קידום "כובע לבן" פועל על עיקרון מרכזי והגיוני, והוא: עשה את האתר שלך רלוונטי. גוגל פועל על עיקרון הרלוונטיות והאלגוריתם שלו מספיק חכם כדי לדעת מתי מנסים "לעבוד עליו". לא רק זאת - הוא מספיק חכם גם כדי לזהות ו"להעניש" את אותם אתרים הפועלים בשיטות מלוכלכות ,זאת על ידי הורדה שלהם בדירוגים ממנועי החיפוש.
אותן שיטות מניפולטיביות, שזוהו כל כך עם תחום קידום האתרים, כעת הולכות ונעלמות. אולם, גם כיום, יש עדיין לא מעט חברות המנסות להטות את המנוע ולהקפיץ אתר בדירוגי חיפוש בדרכים לא מקובלות. זה אולי יכול לעבוד לזמן קצר, אבל כאמור, סופם של אתרים אלה הוא להיענש.
מה אסור לעשות?
שכפול תוכן: פה העבירה היא בעצם כפולה - גם מבחינת החוק (הפרה של זכויות יוצרים) וגם מבחינת קידום. למנוע החיפוש של גוגל יש יכולת לזהות טקסט משוכפל, ואם תפרסם טקסט כזה באתרך - הוא יידע בדיוק היכן הטקסט הזה היה קודם, ואז הוא ישווה בין זמן פרסום המאמר המקורי לשלך. ברגע שהוא ייראה כי המאמר כבר נסרק - הוא לא יכניס אותך לתוצאות החיפוש, ואולי אפילו יעניש אותך לתקופה ארוכה.
יצירת מיסוך - Cloaking: הצגת אתר מסוים בפני הגולשים ואתר אחר לרובוט של מנוע החיפוש. אתר אחר בפני הגולשים. הטעיית מנועי החיפוש נעשית פה באופן בוטה באופן מפורש נעשית פה הטעיה של מנוע החיפוש. יש סיבות אתיות ליצור מיסוך וזה במקרה של אתרי פלאש. אולם לרוב המניע אינו אתי ומנועי החיפוש לא מתייחסים לפעולה זו בסלחנות.
הפניה קבועה: נקראת בשפת המתכנתים הפניה 301, ופעולתה היא יצירת עמוד עם הרבה מאוד דפי מפתח (אך בלי משמעות), המפנה מדף הבית.
טקסט חבוי ומוסתר: מדובר בטקסט שכתוב בצבע הזהה לצבע הרקע של עמוד, או בטקסט קטן במיוחד.
דחיסת מילים - Keyword Struffing : פיזור מוגזם ולא מבוקר של מילות מפתח בתוך הטקסט. אם עברתם את האחוז המקובל, גוגל יזהה זאת כספאם ואתם תענשו חזק. גם דחיסת מילים מוגזמת בתוך תגי המטה (תגים הנמצאים בקוד המקור ו"מתארים" למנוע החיפוש את האתר)
קישורים: החלפת קישורים היא פעולה חשובה לקידום האתר, אולם לא מומלץ להגזים עם העניין, וכמובן שלא להחליף קישורים שאינם קשורים לנושא האתר שלך, ובוודאי לא של אתרי הימורים, למבוגרים, ויאגרה, חוות קישורים וכד'.
http://www.pluto-group.co.il
מיתוג אישי באינטרנט - הדרך שלך להצלחה
http://www.internetishi.co.il