כותבים רבים באתר מאמרים כותבים בעיקר משום שרצונם בהשגת קישורים נכנסים לאתרים שלהם, וכתוצאה מכך - קידום אתריהם במנוע החיפוש גוגל.
פעמים רבות, איכות מאמרים מסוג זה אינה עומדת בתנאי האתר והמאמרים לא מתפרסמים, אולם ישנם לפעמים מאמרים טובים ואיכותיים אשר מפורסמים באתר בזכות איכותם הגבוהה, אולם כמות הקישורים אשר בחתימת כותב המאמר עושה להם שירות הפוך מכוונתו של הכותב.
כך, טענתי היא כי ריבוי קישורים מחתימת הכותב - פוגע בסופו של דבר בכותב המאמר, ולא תורם לו, ואני אסביר:
• האלגוריתם של גוגל -
לאחרונה, אחד מהפרמטרים החשובים יותר באלגוריתם דירוג האתרים של גוגל עבור מילות מפתח הנו רלוונטיות הק'ישור הנכנס. כלומר - מאיזה עמוד מגיע הקישור הנכנס, ומה התוכן שלו ביחס למילות המפתח המקודמות. כך, קישור לאתר מרפאות אסתטיקה אשר נכנס ממאמר העוסק בכלל בליסינג לרכב - הנו חסר ערך לצורך שיפור דירוג אתר האסתטיקה בגוגל.
• ועוד על אלגוריתם גוגל -
פרמטר נוסף באלגוריתם הדירוג של גוגל הנה משקל הקישור - כלומר (באופן פשטני) היחס בין משקל המסך ממנו יוצא הקישור למספר הקישורים היוצאים. כך, כל אחד מהקישורים במאמר אשר ממנו ארבעה קישורים יוצאים, יקבל חצי מהחשיבות לעומת המקרה בו לאותו מאמר רק שני קישורים יוצאים.
• מיקוד הקוראים -
הזמן ותשומת הלב אשר מושקעים בכתיבתו של מאמר הנם רבים, וכמות המבקרים אותם יכול מאמר למשוך היא מוגבלת. מסיבה זו, מטרתו של כותב המאמר צריכה להיות הגדלת "שיעור ההמרה" של הקוראים, כלומר - הגדלת שיעור הקוראים אשר יכנסו לאתר הכותב.
ברור כי במידה ויש בחתימת הכותב קישורים רבים ושונים, הקורא אשר היה צריך בסיום קריאת המאמר לעבור לאתר הכותב, מתבלבל ומתפזר לנוכח כמות הקישורים המקודמים, כאשר אם היה בחתימה קישור אחד למסך נחיתה טוב - היתה מטרתו של הכותב מתממשת לעיתין קרובות יותר.
• מראה המאמר -
מחקרים מראים כי גולשים רבים בעלי רמת מיומנות גבוהה של חיפוש מידע יודעים להבחין בין מידע איכותי, מקצועי ומהימן, למידע שאינו כזה. אחד מהפרמטרים החשובים שנכנסים לאותו שיקול דעת הוא כמות הקישורים וסמיכותם. שימו לב כי כאשר אתם עצמכם מסתכלים על מאמר - ככל שיש בחתימתו פחות קישורים יוצאים, כך תייחסו אתם יותר חשיבות ורצינות לכותב המאמר.
וכמה קישורים אתם שואלים? אם נשתמש בקלישאות התשובה היא:
less is more.
קישור אחד לאתר הכותב, עוד קישור לאימייל (אם תרצו), וזהו. כל קישור נוסף כאמור יפדע ביכולת ההמרה של המאמר ובתרומתו לדירוג האתר שלכם בגוגל.
מיכל מורנו הנה מנהלת פרוייקטים בחברת מורנו'ס שיווק באינטרנט
ועורכת ראשית באתר מאמרים - הספרייה הגדולה בישראל להפצת מאמרים לשימוש חופשי ברשת האינטרנט
ועורכת ראשית באתר מאמרים - הספרייה הגדולה בישראל להפצת מאמרים לשימוש חופשי ברשת האינטרנט