תגיות: pcon, ספאם, אימייל, פרסום, דואר, חוק, תקשורת
הכנסת מצטרפת למלחמה בספאם
הכנסת אישרה השבוע בקריאה שנייה ושלישית את הצעת התיקון לחוק דואר הזבל, שיזם משרד התקשורת האוסרת על מפרסמים לשלוח הודעות פרסומת באמצעות SMS, פקס, דואר אלקטרוני או מערכת חיוג אוטומטית ללא קבלת הסכמה מפורשת מהנמען בכתב ומראש.
במסגרת התיקון החדש, מוגדרת מעתה פעולת הפצת הודעות הפרסום ללא רשות מהנמען כעבירה פלילית שדינה עד 202,000 ש"ח, או עד 67,300 ש"ח, בהתאם לחומרת ההפרה ולמהותה. בנוסף, יוכל לתבוע הנמען את מפיץ ההודעה בתביעה אזרחית, ולזכות בפיצוי של עד 1,000 ש"ח בגין כל הודעה, גם אם לא יוכיח נזק של ממש כתוצאה מהודעות אלו.
מה מותר ואיך תמנע מתביעה?
עסקים לגיטימיים רבים, המשתמשים בהפצת הודעות פרסומת ללקוחותיהם, שואלים כיום את עצמם מה המשמעות האופרטיבית של החוק, ממה עליהם לחדול מעתה ומה מותר להם לעשות. את התשובה לכך מגדירה הכנסת בחוק.
ראשית, התיקון החדש ייכנס לתוקף רק בעוד חצי שנה. זאת, כדי לתת למפיצי הודעות הפרסומת זמן להתארגן. לאחר תקופה זו, ניתן יהיה לשלוח לנמען עסקי הודעה אחת בלבד גם ללא הסכמתו, זאת בתנאי שההודעה מהווה הצעה להסכים לקבלת דברי פרסומת.
מפרסם שקיים יחסי מסחר כלשהם עם הנמען וקיבל ממנו את פרטיו, יוכל לשלוח לו הודעת פרסומת גם ללא קבלת אישור מפורש. יחד עם זאת, יוכל הנמען לבקש בכל עת את הפסקת קבלת הודעות הפרסומת.
בראש ההודעה עצמה, חייב המפרסם לציין כי מדובר בדבר פרסומת. כמו כן, עליו לפרסם באופן ברור ובולט גם את שמו, כתובתו ודרכי יצירת הקשר עימו. בנוסף, עליו לספק דרך פשוטה וסבירה שתאפשר לנמען להודיע על סירובו לקבל את הודעות הפרסומת.
בכל מקרה, מומלץ, למי שיכול, להתייעץ עם עורך דין להמשך פעילותו הפרסומית.
למה הידיעה חשובה?
ספאם היא אחת התופעות המטרידות, במיוחד ברשת האינטרנט, והנזקים שהיא גורמת הם עצומים. ההערכות מדברות על נזק של מעל ל-50 מיליארד דולר בשנה כתוצאה מספאם. התופעה מעוררת בעיות במישורים שונים, ובהן חדירה למחשבים בלא היתר והפצת וירוסים, פגיעה בפרטיותו של המשתמש ברשת והטרדתו, פגיעה בהתפתחותו של המסחר האלקטרוני ופגיעה בעסקים.
יחד עם זאת חייבים להסתייג ולומר, המלחמה בספאם עוד ארוכה ומפרכת. מרבית הספאם הנשלח ברשת האינטרנט (מעל ל-90%) מגיע מחו"ל, כלומר, מגורמים שהחוק החדש כלל לא ישפיע עליהם, לפחות לא בטווח הישיר. מכאן, שאנחנו לא רואים שתהיה השפעה מכרעת של החוק על התופעה.
רקע על ספאם ונזקי הספאם
עוד הרחבות על ספאם ונזקי הספאם, הכוללות בין היתר התייחסות לחידושים ולמגמות העיקריות בתחום זה, יישומים ופתרונות, היבטים כלכלים, דגשים חשובים והאתגרים בתחום, ניתן למצוא בתקציר: ספאם - מי ינצח?: http://www.pcon.co.il/v5/Debrief.asp?debrief=767#d1
למאמרים מקצועיים ואובייקטיביים נוספים של קובי שפיבק, בתחומי מידע מחשבים ואינטרנט, באתר "מאמרים" ראה - http://www.articles.co.il/author/1944
הכנסת מצטרפת למלחמה בספאם
הכנסת אישרה השבוע בקריאה שנייה ושלישית את הצעת התיקון לחוק דואר הזבל, שיזם משרד התקשורת האוסרת על מפרסמים לשלוח הודעות פרסומת באמצעות SMS, פקס, דואר אלקטרוני או מערכת חיוג אוטומטית ללא קבלת הסכמה מפורשת מהנמען בכתב ומראש.
במסגרת התיקון החדש, מוגדרת מעתה פעולת הפצת הודעות הפרסום ללא רשות מהנמען כעבירה פלילית שדינה עד 202,000 ש"ח, או עד 67,300 ש"ח, בהתאם לחומרת ההפרה ולמהותה. בנוסף, יוכל לתבוע הנמען את מפיץ ההודעה בתביעה אזרחית, ולזכות בפיצוי של עד 1,000 ש"ח בגין כל הודעה, גם אם לא יוכיח נזק של ממש כתוצאה מהודעות אלו.
מה מותר ואיך תמנע מתביעה?
עסקים לגיטימיים רבים, המשתמשים בהפצת הודעות פרסומת ללקוחותיהם, שואלים כיום את עצמם מה המשמעות האופרטיבית של החוק, ממה עליהם לחדול מעתה ומה מותר להם לעשות. את התשובה לכך מגדירה הכנסת בחוק.
ראשית, התיקון החדש ייכנס לתוקף רק בעוד חצי שנה. זאת, כדי לתת למפיצי הודעות הפרסומת זמן להתארגן. לאחר תקופה זו, ניתן יהיה לשלוח לנמען עסקי הודעה אחת בלבד גם ללא הסכמתו, זאת בתנאי שההודעה מהווה הצעה להסכים לקבלת דברי פרסומת.
מפרסם שקיים יחסי מסחר כלשהם עם הנמען וקיבל ממנו את פרטיו, יוכל לשלוח לו הודעת פרסומת גם ללא קבלת אישור מפורש. יחד עם זאת, יוכל הנמען לבקש בכל עת את הפסקת קבלת הודעות הפרסומת.
בראש ההודעה עצמה, חייב המפרסם לציין כי מדובר בדבר פרסומת. כמו כן, עליו לפרסם באופן ברור ובולט גם את שמו, כתובתו ודרכי יצירת הקשר עימו. בנוסף, עליו לספק דרך פשוטה וסבירה שתאפשר לנמען להודיע על סירובו לקבל את הודעות הפרסומת.
בכל מקרה, מומלץ, למי שיכול, להתייעץ עם עורך דין להמשך פעילותו הפרסומית.
למה הידיעה חשובה?
ספאם היא אחת התופעות המטרידות, במיוחד ברשת האינטרנט, והנזקים שהיא גורמת הם עצומים. ההערכות מדברות על נזק של מעל ל-50 מיליארד דולר בשנה כתוצאה מספאם. התופעה מעוררת בעיות במישורים שונים, ובהן חדירה למחשבים בלא היתר והפצת וירוסים, פגיעה בפרטיותו של המשתמש ברשת והטרדתו, פגיעה בהתפתחותו של המסחר האלקטרוני ופגיעה בעסקים.
יחד עם זאת חייבים להסתייג ולומר, המלחמה בספאם עוד ארוכה ומפרכת. מרבית הספאם הנשלח ברשת האינטרנט (מעל ל-90%) מגיע מחו"ל, כלומר, מגורמים שהחוק החדש כלל לא ישפיע עליהם, לפחות לא בטווח הישיר. מכאן, שאנחנו לא רואים שתהיה השפעה מכרעת של החוק על התופעה.
רקע על ספאם ונזקי הספאם
עוד הרחבות על ספאם ונזקי הספאם, הכוללות בין היתר התייחסות לחידושים ולמגמות העיקריות בתחום זה, יישומים ופתרונות, היבטים כלכלים, דגשים חשובים והאתגרים בתחום, ניתן למצוא בתקציר: ספאם - מי ינצח?: http://www.pcon.co.il/v5/Debrief.asp?debrief=767#d1
למאמרים מקצועיים ואובייקטיביים נוספים של קובי שפיבק, בתחומי מידע מחשבים ואינטרנט, באתר "מאמרים" ראה - http://www.articles.co.il/author/1944
קובי שפיבק Bsc., MBA הוא העורך הראשי של תחקירי pCon ואתר pCon-line. כמי שעוסק במחשבים, על מכלול היבטיהם משנת 1976 וכן כמי שכתב וערך למעלה משמונה מאות תחקירים על כל היבטי המחשוב העיקריים, הוא נמנה על אותם אנשים בודדים בארץ ובעולם, שבאמת ובתמים, מבינים לאן הולך עולם המחשוב ומהן השלכותיו המידיות והעתידיות, על אנשים וארגונים. הוא גם פרסם מספר רב של מאמרים במרבית העיתונים הגדולים והמקצועיים, והופיע פעמים רבות בערוצי הטלוויזיה והרדיו המרכזיים. נכון להיום הוא מייעץ למרבית מנהלי המחשוב בארגונים המובילים בישראל, והוא נחשב בעיני רבים, לגורו של המחשוב העסקי.