היום קיים קונצנזוס בין כל העוסקים בחינוך פוליטיקאים הורים ואפילו התלמידים עצמם כי כדי לחנך נכון צריך כסף והרבה, האומנם?
בואו ניבחן אמירה זו בראיית כלכלת המשפחה .
מתוך המילון: לחינוך שתי הגדרות מקובלות, שונות זו מזו:
1. הוראה: עיצוב של תודעת האדם, המשנה את אופני חשיבתו. תודעת האדם מושפעת מכל המתרחש בעולמו, ולכן מעוצבת ללא הרף. הגורם המחנך משתמש בכלל זה כדי לשנות באופן מכוון או סטיכי (לא מכוון) את המציאות וכדי לשנות את תודעתו של האדם המחונך.
2. עבודת מבוגר עם ילד/ים, במטרה להכניסו באופן מכוון לעולם המבוגרים ולקבל את ערכיו.
כיצד החינוך מתורגם על ידי החברה?
א. החינוך מוטל על בתי הספר והמורים באמצעות חקיקה.
ב. הישגי החינוך נמדדים ע"י רמת ידע בלבד במקצועות השונים ולא על כישורים התנהגותיים.
התוצאה המתקבלת היא שככול שהתלמיד בעל השכלה רחבה יותר כך הוא מחונך יותר (האומנם?).
עפ"י תפישה זו מתנהלת החברה כיום.
א. מכיוון שההורים אינם אחראיים ,עפ"י חוק ,בחינוך ילדם אך רוצים כי ילדם יצליח, הם ידאגו לקנות את החינוך ממי שאמור לספק אותו .
ב. מימון בתי ספר ע"י ההורים+ חוגים + מורים פרטיים מוביל את ההורים לעבודה רבה יותר ושהיה מועטה בלבד עם הילדים.
ג. האינטראקציה בין ההורים לילדם מצטמצם בנושאים חומריים ללא חינוך הורי משמעותי.
ד. מכאן לתפישה כללית הנאמרת הן ע"י ההורים והן ע"י המורים (למרות שהן סותרות אחת את השנייה) תלמיד מוצלח זה בגללנו ואילו תלמיד לא מוצלח זה בגללם (ההורים , המורים).
מסקנות
התנהגות המבוגרים לא רק שאינה מחנכת נכון אלא מעבירה מסרים אנטי חינוכיים לילדים באמצעות מסרים ודוגמא אישית לא נכונה.
א. ההורים אינם אחראים לחינוך אלא רק למימון.
ב. להורים אין אחריות לפיכך כל חינוך רע של הילד זה באחריות ה"אחר" ויש להאשימו בכך.
ג. הפיתרון לחינוך רע הוא הוצאת כספים נוספים לגורמים חוץ משפחתיים בכדי לפתור את הבעיה (כסף פותר הכל, האומנם?).
בהתנהגותכם בה אתם משלמים באופן קבוע למורים פרטיים אתם מסירים אחריות מכם ומקרינים זאת לילדים.
הילדים מראש לא מתאמצים למלא את חובם בבית הספר ומשאירים את תהליך הלמידה למורה הפרטי.
כמובן שכישלון בלימודים תהיה בעיה של המורה הפרטי (לא ההורים ולא הילדים).
הילדים שלומדים אצל מורים פרטיים, בהיותם בבית ספר מפריעים לתלמידים האחרים ללמוד, התלמידים האחרים מגיעים הביתה עם בעיה אמיתית ותלונה להורים "לא ניתן ללמוד בכיתה ולכולם יש מורים פרטיים" ואז ההורים שלא רוצים להיות יוצאים מן הכלל ובטח רוצים את טובת ילדם נגררים להוצאה נוספת עבור ילדם וכך בעיה של תלמיד אחד בכיתה גוררת כיתה שלמה וממנה לכל השכבה וכך התנהגות שגויה הופכת לנוהג כללי.
ההורים שאינם נושאים בשום אחריות חינוכית יבואו בטענות למורים ולמערכת החינוך וימשיכו לממן מערכות הקניית יידע בלתי פורמאליות בכדי להשקיט את מצפונם .
אז איך לחנך את ילדנו וביחד עם זאת לחסוך בהוצאות המשפחתיות על חינוך
עליכם לשמש לילדכם דוגמא אישית לקבלת החלטות ואחריות .
א. החזירו את האחריות על הלימודים לילדכם, סרבו לתת להם "הקלות" חוץ בית ספריות בצורת מורים פרטיים (אתם רוצים שתמיד יהיו תלויים במישהו?).
ב. קחו אחריות לחינוך ילדכם, קבעו שעה קבועה לזמן איכות עם ילדכם בו אתם עוזרים לילדים בעמידה במשימות השונות.
ג. תמכו במורים ושימרו על קשר הדוק עם המחנך, הציעו את עזרתכם.
ד. הילחמו באווירת הלימודים הקיימת היום בבית הספר זלזול במבוגר ובמורה, ואלימות כצורה לביטוי.
ה. אל תגררו אחרי הורים המרעיפים חומרנות על ילדם, הסבירו זאת לילדכם, הם יבינו את הבל ה"מותג" והדור 3.5 בסלולר.
ו. לימדו אותם צרכנות נבונה ואת ערך דחיית הסיפוקים והרווח הגדול המתקבל בעתיד.
ז. במקום לתת להם כסף לקנייה במכונות המזון, ספקו להם בעצמכם כריכים משביעים ובריאים.
התוצאות לא תאחרנה לבוא:
א. ילדים הלומדים בבית הספר ומשתתפים בפעילות חברתית אחה"צ במקום מורי עזר.
ב. קשר אמיץ ומחנך בין הילד להוריו (אנחנו לא כספומט מהלך) ולמוריו.
ג. בגרות ערכית ומוסרית תוך למידה התמודדות אמיתית מהי.
ד. גאווה של כולם בהצלחה ולא חיפוש אשמים לכישלון.
ה. חינוך כלכלי לחיים חיוביים יכין אותם לעתיד בטוח.
הרווח הישיר לכלכלת המשפחה.
א. צמצום עד כדי ביטול הוצאות להשלמת יידע ע"י מורים פרטיים.
ב. חינוך לצרכנות נבונה, לא עוד מותגים.
ג. שימוש מושכל בסלולארי ע"י הילדים ע"י העברת האחריות אליהם.
ד. אכילה בריאה החשובה כל כך לילדכם בשנות הגדילה וההתפתחות.
ה. בניית סדר עדיפויות משפחתי נכון.
נופים אריק - יועץ ומאמן בכלכלת משפחה
תגיות
אימון כלכלי או יעוץ כלכלי | יעוץ פיננסי | כלכלת המשפחה | סדנא | מינוס | הבראה כלכלית | הצלחה כלכלית | משיכת יתר | נכסים | התעשרות | צמיחה |ייעוץ כלכלי | קשיים כלכליים | קורס יועצים ומאמנים לכלכלת המשפחה | נשים וכסף | אינטליגנציה פיננסית | חינוך כלכלי לילדים | משכנתא | יעוץ משכנתא | מחזור | ריביות | יעוץ פנסיוני | יעוץ אובייקטיבי | ארגונים | אחריות | מחויבות | יועץ כלכלי | מאמן כלכלי | אימון כלכלי | יעוץ כלכלי | איגוד היועצים והמאמנים לכלכלת המשפחה|
בואו ניבחן אמירה זו בראיית כלכלת המשפחה .
מתוך המילון: לחינוך שתי הגדרות מקובלות, שונות זו מזו:
1. הוראה: עיצוב של תודעת האדם, המשנה את אופני חשיבתו. תודעת האדם מושפעת מכל המתרחש בעולמו, ולכן מעוצבת ללא הרף. הגורם המחנך משתמש בכלל זה כדי לשנות באופן מכוון או סטיכי (לא מכוון) את המציאות וכדי לשנות את תודעתו של האדם המחונך.
2. עבודת מבוגר עם ילד/ים, במטרה להכניסו באופן מכוון לעולם המבוגרים ולקבל את ערכיו.
כיצד החינוך מתורגם על ידי החברה?
א. החינוך מוטל על בתי הספר והמורים באמצעות חקיקה.
ב. הישגי החינוך נמדדים ע"י רמת ידע בלבד במקצועות השונים ולא על כישורים התנהגותיים.
התוצאה המתקבלת היא שככול שהתלמיד בעל השכלה רחבה יותר כך הוא מחונך יותר (האומנם?).
עפ"י תפישה זו מתנהלת החברה כיום.
א. מכיוון שההורים אינם אחראיים ,עפ"י חוק ,בחינוך ילדם אך רוצים כי ילדם יצליח, הם ידאגו לקנות את החינוך ממי שאמור לספק אותו .
ב. מימון בתי ספר ע"י ההורים+ חוגים + מורים פרטיים מוביל את ההורים לעבודה רבה יותר ושהיה מועטה בלבד עם הילדים.
ג. האינטראקציה בין ההורים לילדם מצטמצם בנושאים חומריים ללא חינוך הורי משמעותי.
ד. מכאן לתפישה כללית הנאמרת הן ע"י ההורים והן ע"י המורים (למרות שהן סותרות אחת את השנייה) תלמיד מוצלח זה בגללנו ואילו תלמיד לא מוצלח זה בגללם (ההורים , המורים).
מסקנות
התנהגות המבוגרים לא רק שאינה מחנכת נכון אלא מעבירה מסרים אנטי חינוכיים לילדים באמצעות מסרים ודוגמא אישית לא נכונה.
א. ההורים אינם אחראים לחינוך אלא רק למימון.
ב. להורים אין אחריות לפיכך כל חינוך רע של הילד זה באחריות ה"אחר" ויש להאשימו בכך.
ג. הפיתרון לחינוך רע הוא הוצאת כספים נוספים לגורמים חוץ משפחתיים בכדי לפתור את הבעיה (כסף פותר הכל, האומנם?).
בהתנהגותכם בה אתם משלמים באופן קבוע למורים פרטיים אתם מסירים אחריות מכם ומקרינים זאת לילדים.
הילדים מראש לא מתאמצים למלא את חובם בבית הספר ומשאירים את תהליך הלמידה למורה הפרטי.
כמובן שכישלון בלימודים תהיה בעיה של המורה הפרטי (לא ההורים ולא הילדים).
הילדים שלומדים אצל מורים פרטיים, בהיותם בבית ספר מפריעים לתלמידים האחרים ללמוד, התלמידים האחרים מגיעים הביתה עם בעיה אמיתית ותלונה להורים "לא ניתן ללמוד בכיתה ולכולם יש מורים פרטיים" ואז ההורים שלא רוצים להיות יוצאים מן הכלל ובטח רוצים את טובת ילדם נגררים להוצאה נוספת עבור ילדם וכך בעיה של תלמיד אחד בכיתה גוררת כיתה שלמה וממנה לכל השכבה וכך התנהגות שגויה הופכת לנוהג כללי.
ההורים שאינם נושאים בשום אחריות חינוכית יבואו בטענות למורים ולמערכת החינוך וימשיכו לממן מערכות הקניית יידע בלתי פורמאליות בכדי להשקיט את מצפונם .
אז איך לחנך את ילדנו וביחד עם זאת לחסוך בהוצאות המשפחתיות על חינוך
עליכם לשמש לילדכם דוגמא אישית לקבלת החלטות ואחריות .
א. החזירו את האחריות על הלימודים לילדכם, סרבו לתת להם "הקלות" חוץ בית ספריות בצורת מורים פרטיים (אתם רוצים שתמיד יהיו תלויים במישהו?).
ב. קחו אחריות לחינוך ילדכם, קבעו שעה קבועה לזמן איכות עם ילדכם בו אתם עוזרים לילדים בעמידה במשימות השונות.
ג. תמכו במורים ושימרו על קשר הדוק עם המחנך, הציעו את עזרתכם.
ד. הילחמו באווירת הלימודים הקיימת היום בבית הספר זלזול במבוגר ובמורה, ואלימות כצורה לביטוי.
ה. אל תגררו אחרי הורים המרעיפים חומרנות על ילדם, הסבירו זאת לילדכם, הם יבינו את הבל ה"מותג" והדור 3.5 בסלולר.
ו. לימדו אותם צרכנות נבונה ואת ערך דחיית הסיפוקים והרווח הגדול המתקבל בעתיד.
ז. במקום לתת להם כסף לקנייה במכונות המזון, ספקו להם בעצמכם כריכים משביעים ובריאים.
התוצאות לא תאחרנה לבוא:
א. ילדים הלומדים בבית הספר ומשתתפים בפעילות חברתית אחה"צ במקום מורי עזר.
ב. קשר אמיץ ומחנך בין הילד להוריו (אנחנו לא כספומט מהלך) ולמוריו.
ג. בגרות ערכית ומוסרית תוך למידה התמודדות אמיתית מהי.
ד. גאווה של כולם בהצלחה ולא חיפוש אשמים לכישלון.
ה. חינוך כלכלי לחיים חיוביים יכין אותם לעתיד בטוח.
הרווח הישיר לכלכלת המשפחה.
א. צמצום עד כדי ביטול הוצאות להשלמת יידע ע"י מורים פרטיים.
ב. חינוך לצרכנות נבונה, לא עוד מותגים.
ג. שימוש מושכל בסלולארי ע"י הילדים ע"י העברת האחריות אליהם.
ד. אכילה בריאה החשובה כל כך לילדכם בשנות הגדילה וההתפתחות.
ה. בניית סדר עדיפויות משפחתי נכון.
נופים אריק - יועץ ומאמן בכלכלת משפחה
תגיות
אימון כלכלי או יעוץ כלכלי | יעוץ פיננסי | כלכלת המשפחה | סדנא | מינוס | הבראה כלכלית | הצלחה כלכלית | משיכת יתר | נכסים | התעשרות | צמיחה |ייעוץ כלכלי | קשיים כלכליים | קורס יועצים ומאמנים לכלכלת המשפחה | נשים וכסף | אינטליגנציה פיננסית | חינוך כלכלי לילדים | משכנתא | יעוץ משכנתא | מחזור | ריביות | יעוץ פנסיוני | יעוץ אובייקטיבי | ארגונים | אחריות | מחויבות | יועץ כלכלי | מאמן כלכלי | אימון כלכלי | יעוץ כלכלי | איגוד היועצים והמאמנים לכלכלת המשפחה|
אריק נופים יועץ כלכלי לכלכלת משפחה ומקים המותג "לכלכל נכון" .
מתמחה בהדרכה ואימון אישי לצמיחה כלכלית למשפחות, ולאנשים פרטיים.
תחום פעילותי
העברת סדנאות, הרצאות , קורסים ויעוץ אישי בארגונים בחברות ובחוגים פרטיים.
הפעילות מחוללת שינוי בחשיבה ובהתנהלות הכלכלית, ומיועדות הן לאנשים בעלי קשיים בהתנהלות הכלכלית והן לאנשים שהמערכת הכלכלית שלהם יציבה, אך אינם מסתפקים בכך ורוצים להתקדם ליעדים מהר יותר, ולהישגים כלכליים רבים יותר.
בנוסף לייעוץ בתחום ההתנהלות הכלכלית וחתירה להשגת יעדים ניתנים כלים להערכות לסיכונים משפחתיים והכנה לגיל השלישי.
052-2325554 077-7060696
מתמחה בהדרכה ואימון אישי לצמיחה כלכלית למשפחות, ולאנשים פרטיים.
תחום פעילותי
העברת סדנאות, הרצאות , קורסים ויעוץ אישי בארגונים בחברות ובחוגים פרטיים.
הפעילות מחוללת שינוי בחשיבה ובהתנהלות הכלכלית, ומיועדות הן לאנשים בעלי קשיים בהתנהלות הכלכלית והן לאנשים שהמערכת הכלכלית שלהם יציבה, אך אינם מסתפקים בכך ורוצים להתקדם ליעדים מהר יותר, ולהישגים כלכליים רבים יותר.
בנוסף לייעוץ בתחום ההתנהלות הכלכלית וחתירה להשגת יעדים ניתנים כלים להערכות לסיכונים משפחתיים והכנה לגיל השלישי.
052-2325554 077-7060696