דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיווק ופרסום 

מאת    [ 18/05/2008 ]

מילים במאמר: 473   [ נצפה 2869 פעמים ]

שיווק ופרסום:

מהו שיווק - מהו פרסום - מה ההבדל בין שיווק ופרסום ? 
פעמים רבות מופיעים המונחים שיווק ופרסום בצמידות,
ובלבול בין שיווק לפרסום הינו טעות נפוצה ומוכרת.
במאמר זה אנסה לפוגג מעט את הערפל ולעשות "קצת סדר".  


מהו שיווק ?  
שיווק הינו למעשה אוסף כל הפעולות של הפירמה בכדי לענות ולספק
את צורכי הלקוחות בתמהיל השיווק המייטבי, ובצורה רווחית וכלכלית לפירמה.

(להרחבה - ראה מאמרי "שיווק" באתר זה)



מהו פרסום ?
מטרתו של הפרסום הוא (בניגוד לדעה הרווחת בציבור) להגדיל מודעות ותו לא.
הפרסום נועד להעלות מודעות לקיומו של דבר מה, ולחולל תהליך שסופו
(בשאיפה...) הינו קיומה של מכירה. מטרתו הסופית של הפרסום היא אם כן (בניגוד
לדעה הרווחת בכמה מחלקות קריאייטיב...), אינה יצירתם של יצירות אומנות שמקומם
הטבעי בגוגנהיים, אלא הגדלת המכירות והעשרת כיסם של לקוחות המשרד.

לפרסום הגדרות רבות שונות ומשונות, חלקן אקדמיות תיאורטיות,
וחלקן יישומיות פרקטיות. אך כגודל הדעות ל"...איך צריך להתנהל "הקקטוס" השנה..."
(טקס ה"אוסקר" של חברות הפרסום), כך גם מגוון הדעות וההגדרות לנושא הפרסום.
מקובלת עלי ההגדרה הפשוטה של: "הופעה במדיה - בתשלום למדיה"
אמנם היום בעידן התוכן השיווקי הכל "מתערבב", אולם הגדרה פשוטה ובהירה זו עדיין כוכה במותניה.
עם יתרונות הפרסום ניתן למנות את: השליטה על המסר, והשגת מודעות מהירה בתפוצה רחבה.
עם חסרונות הפרסום ניתן למנות את העלות הגבוהה, ואת האמינות הנמוכה הנתפסת.



מה ההבדל בין שיווק ומכירות ?


• פרסום הוא למעשה חלק מהשיווק - ובניגוד לנהוג לחשוב -
    רק חלק קטן בלבד.
• שיווק מתייחס לכל התמהיל השיווקי (מוצר, מחיר., הפצה..),
    הפרסום מתייחס לחלק מתמהיל הקידום (ביחד עם מכירות, יח"צ, קד"מ וכ"ד) 
• עבודת השיווק מקבילה לעבודתו של כל המפעל: מתכנון המוצר, עיצובו, תמחורו
    ייצורו וכ"ד, והפרסום לחוליה האחרונה (איך הלקוחות ידעו מזה / על זה ?)


 מה המשותף בין שיווק ופרסום:

שיווק ופרסום משלימים זה את זה.
בחברות קטנות תכופות ניהול השיווק והפרסום מתבצע ע"י אותו אדם
(לפעמים זה רק איש אחד שהוא :איש השיווק (והפרסום, והמכירות. . .)

אם נשווה את עולם השיווק והפרסום לעולם הצבאי, אזי נוכל לראות בפרסום
את "ההרעשה הארטילרית הגדולה", "כתישת השטח", כשאנשי המכירות מקבילים
ללוחם החי"ר המסתער, והשיווק הישיר (דיוור ישיר, טלמרקטינג וכ"ד) מקבילים לאש
הצלפים המדוייקת הפוגעת מרחוק. כשהשיווק הוא עצם ניהול המערכה כולה,
ובתפר האסטרטגי שבין ניהול המערכה - לניהול שדה הקרב.


לסיכום:

השיווק ופרסום אינם זרים זה לזה אלא צריכים להיות שותפים וסינרגיים.
תוצרם המוצלח הוא עבודה קלה יותר של אנשי המכירות (ע"ע מכירות, שיווק ומכירות).
למרות מגמה ההולכת וגוברת של דעיכת הפרסום (ועלייתם של יחסי הציבור ?! (אל ריס)),
עדיין לפרסום חשיבות רבה במיוחד, ולמרות עליית האינטרנט טרם עבר עליו זמנו.

________________________________________________
טיפים נוספים בנושאי שיווק ופרסום ניתן למצוא באתרו של המחבר
(ראה קישור בתחתית העמוד)
________________________________________________  

הכותב הינו גיל פינטו-אושר, שהינו יועץ אסטרטגי, עסקי ושיווקי בכיר לתאגידים ומייסד ומנכ"ל אופק יעוץ עסקי - קבוצת אופק http://www.OfekGroup.co.il) המתמחה בייעוץ עסקי: אסטרטגי, שיווקי ופיננסי לקידום אנשים, עסקים וחברות, וחבר לשכת היועצים העסקיים. (קישורים רלוונטיים לכותב המאמר - בלוג: http://ofekgroup.gblogs.co.il, +++ טיפים נוספים לשיווק ופרסום: http://www.OfekGroup.co.il)>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב