קידום אתרים- מדוע כדאי להשתמש בלוחות יד שנייה
ישנן שתי אפשרויות פרסום בסיסיות העומדות לרשותו של אתר עסקי בין עם קטן או גדול,פרסום חד שלבי או פרסום דו שלבי ,בזה אין חדש תחת השמש אבל חיוני לציין זאת בהקשר של הדברים המובאים ולכן אפרט בקצרה: בפרסום חד שלבי המטרה היא שהמודעה תהיה מוחצנת ותבקש בצורה ישירה את המכירה!
מה שאנו מכנים "מכירה ישירות מהדף-OFF THE PAGE " -הצגת התוכן בצורה מלאה ומכוונת ישירות אל המוצר,מה שמוכר לכולנו כפרסומת בכל סוגי המדיה.
בניגוד לפרסום דרך לוח יד שניה היא ידועה גם כשיטה הכי קשה,מורכבת ודורשת יד מקצועית (משרדי פרסום),והשגת מטרות לגבי מוצרים ושירותים בעלי ערך מותנה בתקציב גבוה לעומת יחסי ההמרה. לעומת זאת פרסום דו שלבי ויצירת לידים פרסומיים ניתן להשגה בתקציבים נמוכים/חינם ומראה יחסי המרה טובים כאשר הפרסום ממוקד.
לוח יד שניה -לוחות באופן כללי:
בתחילת שנות האלפיים הועלו לרשת מערכות לוחות בהם כל אחד יכול להציב מודעה בכל נושא .
הלוחות אינן מוגבלים לקניה /מכירה ומיועדים לכל סוג של תוכן בו הגולש בוחר להציג את הצעותיו
ללא קשר ליעילות הלוחות עצמם או לכמות החשיפות של מודעה זו או אחרת.
מבחינת מנועי החיפוש ישנה מערכת לוחות תוכן בו היחס בין כמות הטקסט לכמות הקישורים המפנים הוא מושלם עד כדי לא להאמין .מניסיוניי(זה כבר ידוע לכל) שבגוגל למשל היחס הוא 1:10 (בערך)עמוד עם "גוף" של 500-700 מילה שמצביע רלבנטית דרך 5 קישורים חיצוניים נמצא בתווך "הטוב"!
בבסיסו העקרוני של הלוח -הוא מכיל מודעות (תוכן) והעמוד מוציא קישורים ע"פ דרכי הפרסום של האתר(בד"כ הלוח מוציא קישורים למספר מפרסמים קבועים)ובכך נוצר בלוח יחס של תוכן/קישורים אידיאלי, מצב שהביא את מנועי החיפוש לתת להם דרוג גבוה,בעקבות כך חלק מהלוחות הגדולים אפשרו מתן קישורים מתוך המודעות עצמן , דבר שהביא את מנועי החיפוש לתת דרוג לקישור ובכך לחזק את ערך הקישורים לאתרים המפורסמים במודעות עצמן.
זכור לי גם מצב בו בביטוי מפתח גוגל היה מראה תוצאה של עמוד המודעה עצמה!
מה שמוביל אותנו לעניינינו על קידום דרך לוחות, בארץ ובעברית.
אבל רגע לפני זה...
עד שקלטו מנהלי הלוחות שגוגל מאנדקס ומפנה למודעה עצמה, נוצר מצב בו אחוז גבוה של מציבי המודעות הוסיפו קישורים המפנים אל אתרם בגוף המודעות ובכך "נהרס" היחס הטוב בין כמות תוכן/מספר קישורים.
,ולמרות מה שחושבים, אז לא,הם לא תפסו את זה בזמן.
כשכבר נפל שם למישהו האסימון ,כמו אש בשדה החלו רוב הלוחות לגבות סכום עבור הצבת מודעה מקושרת ובכך איזנו את היחס.
בארץ נושא הלוחות נחבא קצת ולא מדברים עליו וחבל-הלוחות בארץ הועלו עם כל המסקנות
ולא מאפשרים הצבת קישורים בגוף ההודעה-ברור גם למה .
אז בכל זאת למה כל זה?
כי נכון להיום בארץ ישנם אחוז גבוה של לוחות המוטמעים באתרים שעניינם הרבה מעבר ללוח המוצב באתר,הלוח משמש כשרות לגולש ולא כמודול עליו נשען קיום התוכן באתר, בניגוד לאתרי לוחות "פרופר ". מה שמאפשר למנהלי האתר לאשר קישורים מתוך המודעות בלוח ללא פגיעה בכוחו של האתר.
אין המון כאלה וצריך לחפש ,סיבוב קצר ברשת יגלה בפניכם מספיק אתרים בעלי לוחות בעברית
עם אפשרויות קישור.
היתרונות הם הרבה מעבר לקידום עצמו,הקפידו על כותרות טובות ומושכות, ובמודעות הציעו שרות
בעל ערך נוסף ורצוי חינם המגיע בעקבות התקשרות עם המוצר/אתר/עסק
מעבר לחשיפת התוכן לעיני הגולשים בלוח יד שניה , יכולה המודעה עצמה להופיע בתוצאות החיפוש ובכך נוצר השיווק הדו שלבי , בו תוצאת החיפוש מביאה למודעה עיניינית, המושכת את הגולש להמשיך דרכה בעזרת הקישור לאתר המקודם.
כנסו ללוח יד שניה באתר net2u-תו איכות רשת והציבו מודעה בסגנון "הצעת שרות"-ביצוע Y תוך X זמן ביעילות ואמינות"
מביטוי המפתח המקדם את עניינכם /אתרכם הוציאו קישור !-חכו מעט זמן ובדקו את התוצאה אותה מביא גוגל לגבי כל כותרת המודעה! וכך תראו(לא אקוטי אבל רצוי שלאתר בו מוצב הלוח יהיה דרוג טוב)
לדוגמה:מודעה בלוח יד שניה שכותרתה "וילה על 2 דונם קו ראשון לחוף הים."
מביאה תוצאה של מקום ראשון בביטוי"וילה לחוף הים"-מהמודעה אל האתר הדרך קצרה...
שווה ניסיון