מוצרי דפוס המודבקים למגנטים הם תופעה חדשה יחסית בשוק. הדחף להמציא אותם נולד מהצורך להשאיר רושם לפרק זמן ממושך. כל יתר המוצרים, המודפסים על נייר, כמו: כרטיסי ביקור, פליירים, הזמנות וכו' - משמשים למטרת פרסום וקידום אישי או עסקי - מתבלים מהר או נזרקים בקלות לפח.
המגנטים הם כאן לתמיד (כמעט)
בתחילה היו אלה כרטיסי הביקור מגנטים. כל בעל מלאכה שהיה מגיע לתקן משהו בבית הלקוח - היה משאיר כרטיס ביקור מגנטי להדביק על המקרר או על דלת הבית (פלדלת). מאחר והמוצר מעוצב בדרך המושכת את העין - הוא מהווה קישוט שמח וצבעוני ולנו, כדיירי הבית, אין התנגדות לשמור אותם באשר הם מודבקים. ואז יום אחד, כאשר אנחנו צריכים לפתע פתאום את השרברב, או הנגר, או האיש שהתקין לנו את התריסים החשמליים, או תיקן את מכונת הכביסה, אנחנו לא צריכים לחפש בין תיקים וקלסרים וערימות של ניירות בכל מיני מגירות - המידע גלוי לעין ונגיש מיידית.
אל בעלי המלאכה הצטרפו גם שליחי הפיצה והמכבסה השכונתית וכל מי שרק יכול להגיע לביתנו ולהדביק שם את כרזת הפרסומת שלו. אפילו וטרינרים ובעלי מקצועות חופשיים ומכובדים - כולם רוצים להתבלט ולזכות בטלפון שלנו המזמין אותם לתת שירות או לספק מוצר, כי על כך פרנסתם.
המודעות למגנטים כל כך חזקה עד שבעלי עסקים ומשרדים מחזיקים כרטיסי ביקור ממוגנטים, לצד כרטיסי הביקור הרגילים, והם מאיצים בלקוחותיהם לקחת איתם לדרך גם כרטיס ביקור ומגנט. זה נכון למסעדות, סוכני ביטוח, ולכל מי שרק רוצה לזכות באמצעי פרסום זול מאוד ואפקטיבי ביותר.
אלא שהמגנטים לא נעצרו בכרטיסי הביקור. חדשות לבקרים צצים רעיונות מקוריים ואנשים מבקשים למגנט מוצרים נוספים. מארה"ב הגיע להיט חדש - למגנט הזמנות. הזמנות לחתונות, לבר-מצווה, לימי הולדת, לקבלות פנים, וכו'. הרעיון שמסתתר אחרי מגנוט ההזמנות זהה לרעיון של כרטיסי ביוקר - לגרום לכך שאנשים ישמרו את ההזמנות במקום בולט לעין ונגיש. אם נזרוק את ההזמנה מנייר על השולחן בסלון, או על השידה שלי הטלפון, יחד עם כל דברי הדואר, יש סיכוי שנשכח מהאירוע והבושה תהיה גדולה. ההזמנה הממוגנטת מהווה תזכורת יום-יומת ואין סיכוי שנשכח אותה.
חברות גדולות, שרוצות לפרסם את עצמן "בגדול", מפיצות מגנטים גדולים, לפעמים כגודל דף מדפסת ואף יותר מזה, והמידע המופץ בדרך זו הוא משחק הרכבה או לוח שנה שכל יום שעובר "מתקלף" ממנו והעיקר - משהו משעשע, צבעוני, שיכול לשמש גם כמשחק לילדים, והמסר הפרסומי עובר בשמחה.
ביום העצמאות האחרון ראינו את דגלי ישראל הממוגנטים מודבקים לדלתות מכוניות. במקום דגלי הבד המתבלים והנקרעים הופיעו דגלים שלא נופלים לכביש ונרמסים על-ידי מכוניות. באותה צורה בדיוק כבר יש "לוגו" של חברות ופרסומות המודבקות על מכוניות כמגנטים. כך ניתן להעביר אותם ממכונית למכונית בקלות רבה ולחסוך במדבקות, שהסרתן פוגעת בצבע של הרכב.
אם יגנבו את ה"לוגו" או הפרסומת מדופן המכונית - בבקשה, אין שום בעיה, המסר הפרסומי עובר לאספני המגנטים ובמקום המגנט שהוסר יודבק מייד מגנט חדש.
לוחות שנה - גם הם נכנסו לשוק צמודים ללוח מגנטי מספיק גדול על מנת להחזיק אותם דבוקים למשטחים מתכתיים בבית ובמשרד ושוב אין צורך לנעוץ מסמרים או נעצים או למרוח נייר דבק, שהסרתו מסירה גם שכבת צבע מהמשטח המארח.
המגנטים הם כאן לתמיד (כמעט)
בתחילה היו אלה כרטיסי הביקור מגנטים. כל בעל מלאכה שהיה מגיע לתקן משהו בבית הלקוח - היה משאיר כרטיס ביקור מגנטי להדביק על המקרר או על דלת הבית (פלדלת). מאחר והמוצר מעוצב בדרך המושכת את העין - הוא מהווה קישוט שמח וצבעוני ולנו, כדיירי הבית, אין התנגדות לשמור אותם באשר הם מודבקים. ואז יום אחד, כאשר אנחנו צריכים לפתע פתאום את השרברב, או הנגר, או האיש שהתקין לנו את התריסים החשמליים, או תיקן את מכונת הכביסה, אנחנו לא צריכים לחפש בין תיקים וקלסרים וערימות של ניירות בכל מיני מגירות - המידע גלוי לעין ונגיש מיידית.
אל בעלי המלאכה הצטרפו גם שליחי הפיצה והמכבסה השכונתית וכל מי שרק יכול להגיע לביתנו ולהדביק שם את כרזת הפרסומת שלו. אפילו וטרינרים ובעלי מקצועות חופשיים ומכובדים - כולם רוצים להתבלט ולזכות בטלפון שלנו המזמין אותם לתת שירות או לספק מוצר, כי על כך פרנסתם.
המודעות למגנטים כל כך חזקה עד שבעלי עסקים ומשרדים מחזיקים כרטיסי ביקור ממוגנטים, לצד כרטיסי הביקור הרגילים, והם מאיצים בלקוחותיהם לקחת איתם לדרך גם כרטיס ביקור ומגנט. זה נכון למסעדות, סוכני ביטוח, ולכל מי שרק רוצה לזכות באמצעי פרסום זול מאוד ואפקטיבי ביותר.
אלא שהמגנטים לא נעצרו בכרטיסי הביקור. חדשות לבקרים צצים רעיונות מקוריים ואנשים מבקשים למגנט מוצרים נוספים. מארה"ב הגיע להיט חדש - למגנט הזמנות. הזמנות לחתונות, לבר-מצווה, לימי הולדת, לקבלות פנים, וכו'. הרעיון שמסתתר אחרי מגנוט ההזמנות זהה לרעיון של כרטיסי ביוקר - לגרום לכך שאנשים ישמרו את ההזמנות במקום בולט לעין ונגיש. אם נזרוק את ההזמנה מנייר על השולחן בסלון, או על השידה שלי הטלפון, יחד עם כל דברי הדואר, יש סיכוי שנשכח מהאירוע והבושה תהיה גדולה. ההזמנה הממוגנטת מהווה תזכורת יום-יומת ואין סיכוי שנשכח אותה.
חברות גדולות, שרוצות לפרסם את עצמן "בגדול", מפיצות מגנטים גדולים, לפעמים כגודל דף מדפסת ואף יותר מזה, והמידע המופץ בדרך זו הוא משחק הרכבה או לוח שנה שכל יום שעובר "מתקלף" ממנו והעיקר - משהו משעשע, צבעוני, שיכול לשמש גם כמשחק לילדים, והמסר הפרסומי עובר בשמחה.
ביום העצמאות האחרון ראינו את דגלי ישראל הממוגנטים מודבקים לדלתות מכוניות. במקום דגלי הבד המתבלים והנקרעים הופיעו דגלים שלא נופלים לכביש ונרמסים על-ידי מכוניות. באותה צורה בדיוק כבר יש "לוגו" של חברות ופרסומות המודבקות על מכוניות כמגנטים. כך ניתן להעביר אותם ממכונית למכונית בקלות רבה ולחסוך במדבקות, שהסרתן פוגעת בצבע של הרכב.
אם יגנבו את ה"לוגו" או הפרסומת מדופן המכונית - בבקשה, אין שום בעיה, המסר הפרסומי עובר לאספני המגנטים ובמקום המגנט שהוסר יודבק מייד מגנט חדש.
לוחות שנה - גם הם נכנסו לשוק צמודים ללוח מגנטי מספיק גדול על מנת להחזיק אותם דבוקים למשטחים מתכתיים בבית ובמשרד ושוב אין צורך לנעוץ מסמרים או נעצים או למרוח נייר דבק, שהסרתו מסירה גם שכבת צבע מהמשטח המארח.