מיתוג:
מיתוג- מהו ?
כצרכנים בעידן המודרני, אנו "מופצצים" בפרסומות רבות לאורך כל שעות היממה.אם בעבר היצע המוצרים והשירותים היה דל וכל נושא המיתוג היה שמור ליודעי ח"ן.אין זה נדיר לשמוע 2 צעירים מדברים על כל נושא המיתוג והטיותיו השונות:מותג, מיתוג, מיתגו (את ...), ועדיין קיים מעט בלבול בכל נושא המיתוג. אז מהו מיתוג -
• הפיכה של מוצר (גנרי) למוצר ממותג (בעל שם/ייחודי/מבודל)
• נקודת מוצא ותוצר של תהליך שיווקי
• "תרגיל" של אנשי שיווק שכל מטרתו לקחת מאיתנו (הצרכנים) כסף
• "תרגיל" של אנשי פרסום שכל מטרתו לקחת מאיתנו (הפירמה) כסף
• "קנוניה" של יצרני שלטים וגרפיקאיות מתוסכלות (ע"ע "המיתוגים" ברשתות השיווק)
• לעשות לוגו, נייר מכתבים חדש ומעטפות (ע"י גרפיקאיות )
מיתוג - מהו מיתוג - - הגדרת המחבר:
"...תהליך אסטרטגי, מקיף, שיטתי, ארוך טווח, מתמשך ובר-קיימא, שמטרתו יצירת ערך תודעתי מוביל ומבודל, המצדיק גביית פרמיה משמעותית מעבר למוצר הגנרי, ולמותגים המתחרים, תוך יצירת סט ערכים, רגשות, תחושות ומחשבות במוחו של קהל המטרה, החודרות ללא הפרעה וללא מודעות נעזרת, מבעד ל"רעש" התקשורתי, המוביל בטווח הארוך ליצירת ערך חשבונאי-נכסי הניתן למדידה ולכימות ושתוצרתו - השאת רווחי הפירמה/המותג מעבר לתשואת הענף..."
מה חשיבותו של המיתוג ?
חשבותו של המיתוג מבחינת הצרכן היא פשוטה: זיהוי קל, ונוח יותר עם כמות מידע רבה - במבט אחד.דוגמה: לקחו סוג של עוף (יונה) והחליטו שהיא (המיתוג) "סמל השלום". די בשבריר שנייה של מבט ב"יונה עם עלה של זית" להעברת מסר מורכב.
עבור המשווק:
בטווח הארוך - חיסכון בעלויות השיווק והפרסום, בד בבד עם הגדלת הרווחיות.(ידועה האמירה כי בטעימה "עיוורת" בודדים האנשים המבחינים בסוגי קולה שונים,עם זאת המיתוג של "קוקה-קולה" מאפשר לקחת על אותו המוצר ("מים עם צבע...") - הרבה יותר כסף מהמתחרים)
ביקורת לנושא המיתוג:
בהיבט הצרכני:
מן המפורסמות היא שהצרכן סבור כי בשל המיתוג (והפרסום...) עלויות המוצרים יקרות יותר.המדובר בטעות נפוצה המתגמדת בטווח הארוך, שכן העלייה בביקוש, מגדילה את אמצעי הייצור,מקטינה את העלויות הממוצעות והשוליות (ע"ע כלכלה מיקרו) ובסופו של דבר מוזילה את המוצר.להדגמת עניין זה: מחירי הטלוויזיות פעם - והיום, אח"כ מחירי פלזמות - והיום, וכ"ד...
בהיבט השיווקי-אסטרטגי:
רבים ביותר מהלכי המיתוג בישראל על אף גודלה הזערורי.לא עוברת שנה ((ובשנים מסויימות חודש...) שלא יוצאת חברה זו או אחרת ומכריזה על "מיתוג מחדש". בדרך כלל בלוויית "חברת מיתוג" זו או אחרת.קצרה היריעה מלהרחיב לגבי אווילויות אלו שוודאי אינם "מיתוג", ואף לא קרובים לכך.רק נציין כי אם נספור את מהלכי המיתוג בעשור האחרון (מ"הכוכב של סלקום", דרך "לאומי", דרך סדרת המיתוגים התמוהה של "שופרסל" (שסיפקה פרנסה יפה לחברות השלטים...), ועוד, ועוד... נגיע לעשרות רבות.
למען הסר ספק: החלפת שלטים - אינה מיתוג, קמפיין פרסומת - אינו מיתוג
.לסיכום:
בעידן התחרותי המודרני, הצלחה בהיבט המיתוגי היא עניין של להיות או לחדול,עם זאת גבב השלטים והפרסומות, לעולם לא יוכלו להחליף חשיבה אסטרטגית-שיווקית ומותגית חזקה.מיתוג נכון יאפשר לעסק להגדיל את רווחיו, בצורה יציבה - ולאורך זמן.
____________________________________________
טיפים נוספים בנושאי: מיתוג, שיווק, אסטרטגיה, ניהול וכספים -
ניתן למצוא באתרו של הכותב (קישור בחתימה)
____________________________________________
מיתוג- מהו ?
כצרכנים בעידן המודרני, אנו "מופצצים" בפרסומות רבות לאורך כל שעות היממה.אם בעבר היצע המוצרים והשירותים היה דל וכל נושא המיתוג היה שמור ליודעי ח"ן.אין זה נדיר לשמוע 2 צעירים מדברים על כל נושא המיתוג והטיותיו השונות:מותג, מיתוג, מיתגו (את ...), ועדיין קיים מעט בלבול בכל נושא המיתוג. אז מהו מיתוג -
• הפיכה של מוצר (גנרי) למוצר ממותג (בעל שם/ייחודי/מבודל)
• נקודת מוצא ותוצר של תהליך שיווקי
• "תרגיל" של אנשי שיווק שכל מטרתו לקחת מאיתנו (הצרכנים) כסף
• "תרגיל" של אנשי פרסום שכל מטרתו לקחת מאיתנו (הפירמה) כסף
• "קנוניה" של יצרני שלטים וגרפיקאיות מתוסכלות (ע"ע "המיתוגים" ברשתות השיווק)
• לעשות לוגו, נייר מכתבים חדש ומעטפות (ע"י גרפיקאיות )
מיתוג - מהו מיתוג - - הגדרת המחבר:
"...תהליך אסטרטגי, מקיף, שיטתי, ארוך טווח, מתמשך ובר-קיימא, שמטרתו יצירת ערך תודעתי מוביל ומבודל, המצדיק גביית פרמיה משמעותית מעבר למוצר הגנרי, ולמותגים המתחרים, תוך יצירת סט ערכים, רגשות, תחושות ומחשבות במוחו של קהל המטרה, החודרות ללא הפרעה וללא מודעות נעזרת, מבעד ל"רעש" התקשורתי, המוביל בטווח הארוך ליצירת ערך חשבונאי-נכסי הניתן למדידה ולכימות ושתוצרתו - השאת רווחי הפירמה/המותג מעבר לתשואת הענף..."
מה חשיבותו של המיתוג ?
חשבותו של המיתוג מבחינת הצרכן היא פשוטה: זיהוי קל, ונוח יותר עם כמות מידע רבה - במבט אחד.דוגמה: לקחו סוג של עוף (יונה) והחליטו שהיא (המיתוג) "סמל השלום". די בשבריר שנייה של מבט ב"יונה עם עלה של זית" להעברת מסר מורכב.
עבור המשווק:
בטווח הארוך - חיסכון בעלויות השיווק והפרסום, בד בבד עם הגדלת הרווחיות.(ידועה האמירה כי בטעימה "עיוורת" בודדים האנשים המבחינים בסוגי קולה שונים,עם זאת המיתוג של "קוקה-קולה" מאפשר לקחת על אותו המוצר ("מים עם צבע...") - הרבה יותר כסף מהמתחרים)
ביקורת לנושא המיתוג:
בהיבט הצרכני:
מן המפורסמות היא שהצרכן סבור כי בשל המיתוג (והפרסום...) עלויות המוצרים יקרות יותר.המדובר בטעות נפוצה המתגמדת בטווח הארוך, שכן העלייה בביקוש, מגדילה את אמצעי הייצור,מקטינה את העלויות הממוצעות והשוליות (ע"ע כלכלה מיקרו) ובסופו של דבר מוזילה את המוצר.להדגמת עניין זה: מחירי הטלוויזיות פעם - והיום, אח"כ מחירי פלזמות - והיום, וכ"ד...
בהיבט השיווקי-אסטרטגי:
רבים ביותר מהלכי המיתוג בישראל על אף גודלה הזערורי.לא עוברת שנה ((ובשנים מסויימות חודש...) שלא יוצאת חברה זו או אחרת ומכריזה על "מיתוג מחדש". בדרך כלל בלוויית "חברת מיתוג" זו או אחרת.קצרה היריעה מלהרחיב לגבי אווילויות אלו שוודאי אינם "מיתוג", ואף לא קרובים לכך.רק נציין כי אם נספור את מהלכי המיתוג בעשור האחרון (מ"הכוכב של סלקום", דרך "לאומי", דרך סדרת המיתוגים התמוהה של "שופרסל" (שסיפקה פרנסה יפה לחברות השלטים...), ועוד, ועוד... נגיע לעשרות רבות.
למען הסר ספק: החלפת שלטים - אינה מיתוג, קמפיין פרסומת - אינו מיתוג
.לסיכום:
בעידן התחרותי המודרני, הצלחה בהיבט המיתוגי היא עניין של להיות או לחדול,עם זאת גבב השלטים והפרסומות, לעולם לא יוכלו להחליף חשיבה אסטרטגית-שיווקית ומותגית חזקה.מיתוג נכון יאפשר לעסק להגדיל את רווחיו, בצורה יציבה - ולאורך זמן.
____________________________________________
טיפים נוספים בנושאי: מיתוג, שיווק, אסטרטגיה, ניהול וכספים -
ניתן למצוא באתרו של הכותב (קישור בחתימה)
____________________________________________
הכותב הינו גיל פינטו-אושר, שהינו יועץ אסטרטגי, עסקי ושיווקי בכיר לתאגידים ומייסד ומנכ"ל אופק יעוץ עסקי - קבוצת אופק
http://www.OfekGroup.co.il) המתמחה בייעוץ עסקי: אסטרטגי, שיווקי ופיננסי לקידום אנשים, עסקים וחברות, וחבר לשכת היועצים העסקיים.
(קישורים רלוונטיים לכותב המאמר - בלוג: http://ofekgroup.gblogs.co.il, אתר: http://www.OfekGroup.co.il)
http://www.OfekGroup.co.il) המתמחה בייעוץ עסקי: אסטרטגי, שיווקי ופיננסי לקידום אנשים, עסקים וחברות, וחבר לשכת היועצים העסקיים.
(קישורים רלוונטיים לכותב המאמר - בלוג: http://ofekgroup.gblogs.co.il, אתר: http://www.OfekGroup.co.il)