דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים 

מאת    [ 05/06/2024 ]

מילים במאמר: 676   [ נצפה 1378 פעמים ]

כיצד מימוש כישרון מסייע לילדים על הרצף האוטיסטי או עם הפרעות קשב וריכוז 
לפתח ביטחון עצמי וכישורי חיים

 

ילדים המתמודדים עם אוטיזם או הפרעות קשב וריכוז (כגון ADHD) נתקלים לעתים קרובות באתגרים מיוחדים בתחומים חברתיים, אקדמיים ורגשיים. אולם, מחקרים ועדויות מהשטח מראים כי עידוד ילדים אלו למצוא ולפתח את הכישרונות הייחודיים להם יכול להוות מפתח משמעותי להצלחה ולשיפור איכות החיים.

מומחים בתחום מדגישים כי לרוב הילדים על הספקטרום האוטיסטי או עם הפרעות קשב יש תחומי עניין ספציפיים בהם הם מצטיינים, כגון אומנות, מוזיקה, מדעים או טכנולוגיה. כאשר הורים, מורים ומטפלים מזהים את הכישרון הטבעי של הילד ומספקים לו במה ואמצעים לפתחו, הדבר יכול להניב שורה של יתרונות משמעותיים:

1. ביטחון עצמי - ההצלחה והשליטה בתחום הכישרון מעניקים לילד תחושת מסוגלות עצמית ומפחיתים רגשות שליליים הנובעים מהקושי בתחומים אחרים.

2. אינטראקציה חברתית - שיתוף אחרים בתחום העניין והכישרון מהווה בסיס לקשרים חברתיים חדשים ומפחית בידוד חברתי האופייני לאוטיזם.

3. התמודדות עם תסכול - התמדה באימון הכישרון מלמדת את הילד להתמודד עם אתגרים, לשאוף לשיפור ולפתח חוסן מנטלי.

4. מיומנויות חדשות - העיסוק בתחום כישרון דורש מהילד רכישת מיומנויות חדשות, כגון ניהול זמן, התמדה, גמישות מחשבתית ועוד, שימושיות לו בכל תחומי החיים.

5. תחושת ערך ומשמעות - ההישגים בתחום בו הילד מוכשר מעניקים תחושת ערך עצמי ותכלית, התורמות למוטיבציה כללית ושמחת חיים.

דוגמאות להצלחה דרך טיפוח הכישרון אינן חסרות. למשל, גלן גולד, נער אוטיסט שמצא בגיל צעיר כישרון יוצא דופן בפסנתר וכיום מופיע על במות ברחבי ארה"ב ומשמש השראה לרבים. או יוצרת האנימציה המצליחה דני בואון, המתמודדת עם ADHD, שפרצה בזכות הקומיקס האינטרנטי שלה.    

מומחים מייעצים להורים לאפשר חשיפה למגוון רחב של תחומים, להיות קשובים לתגובות הילד, ולהשקיע משאבים בעידוד הכישרון שמניע אותו. בו בזמן חשוב לשמור על איזון ולא להזניח את שאר צורכי הילד.

חינוך מיוחד המותאם לילדים אלו צריך לתת דגש משמעותי לאיתור ומימוש הפוטנציאל האישי, לצד טיפול בקשיים. כך, באמצעות טיפוח כישרון, מאפשרים לילדים שנתפסים כ"שונים" לבלוט, לתרום, ולהאמין בעצמם - מתכון בדוק לעתיד מוצלח ומספק יותר.

 

מהצקות לתשואות: המסע שלי מילד מאותגר לאמן בינלאומי

היי, אני עמית קניג, אמן במה בינלאומי המופיע ברחבי העולם מול אלפי אנשים. אני מהווה דוגמא חיה לכוחו של מימוש כישרון אישי עבור ילד שאובחן על הרצף האוטיסטי.

כילד על הרצף, התמודדתי עם קשיים משמעותיים בהשתלבות בבית הספר. סבלתי מהצקות ואף מאלימות פיזית מצד ילדים אחרים והייתי מבלה את רוב הזמן לבד בחדר, משחק בפלייסטישן. המפנה בחיי התרחש כשגיליתי את התשוקה שלי לאמנות הג'אגלינג בגיל 12 בחוג שהיה בבית הספר. ההורים ראו את הניצוץ בעניים ובעזרת תמיכה ועידוד מצד הוריי, התמדה אין קץ וכוח רצון עז, הצלחתי לפתח את הכישרון שלי בתחום לרמה הגבוהה ביותר, ללמוד 3 שנים בבית ספר גבוהה לקרקס בצרפת ולהופיע במעל 30 מדינות. סרטון קצר מתוך המופע ג?אגלינג אורות של עמית קניג

 

בזכות ההתמדה בלימוד ותרגול הג'אגלינג, הבנתי שניתן להתפתח ולהשתפר בכל תחום בחיים אם משקיעים בו מאמץ ונחישות. התובנה הזו הובילה אותי ליישם את אותו הרעיון גם בפיתוח הכישורים החברתיים שלי.

יצאתי מאזור הנוחות, ויזמתי אינטראקציות ושיחות עם אנשים שונים. בהדרגה, באמצעות תרגול מתמיד ועקבי, מה שהיה בעבר מאתגר ומאיים עבורי, הפך לטבעי ומהנה. תהליך זה לא רק שיפר את יכולות התקשורת הבין-אישית שלי, אלא גם הוביל ליצירת חברויות ומערכות יחסים משמעותיות.

כיום, אני יכול להתגאות בקשרים חמים עם אנשים נפלאים מרחבי העולם. הופעותיי כאמן ג'אגלינג גם סייעו רבות בהרחבת המעגלים החברתיים שלי, ופתחו בפניי שערים לעולם מלא הזדמנויות מרגשות.

המסע שלי מוכיח שבעזרת מוטיבציה, מסירות ועבודה קשה, כל אחד מאיתנו מסוגל להתגבר על מכשולים, לצמוח ולפרוח הן בהיבט האישי והן בתחום החברתי. הכלל העיקרי הוא להאמין בעצמנו וביכולת שלנו להשתנות ולהשתפר בהתמדה.

כיום, אני זוכה להופיע כאמן ג'אגלינג מוערך על במות ברחבי העולם כולו. אך מעבר לקריירה המקצועית, שמתי לי למטרה להשתמש בסיפור האישי שלי כדי להעצים ילדים אחרים הנמצאים במצבים דומים.

באמצעות ההרצאה שלי המשלבת מופע בשם ‘להטוטי מוח -ממוגבלות להזדמנות’,

 אני מעודד ילדים לחפש ולממש את הכישרונות הטמונים בהם, ומדגיש בפני ההורים את חשיבות התמיכה והעידוד לילדים בתהליך זה. אני מאמין בכל ליבי שלכל ילד, ללא קשר למגבלות או אתגרים איתם הוא מתמודד, יש פוטנציאל אדיר להצליח ולהגשים את עצמו דרך ביטוי ייחודי של הכישרון האישי שלו.

מוזמנים להיכנס לאתר שלי https://amitkenig.com/ כדי לקרוא עוד על העשייה שלי ועל החזון להפיץ מסר של העצמה ותקווה לילדים, נוער ולהוריהם. יחד נוכל לחולל שינוי אמיתי בחייהם של רבים!

עמית קניג, אמן ג'אגלינג בינלאומי ומרצה

לפרטים ויצירת קשר:

אתר : https://amitkenig.com/

Email: href="mailto:Office@amitkenig.comOffice@amitkenig.com">">Office@amitkenig.com

טלפון: 058-5234666

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב