פעולת קידום האתרים (SEO) נחלקת לשניים: קידום אתרים פנימי (ONSITE) וקידום אתרים חיצוני (OFFSITE).
קידום אתר פנימי (תדמית, סחר אלקטרוני, או כל אתר אחר) כולל את כל הפעולות שאנו עושים בתוך האתר, כשהעיקריות הן: אופטימיזציה של הקוד, טיפול בתגי מטה (התגים המתארים למנוע החיפוש את האתר), הזנה ועדכון של תוכן והתאמתו לגולש ולמנוע החיפוש ובנייה מסודרת של קישורים (לינקים) פנימיים ומפת אתר.
בתחילת תהליך הקידום מומלץ לתת דגש על פעולות ה- ONSITE, כדי "להכין" את האתר בצורה טובה יותר למנועי החיפוש ולגולש העתידי, שיגיע בעקבות פעולות קידום האתרים החיצוניות. לאחר שביצענו את אותן פעולות קידום האתרים הפנימיות, נתחיל לקדם את האתר מבחוץ בעזרת מספר דרכים, כשהעיקריות מובאות לפניכם:
1. רישום באינדקסים. בעבר רישום באינדקסים (רשימות מסודרות של אתרים על פי קטגוריות) היה הכרחי למי שרצה לפרסם את אתרו. כיום, השימוש באינדקסים על ידי גולשים , הולך ופוחת, כי את המידע אפשר למצוא ביתר קלות ישר ממנועי החיפוש (וגוגל בראשם). יחד עם זאת, רישום באינדקסים הוא חשוב גם היום, במיוחד אם מדובר בהכנסת קישור לאינדקס מכובד וסמכותי בעל דירוג (PageRank) גבוה, כמו: DMOZ, YNET, WALLA, NANA ועוד.
2. החלפת קישורים. אחת מהדרכים להכניס קישורים לאתר שלך, היא לבצע החלפה של קישורים עם אתר אחר. אולם ההשפעה של החלפת קישורים על קידום אתר נתונה למחלוקת. ברור כי כל קישור שנכנס לאתר אמור להוסיף לקידום שלו, אולם יש הגורסים כי כל לינק שיוצא מהאתר שלך, גורע מהקידום שלו. גם אם טענה זו נכונה, מומלץ להחליף קישורים, מאשר לא לעשות כלום. רצוי שהחלפת הקישורים תתבצע עם אתרים הקשורים לתחום של האתר שלך (גם אם מדוברים במתחרים!), ובעלי דירוג עמוד זהה, או גבוה משלך.
3. הודעות ותגובות בבלוגים ובפורומים. זוהי דרך מצוינת להכניס לינקים לאתר שלך בצורה טבעית. נכון שרוב עמודי הבלוגים והפורומים אינם "חזקים" דים מבחינת גוגל, אולם אם תקפידו להכניס באופן תדיר לינקים ותשתתפו באופן קבוע בדיונים, האתר שלכם יקודם. חשוב להקפיד על ANCHOR TEXT (הטקסט שנמצא על הלינק) שיכיל מילות מפתח. רוב הבלוגים והפורומים גם מאפשרים לצרף לינקים לחתימה שלכם - וכך תרוויחו עוד קישור נכנס.
4. הקמת בלוג אישי. זוהי פעולת קידום חיצוני מעט מורכבת שמחייבת השקעה, אולם היא כדאית ביותר. את הבלוג ניתן להקים על מערכת של בלוגים (כמו BLOGGER של גוגל או WORDPRESS), אך מומלץ להקים אותו באחסון ובדומיין עצמאיים. מטרת הבלוג תהיה לקשר לאתר לכם בצורה טבעית, ולמשוך ממנו גולשים לאתר שלך. חשוב להקפיד כי הבלוג יהיה מעניין, ייחודי, בעל ערך מוסף ושיתעדכן באופן תדיר (לפחות פעם בשבוע).
5. שימוש באתר לווין. גם סוגיה זו קצת מעוררת מחלוקת. בעבר נהגו מקדמי אתרים לקנות דומיינים רבים ולהקים אתרי לווין חסרי משמעות, שנועדו רק למטרה אחת: לקדם את האתר המרכזי על ידי הכנסת לינקים אליו. גוגל זיהה מגמה זו, וכעת נותן חשיבות נמוכה מאוד (אם בכלל) לקישורים במגיעים מאתרים בעלי IP זהה ושנמצאים על אותו שרת של האתר המקודם. לכן, אם החלטתם בכל זאת לקדם באמצעות אתר לווין, רצוי מאוד לאחסן אותו בחברה שונה מזו של האתר המקודם.
6. פרסום מאמרים. כיום יש לא מעט אתרים המשמשים כמאגרי מאמרים אינטרנטיים. לאחר שתפרסמו את המאמר באתר שלכם (ולארח שווידאתם כי הוא נסרק), מומלץ לפרסמו באתרי מאמרים תחת הקטגוריה המתאימה תוך הדגשת התגיות ומילות המפתח שלו. רצוי לשנות מעט את כותרת המאמר, מזו הכתובה אצלכם. אתרי המאמרים מאפשרים לצרף קישורים לחתימה (וגם בתוך טקסט המאמר), וכך תוכלו לקשר לאתר שלכם בצורה טבעית.
7. פרסום ויראלי. היום, בעידן השיתופי של ה- WEB 2.0 מידע מעניין וייחודי מתפשט ברשת כמו כדור שלג. אם כתבתם משוה מעניין או יש לכם סרטון וידאו, קיימים אתרי שיתוף רבים כמו YOUTUBE, DIGG, del.icio.us - דרכם ניתן לחשוף את האתר שלכם בפני גולשים. אם המידע שתפרסמו באמת יהיה מעניין וייחודי, אין קידום טוב מזה.
קידום אתר פנימי (תדמית, סחר אלקטרוני, או כל אתר אחר) כולל את כל הפעולות שאנו עושים בתוך האתר, כשהעיקריות הן: אופטימיזציה של הקוד, טיפול בתגי מטה (התגים המתארים למנוע החיפוש את האתר), הזנה ועדכון של תוכן והתאמתו לגולש ולמנוע החיפוש ובנייה מסודרת של קישורים (לינקים) פנימיים ומפת אתר.
בתחילת תהליך הקידום מומלץ לתת דגש על פעולות ה- ONSITE, כדי "להכין" את האתר בצורה טובה יותר למנועי החיפוש ולגולש העתידי, שיגיע בעקבות פעולות קידום האתרים החיצוניות. לאחר שביצענו את אותן פעולות קידום האתרים הפנימיות, נתחיל לקדם את האתר מבחוץ בעזרת מספר דרכים, כשהעיקריות מובאות לפניכם:
1. רישום באינדקסים. בעבר רישום באינדקסים (רשימות מסודרות של אתרים על פי קטגוריות) היה הכרחי למי שרצה לפרסם את אתרו. כיום, השימוש באינדקסים על ידי גולשים , הולך ופוחת, כי את המידע אפשר למצוא ביתר קלות ישר ממנועי החיפוש (וגוגל בראשם). יחד עם זאת, רישום באינדקסים הוא חשוב גם היום, במיוחד אם מדובר בהכנסת קישור לאינדקס מכובד וסמכותי בעל דירוג (PageRank) גבוה, כמו: DMOZ, YNET, WALLA, NANA ועוד.
2. החלפת קישורים. אחת מהדרכים להכניס קישורים לאתר שלך, היא לבצע החלפה של קישורים עם אתר אחר. אולם ההשפעה של החלפת קישורים על קידום אתר נתונה למחלוקת. ברור כי כל קישור שנכנס לאתר אמור להוסיף לקידום שלו, אולם יש הגורסים כי כל לינק שיוצא מהאתר שלך, גורע מהקידום שלו. גם אם טענה זו נכונה, מומלץ להחליף קישורים, מאשר לא לעשות כלום. רצוי שהחלפת הקישורים תתבצע עם אתרים הקשורים לתחום של האתר שלך (גם אם מדוברים במתחרים!), ובעלי דירוג עמוד זהה, או גבוה משלך.
3. הודעות ותגובות בבלוגים ובפורומים. זוהי דרך מצוינת להכניס לינקים לאתר שלך בצורה טבעית. נכון שרוב עמודי הבלוגים והפורומים אינם "חזקים" דים מבחינת גוגל, אולם אם תקפידו להכניס באופן תדיר לינקים ותשתתפו באופן קבוע בדיונים, האתר שלכם יקודם. חשוב להקפיד על ANCHOR TEXT (הטקסט שנמצא על הלינק) שיכיל מילות מפתח. רוב הבלוגים והפורומים גם מאפשרים לצרף לינקים לחתימה שלכם - וכך תרוויחו עוד קישור נכנס.
4. הקמת בלוג אישי. זוהי פעולת קידום חיצוני מעט מורכבת שמחייבת השקעה, אולם היא כדאית ביותר. את הבלוג ניתן להקים על מערכת של בלוגים (כמו BLOGGER של גוגל או WORDPRESS), אך מומלץ להקים אותו באחסון ובדומיין עצמאיים. מטרת הבלוג תהיה לקשר לאתר לכם בצורה טבעית, ולמשוך ממנו גולשים לאתר שלך. חשוב להקפיד כי הבלוג יהיה מעניין, ייחודי, בעל ערך מוסף ושיתעדכן באופן תדיר (לפחות פעם בשבוע).
5. שימוש באתר לווין. גם סוגיה זו קצת מעוררת מחלוקת. בעבר נהגו מקדמי אתרים לקנות דומיינים רבים ולהקים אתרי לווין חסרי משמעות, שנועדו רק למטרה אחת: לקדם את האתר המרכזי על ידי הכנסת לינקים אליו. גוגל זיהה מגמה זו, וכעת נותן חשיבות נמוכה מאוד (אם בכלל) לקישורים במגיעים מאתרים בעלי IP זהה ושנמצאים על אותו שרת של האתר המקודם. לכן, אם החלטתם בכל זאת לקדם באמצעות אתר לווין, רצוי מאוד לאחסן אותו בחברה שונה מזו של האתר המקודם.
6. פרסום מאמרים. כיום יש לא מעט אתרים המשמשים כמאגרי מאמרים אינטרנטיים. לאחר שתפרסמו את המאמר באתר שלכם (ולארח שווידאתם כי הוא נסרק), מומלץ לפרסמו באתרי מאמרים תחת הקטגוריה המתאימה תוך הדגשת התגיות ומילות המפתח שלו. רצוי לשנות מעט את כותרת המאמר, מזו הכתובה אצלכם. אתרי המאמרים מאפשרים לצרף קישורים לחתימה (וגם בתוך טקסט המאמר), וכך תוכלו לקשר לאתר שלכם בצורה טבעית.
7. פרסום ויראלי. היום, בעידן השיתופי של ה- WEB 2.0 מידע מעניין וייחודי מתפשט ברשת כמו כדור שלג. אם כתבתם משוה מעניין או יש לכם סרטון וידאו, קיימים אתרי שיתוף רבים כמו YOUTUBE, DIGG, del.icio.us - דרכם ניתן לחשוף את האתר שלכם בפני גולשים. אם המידע שתפרסמו באמת יהיה מעניין וייחודי, אין קידום טוב מזה.
עכשיו בפלוטו - קידום אתרים
http://www.pluto-group.co.il
מיתוג אישי באינטרנט - הדרך שלך להצלחה
http://www.internetishi.co.il
http://www.pluto-group.co.il
מיתוג אישי באינטרנט - הדרך שלך להצלחה
http://www.internetishi.co.il