לשאול את עצמו היא למה הוא בכלל צריך מיתוג כמו למשל עיצוב תפריט למסעדה? בחלק זה נספר על 5 סיבות עיקריות שחברה זקוקה למיתוג במיוחד:
• מיתוג מקדם זיהוי - אתם מפתחים אפליקציות וממשקים, לא תמיד לקוחות יוכלו לזהות את העיסוק שלכם, מיתוג לא מדויק יגרום ללקוחות לא לזהות אתכם ואולי לא למצוא ולרכוש את המוצרים שלכם.
• בידול ממתחרים - בעולם כיום קיימים אינספור של חברות לפיתוח אפליקציות וממשקים ועל מנת להפריד אתכם מחברות רבות אחרות יש צורך במיתוג.
• המותג הוא הדרך הטובה ביותר לספר לאנשים על העסק שלכם - הדרך הטובה ביותר לספר ללקוחות על העסק היא באמצעות המיתוג. מיתוג טוב הכולל גם לוגו וגם אתר אינטרנט יוכל לגרום ללקוחות רבים להכיר אתכם ולבקש את השירותים שלכם.
• מיתוג מחבר את הלקוחות רגשית לעסק שלכם - בעזרת המיתוג אתם פונים אל הבעיה של הלקוח כמו בנושא של חברות שונות שמעוניינות בפיתוח אפליקציות או בשינוי ממשק.
כל אלו הן סיבות מעולות לבחור עיצוב גרפי לוגו במיתוג לעסק שלכם אך חשוב להבין כי תהליך מיתוג צריך להתבצע בצורה עקבית ומעולה. תהליך המיתוג מתבצע על ידי מעצב גרפי מקצועי שמתמחה בנושא, רק הוא יוכל לשאול אתכם את השאלות הנכונות וידאג לאסטרטגיה שיווקית מיתוג על מנת ליצור מיתוג שאכן יגרום לכך כי תוכלו לעצב לכם מותג.
חשוב להיכנס אל עולמו של המעצב:
המעצב יושב בסטודיו שלו וחושב איך ליצור מיתוג מעולה לחברה, על מנת ליצור מיתוג שכזה אין צורך רק בכישרון ותוכנות גרפיקה, עיצוב זה עולה יותר מעיצוב פלייר מחיר זול יותר וקשה יותר מעיצוב חוברת ובעיקר יש צורך בהכרת הייחודיות שבחברת פיתוח אפליקציות וממשקים.
• הלוגו צריך להיות קליט וזכיר - חשוב מאוד שהמעצב לא רק יעצב לוגו שהוא יפה מבחינת עיצוב אלא שהלקוח יוכל לזכור אותו בקלות. על מנת לעצב לוגו שכזה על המעצב להשקיע עבודות גרפיקה רבות. בעיצוב הלוגו ניתן לכלול גם עיצוב מוצר ולכלול בו שלושה נושאים:
• זכירות באמצעות צורה - חשוב שללוגו תהיה צורה שמתאימה לפיתוח אפליקציות. אפשר לבחור צורה של חיה, צורת עיגול או מרובע צבעוני כלשהו אך העיקר שהעיצוב יהיה בצורה שקל למוח לזכור אותה. כדאי גם לבדוק את הלוגואים של החברות המתחרות ולראות פחות או יותר את הקו העיצובי שלהן ולבדל את הלוגו של החברה מהן.
כאשר בוחרים לוגו בצורה פשוטה לזכירה, המוח יהיה מעוניין להיזכר בלוגו מסוים הוא יעדיף את הלוגו הפשוט ביותר שקל לזכור או לוגו שהוא מעט יותר מורכב אך הוא מכיל צורה מיוחדת שהמוח יכול לזכור בקלות.
לכן בלוגו של פיתוח ממשקים ואפליקציות ניתן למצוא צורה של מחשבים או עיגולים למשל.
• זכירות באמצעות צבעוניות - לצבעים יש יכולת להניע את נפש האדם ולכוון. כדאי לכם יחד עם המעצב לחשוב על הרגשות שאתם יכולים לעורר אצל הלקוח שלכם או הרגשות שאתם מעוניינים לעורר בו. ניתן לעצב לוגו שהוא כולו שחור, צבע שמשדר יוקרה ובאות הראשונה להוסיף צבעוניות במגוון רחב של צבעים שונים. הלוגו הזה מדגיש את היוקרה של החברה יחד עם חדשנות.
• זכירות באמצעות יצירתיות - רבים יזכרו לוגו שיש בו יצירתיות. כאשר מתייחסים לעיצוב של לוגו השמיים הם הגבול. ניתן ליצור גופן ייחודי, כאשר מדובר על חברות אפליקציות הוא יהיה בעיקר באנגלית כי הוא פונה הן ללקוחות בארץ והן ללקוחות בעולם. היצירתיות יכולה להיות בבחירת הגופנים ויכולה להיות גם יצירתיות מבחינת הצבעים.
לסיכום:
אנו ב סטודיו קרנף ,מיתוג ועיצוב גרפי, מאמינים כי כאשר מדברים על עיצוב לחברות פיתוח ממשקים ואפליקציות חשוב להבין כי המיתוג של חברה זו הוא חשוב מאוד, במיוחד על מנת לבדל אותה מהמתחרים ובנוסף לכך יש לשים דגש בעיצוב של צבעוניות, לוגו זכיר צבעוני וייחודי וסמלים צבעוניים באתר.
אומן, צייר ומעצב גרפי. למד אומנות ב"אבני", ותואר בעיצוב תקשורת חזותית באקדמית-חולון. חי עיצוב , נושם עיצוב, ישן וקם לעיצוב. דרך חיים. כיום בעליו של סטודיו קרנף - סטודיו לעיצוב גרפי וכל המשתמע מכך www.karnafstudio.com