דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיר טבריה , מטרת עליה שלי 

מאת    [ 13/06/2024 ]

מילים במאמר: 1330   [ נצפה 111 פעמים ]

                                                          עיר טבריה מטרת עעליה שלי
 

 

< img src=www1.alliancefr.com/wp-content/uploads/2024/05/Tveriah-87-1024x768.jpg.webp" >
 

יש מקומות שאנחנו לא בוחרים בהם, כי הם בחרו בנו קודם. זה באמת קרה לי ואין לי הסבר לזה.

אני זוכרת את היום הזה, באפריל ,2017 מתי שהגעתי לתחנת מרכזית האוטובוסים בטבריה. רציתי לראות את הכנרת. בפגישה הראשונה שלי עם הכנרת התחלתי לבכות מרוב התרגשות והרגשתי שסוף סוף הגעתי הביתה.

כמה אנשים בישראל אמרו לי שהתחושה הזאת זה משהו שקשור לגלגול האחרון שלי כי למרות זאת שלא נולדתי בארץ , טבריה היא כמו מגנט בשבילי. יש לי את ההרגשה החזקה שתמיד הייתי גרה שם.

העיר הזאת שונה מהרבה מקומות בישראל : היא מאירה מהשמש החזק שלה כמעט כל שנה. מהמאה הראשון היא עיר של לימודי התורה והרבה צדיקים היו מתגוררים בה. 

טבריה היא גם עיר תיירות ובירת הגליל. קשה לא להתאהב בנוף המדהים שיש שם. 



 



 

היסטוריה של טבריה



 

איך טבריה הפכה למרכז היהדות 

אחרי החורבן הגדול , הרבה תושבי ירושלים היו עוברים לטבריה ובסוף העיר הפרה למרכז היהדות בארץ. בתוקפת המכבי מרד הגדול היהודים היו תוקפים נגד הרומאים במלחמות קשות במעלה גמלא בצפון הארץ בשנה 67 וגם במצדה בדרום בשנה 73. העם היהודי בחר למות כי היהודים לא רצו לחיות כמו חטופים לפני מנהג של האויב.

יש גם בטבריה היסטוריה של הרבה מלחמות לאורך מאות שנים. יודע שיהיה בטבריה מרכז השומרונים במאה ארבע . הצלבנים הפכו את טבריה לבירת הגליל. במאה ה12 המוסלמים פלשו את טבריה. רואים בטבריה את ההשפעה של הנוצרים וגם של המוסלמים כי יש עתיקות של כנסיות ומסגדים בטיילת וגם במרכז העיר.

כדי לחזור לתקופת עכשווית יותר, במרכז של טבריה יש תותח שמזכיר לנו על מלחמת 1948 נגד הערבים.

הסנהדרין של טבריה 

בעתיקות של טבריה אפשר לגלות את הסנהדרין השלישי. פה נולדת את התלמוד הירושלמי. אחרי החורבן של ירושלים, טבריה הפכה למרכז למוד התורה. יהודה הנשיא כיהן את המשנה. גם התלמוד הירושלמי היה כתוב שם. 

הצדיקים של טבריה 

 

בעיר טבריה נמצאים את הקברים של הרבה צדיקים התורה כמו רבי עקיבא, רבי מאיר בעל הנס, הרמב"ם, רבי חייא בר אשי למשל. אלה החכמים הגדולים של התורה וכדאי ללכת למקומות האלה כדי להתפלל.

רבי עקיבא הוא גדול הגדולים אצל התנאים הוא נולד לגר שנקרא יוסף. מאז הוא היה בגיל 40 , הוא לא ידע לקרוא ולכתוב.אומרים שהוא היה עובד אצל האדם בשביל סבוע . כלבא סבוע היה בן אדם מסביר פנים. רחל, הבת של כלבא סבוע היה מבטיחה לעקיבא שהיא היה מוכנה להתחתן אותו אם הוא יתכונן לעסוק בלימודים. רחל היה רואה אצלו אוצר חכמה ובן אדם יוצא דופן אבל האבא שלה כעס עליה מתי היא התחתנה והוא דורש ממנה לעזוב את ביתו. רחל ובעלה היו בחוסר מוחלט בשביל הרבה שנים כי כלבא סבוע היה נישל את ביתו מירושה. רחל אפילו היה צריכה למכור את השעיר שלה כדי לחיות. רבי עקיבא החיל ללמוד בכיתות עם ילדים קטנים ובמשך 12 שנים הוא הפך לחכם גדול בתורה. רבי עקיבא היה שומע סיחה בין אשתו ושכנתה והבין שהיא רצתה שהוא ילמד יותר אז הוא המשיך ללמוד תורה בשביל 12 שנים נוספות. 

אחר כך רבי עקיבה ואשתו חזרו לקלבא סבוע ורבי עקיבא שאל לקלבא סובוע : «  אם היית יודע שהבעל של בתך הולך להפוך לבן אדם גדול היית מסכים לחתונה שלנו ? 

אמר כלבא סבוע : „ אפילו אם היית רק מכיר פרק אחד מהמשנה, הייתי מסכים"!

הוא נידון להיתד על יד הרומאים בשנת 135 . בזמן שגופו נצרך, המילים האחרונים שלו היו שמע ישראל 

בדרך כלל הרבה אנשים הולכים להתפלל בקרב של רבי עקיבא בל"ג בעומר.

רבי מאיר בעל הנס

בדרך ארוכה של 5 קילומטרים ממרכז של טבריה עד חמי טבריה מגעים לקבר של רבי מאיר בעל הנס. רבי מאיר היה התלמיד של רבי עקיבא והוא היה איש תם וחכם בתורה שעשה הרבה נפלאות. התלמוד מספר לנו עליו איך הוא הצלח לשחרר את אשתו שהיה חטופה בעיר רומה באיטליה.רבי מאיר הפתיח לחייל הרומי שהיה שומר על אשתו הרבה כסף כדי לשחרר אותה. אבל החייל חושש על מה יקרה לו אחרי שיגמר את הכסף . אמר לו רבי מאיר : אם אתה אומר את המשפט אלהא דמאיר ענני, לא יחסר לך כלום.

. אנשים שסבלים מהצרות יכולים להגיד את הסגולה הזאת בזכות רבי מאיר : אלהא 

דמאיר ענני והם יקבלו עזרה מהשמיים. התלמוד מספר לנו שאשתו של רבי מאיר היה חטופה בעיר רומה וכשרבי מאיר היה מוכו לנסוע לרומה כדי לשחרר את אשתו. מתי הוא הגיע לרוצה הוא ביקש מחייל רומאי איפה אשתן היה נמצאת כמו חטופה לשלם לו הרבה כסף כדי לשחרר אשתו. החייל היה מפחד שמשהו רע יקרה לו אם הוא יסכים לזה. אמר לו רבי מאיר : רק תגיד אלהא דמאיר ענני ולא יקרה לך שום דבר רע. אבל החיל לא היה בטוח. הוא פחד שמעליו יעשו לו רע אם הוא יסכים לזה.איך אפשר לדעת אם המילים האלה באמת יעילות ?כדי לשכנע אותו, הרבי מאיר הקריב לו כלבים בר סיכנתים, שנמלטו וסיימו להתקרב ולהתקרח לרגליו.



 

רבי מאיר בעל הנס היה תלמיד של רבי עקיבא. הוא ידעה בגלל כל הניסים שהוא עשה. 

רב חייא בר אשי גם נקרא חייא הגדול. הוא היה חכם בין הקופות של התנאים והאמורים . השם השלם שלו רבי חייא בר אבא. ידוע שהוא היה התלמיד של יהודה הנשיא והדוד והמורה של רב. הוא כתב את התוספתא יחד עם רבי אושיע. אני זוכרת שגיליתי את הקרב שלו ושל בנב בשנת 2020 בדרך לשיכון הדייגים עד רחי פיקא.



 

הרמב"ם

משה בן מימון נולד בספרד בשנת 1138 ומת במצריים בשנת 1204 ומשפחתו הביא את גופתו לטבריה. בשפה עברית משתמשים בראשי תיבות הרמב"ם כי קוראים לו מוסא בן מימון ובאירופה קוראים לו מימונידס. הוא השפיע והחזיק את המשנה בכתיבות שלו. הרמביים היה כותב ספר המצוות , משנה תורה(שגם נקרא יד החזקה ), וספר המאור. זוהי פרשנות יסודית ומקורית של המשנה. 

הספר שלו מעדריך הנעלמים השפיע את המחשבה של אנשי רוח בטבריה. הרעיונות החדשניים שלו גרמו לדיונים חמים והשפיעו על ההבנה של היהדות והפילוסופיה באזור. 

חוץ מלימודתם על התורה ועל המשנה, הרמבם היה פילוסוף ורופא. 

הכנרת 



 

הכנרת הוא ימה יותר גדול ברחבי הארץ. קוראים לו גם ים הגליל. השם כנרת בא מכינור כי הצורה שלו דומה לכינור. מדובר על הכנרת בארץ מצרים בתקופת תחותמס השלישי במאה 15 לפני העדין שלנו.

מוציאים גם את השם בחומש בספר במדבר ובספר דברים וגם בתנייך בספר יהושע.

בתלמוד פרק נייא דף לייא כתוב שכל אחד מי שישתה מים מהכנרת יהיה בן אדם חכם בתורה.

המים הם סמל של התורה כי לא יכולים לחיות בלי מים. ככה התורה היא השתיה של נפשנו.

מצד דתי, הכינרת מהווה מקום מרכזי בהיסטוריה היהודית ובתורה ובתנ"ך. מסופר במסורת היהודית כי מכאן יצאו נביאים רבים, והוא היה מרכז פעילותם של רבנים וחכמי ישראל. המקום הוא גם נקודת מסע במסעות עמו במדבר ובחופשת חגים, והוא מקום שבתודעת העם הוא מיוחס חשיבות רוחנית עמוקה. 



 



 

ביהדות המים הם סמל של התורה. מסופר שמי ששותה את המים של הכנרת יהיה חכם בתורה.



 



 

הנופש שלנו בטבריה



 

טבריה היא גם עיר תיירות ויש לתיירים וגם לתושב הרבה אפשרויות להנות מהחופש שלהם. יש בטבריה הרבה חופים כמו בחינם חוף אגם או חוף הכחולים איפה אפשר לנוח ולהנות מהמים ויש גם חופים פרטיים כמו נאמוס עם ברים ומוזיקה. רוצים לנסות אקווה רייס ? אז תהינו מקרטינג על הכנרת מיד. 

חברת אקווה כיף קיימת מאז 2016 וזאת באמת חוויה נהדרת לילדיהם ולמבוגרים. המקום נמצא בחוף הגנים.

בא לכם סיבוב עם אופנוע הים החשמלי? לכו על זה! 

יש בכנרת את הכל, כל מיני סירות אפילו סירות מרוץ.

המקום כמובן גם מעניין לי מי שיודע לדייג. הדגים של הכנרת באמת טעימים. בחיים שלי לא אכלתי דגים יותר טובים מהדגים של הכנרת.

תוכלו גם להינות מטיפולי ספא באתר של מעיינות חמי טבריה. זה תמיד טוב לגוף ולנפש לעשות הפסקה ולרגע. אפשר גם לבקר בפרק של חמת טבריה איפה אפשר לראות את העתיקות כמו בית כנסת עתיק סברוס למשל ואת המים החימים של 30 ו40מעלות צלסיוס. המקום שנקרא חמי טבריה היה מפרסם מאז התקופה של הרומאים והרבה אנשים היו נוסעים לשם לטיפול רפואה. 



 

מקורות



 



 



 



 

https://rabimeir.co.il/

www.akakef.com

he.wikipedia.org/wiki/רביחייא

 



 



 

לסיום



 



 

הרבה אנשים בישראל אמרו לי שהאטרקציה החזקה שלי בשביל טבריה זה קשור לגלגול האחרון שלי וכשהייתי גרה בטבריה. כל מה שאני יודעת זה שהנפש שלי תמיד בעיר הנפלאה הזאת. אני אוהבת את הביט של המקום : האור, הטבע, השירים של שבת בערב שישי, האנשים, שקיעת השמש...אני טבריינית בלב ובנפש.

,

איזבל אסלינג היא מחברת, בעלת רב לשוני, עיתונאית ומורה פרטית לגרמנית ולצרפתית. היא בתהליך של עליה מאז אוגוסט 2022 ו מתכוננת לעלות לטבריה, עיר שהיא מכירה ומאוד אוהבת. והייתי רוצה לסיים ולהגיד שבאין מקום בעולם הרגשתי ההחרות להסתובב עם ספר תהילים ולהתפלל באמצע הרחוב כמו בטבריה. הלב והנפש שלי שייכים לעיר הזאת.

© 2024 איזבל אסלינג


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב