--
ממודעות לתוצאות - אימון אישי בהשראת חכמת הקבלה
www.tapuach-coach.com
ביקרו בבלוג המפרסם : www.bloghamudaut.info
--
תורת הקבלה מציבה את הרצון במרכז מעייו של החיים. הרצון הוא כוח מניע עיקרי בחיים של כל אחד מאיתנו.
אומר בעל הסולם "כל המציאות היא פנימית בתוך האדם, הכל מצוי בו מלכתחילה, כל העליונים והתחתונים, ומחוץ לאדם אין כלום"
לעתים, הרצונות שלנו לא בהכרח מביאים אותנו למקומות הרצויים או הבריאים לנו באמת. ואז אנחנו ניצבים בפני קונפליקט. האם אני באמת רוצה מה שאני רוצה? האם זה נכון לרצות מה שאני כל כך רוצה?
לדוגמא, האם אני באמת צריך את הבית הענק הזה? האם האוכל שאני כל כך "אוהב" באמת תורם לי?
כשגודל הקונפליק עולה על המדומיין, אנשים רבים יורידו ידיים ויחששו לעשות שינוי.
האם באמת הכל אבוד?
לעתים אנחנו מתמודדים עם נטיות נפש יותר עמוקות ואפילו התמכרויות של ממש (אולי סמים תהיה דוגמא נדושה, אבל לכל אחד מאתנו יש משהו שיכול להחשב כסם קטן). העוצמה של התמכרות מכריחה אותנו לעתים להמשיך לפעול את הפעולה הישנה, למרות שאיפשהו בפנים מתחילה לחלחל מחשבה חדשה - זה לא מה שאני באמת צריך בחיים. לא בשביל זה באתי לכאן.
--
תורת הקבלה משתמשת במספר מערכות כדי לצרף ולגבש הבנה מעמיקה בנושא ולתת לנו כלים להתמודדות עם החיים במטרה שנוכל להפיק מהם את המיטב, ולהגיע לתכלית הנעלה שלנו באמת - אושר ושלמות מלאים.
--
המערכות המפעילות את נפש האדם הן
מערכת א'
מחשבה - דיבור (רגשות) - מעשה
מערכת ב'
מחשבה - רצון - זיכרון - חוויה
מערכת ג'
הווה - עבר - עתיד
--
המערכות פועלות באופן משולב ומתפקדות בצורה כזאת, שחוויות חיצוניות מפעימות ומשאירות בתוכנו רשמים / התרשמויות פנימיות שלעתיד לבוא גורמות לנו לפעול על בסיס הזכרון שנשאר מהחוויה הקודמת. קרוב לוודאי, אם נהניתי בפעם אחרונה במסעדה, אז אחזור לאכול בה שוב. אם נפלתי בהיותי ילד קטן וכאב לי, להבא אחשוש לקפוץ שוב.
המהות הפנימית של הרשימות הוא רצון מעורב עם מחשבה ורגש, כאשר ההיבט הרגשי הוא ניטרלי ולא ניתן לשינוי.
מה שמפעיל אותנו באמת הן הרשימות מהחוויות הללו (זכרון מחוויה שמבוססת על רצון). והיא פועלת כסיבה לפעולות הבאות בעתיד.
אין לנו אפשרות ממשית לשנות את הרגשות, המשקפות את המצב הנתון, אמנם כן יש לנו אפשרות לשנות את הסיבות הללו באמצעות התקנת רצונות חדשים (רשימות) שמבוססות על החזון העתידי.
כאן חשוב להדגיש את המילה חזון. ככתוב במקרא, 'בהעלותך את הנרות אל מול פני המנורה יאירו שבעת הנרות" - בחשיבות שהתורה מעניקה להיבט של החזון העתידי בנפש האדם. לא אוכל להקיף במאמר זה את כל העומק והחשיבות שיש למושג חזון בעבודה רוחנית. יחד עם זאת, אבקש לשים על כך לב ולומר:
--
- אנחנו כן מסוגלים לבחור את העתיד הרצוי לנו.
- אנחנו כן מסוגלים לרצות את הדבר שיפעיל ויקרב אותנו למימוש הרצון האמיתי שבחרנו (החזון).
--
ניקח לדוגמא מגמה הולכת וגוברת בעולם לאוכל בריא. ולעומת זאת, את אכילת ג'אנק פוד למיניהם - בורגרים או משקאות מוגזים מתוקים (קולה?).
הזכון הראשון מחוויה כזאת? (במיוחד אחרי פרסום מאסיבי שאנחנו נתונים בו). "זה ממש מדליק!" או "איזה כיף! בוא ניקח עוד לגימה! או "מה זה בא לי עוד בורגר!"
--
אך האם אתם זוכרים מה אנחנו מרגישים אחרי זה?
--
ועוד שאלה: מה מבטאת האמרה הזאת "זה מדליק אותי!" מבחינת העבודה הרוחנית?
תשובה: רצון לקבל, חוויה של מילוי מיידי, "כאן ועכשיו".
ועוד שאלה: מה התוצאה של מילוי כזה?
תשובה: חסרון עוד יותר גדול (בחלק מהמקרים - דיכאון עמוק)
להזכירכם, לפי תורת הקבלה, מה שאנחנו באמת מחפשים זה האור (המלוי או להיות מלאים).
--
דומגאות דומות אפשר להמשיל להתמכרויות בתחום הסקס או סמים. בוודאי שעוצמת חווית האכילה בכמה דרגות פחותה מהרצונות שאתנו בחרנו להתמודד היום. אמנם, זה לא פותר אותנו מלעשות את העבודה.
--
איך לדעתכם, אפשר מחוויה במבוטאת במילה "להדליק!", לעבור לחוויה אחרת שתבוטא במילה "להעלות!"
במינוחים קבליים, הכוונה שלי כאן לשנות את הצורה של קבלת המילוי לכלי עם צורה חדשה, כלי של נתינה.
בעולם של טיפוח הבריאות האישית, דוגמא לתושבה טובה תהיה מחשבה מעמיקה במהות של האוכל, תפקיד שהוא משמש עבורי בחיים ושאלה - "עד כמה הוא מועיל לי?"
--
שלב אחד אחר כך, נבקש גם לפרסם, להחשף ולההתקין רצון חדש בתוכנו - לאכול את המוצרים הבריאים.
--
אם אי אפשר להתעלם מהתמכרות להרגשת המילוי הקיימת, עדיין כן אפשר להעצים את הרצון החדש.
--
הרב שלי נותן דרך פשוטה וחכמה לעשות זאת:
--
א. לפרסם את הרצון (בניית רצון)
ב. לשלם עליו (יגיעה)
ג. להיות מוכן לוותר עליו (הפעלת מסך או כוח התנגדות).
--
תוצר מוגמר - כלי ראוי לתפקידו שמסוגל להחזיק את האור. במילים פשוטות, ההנאה ברצון החדש תתממש באופן כזה, שלא תגרום לקצר, אלא תשאר איתנו לאורך זמן.
--
עכשיו הדברים פשוטים להבנה, אך ודאי לא כך הדבר למי שינסה להפעיל אותם. יחד עם זאת, רק על ידי המעשה נוכל לממש את הדברים הללו באמת. בן אדם שמתעצל להעביר את הדברים מהשכל למעשה, הדברים במהרה יהפכו עבורו עניינים של מה בכך. לעומת זאת אומן אמיתי - חשובות לו הדקויות הקטנות שבדרך, כי רק בשלב המעשה המדויק מתגלה הקושי ויחד איתו הפירות של עבודה שנעשתה.
מערכת הרצונות שלנו ממוקמת בין שכל לרגש. רגש אי אפשר לשנות. שכל ורצון כן. השתמשו בזאת והצליחו.
--
ממודעות לתוצאות - אימון אישי בהשראת חכמת הקבלה
www.tapuach-coach.com
ביקרו בבלוג המפרסם : www.bloghamudaut.info
--
ממודעות לתוצאות - אימון אישי בהשראת חכמת הקבלה
www.tapuach-coach.com
ביקרו בבלוג המפרסם : www.bloghamudaut.info
--
תורת הקבלה מציבה את הרצון במרכז מעייו של החיים. הרצון הוא כוח מניע עיקרי בחיים של כל אחד מאיתנו.
אומר בעל הסולם "כל המציאות היא פנימית בתוך האדם, הכל מצוי בו מלכתחילה, כל העליונים והתחתונים, ומחוץ לאדם אין כלום"
לעתים, הרצונות שלנו לא בהכרח מביאים אותנו למקומות הרצויים או הבריאים לנו באמת. ואז אנחנו ניצבים בפני קונפליקט. האם אני באמת רוצה מה שאני רוצה? האם זה נכון לרצות מה שאני כל כך רוצה?
לדוגמא, האם אני באמת צריך את הבית הענק הזה? האם האוכל שאני כל כך "אוהב" באמת תורם לי?
כשגודל הקונפליק עולה על המדומיין, אנשים רבים יורידו ידיים ויחששו לעשות שינוי.
האם באמת הכל אבוד?
לעתים אנחנו מתמודדים עם נטיות נפש יותר עמוקות ואפילו התמכרויות של ממש (אולי סמים תהיה דוגמא נדושה, אבל לכל אחד מאתנו יש משהו שיכול להחשב כסם קטן). העוצמה של התמכרות מכריחה אותנו לעתים להמשיך לפעול את הפעולה הישנה, למרות שאיפשהו בפנים מתחילה לחלחל מחשבה חדשה - זה לא מה שאני באמת צריך בחיים. לא בשביל זה באתי לכאן.
--
תורת הקבלה משתמשת במספר מערכות כדי לצרף ולגבש הבנה מעמיקה בנושא ולתת לנו כלים להתמודדות עם החיים במטרה שנוכל להפיק מהם את המיטב, ולהגיע לתכלית הנעלה שלנו באמת - אושר ושלמות מלאים.
--
המערכות המפעילות את נפש האדם הן
מערכת א'
מחשבה - דיבור (רגשות) - מעשה
מערכת ב'
מחשבה - רצון - זיכרון - חוויה
מערכת ג'
הווה - עבר - עתיד
--
המערכות פועלות באופן משולב ומתפקדות בצורה כזאת, שחוויות חיצוניות מפעימות ומשאירות בתוכנו רשמים / התרשמויות פנימיות שלעתיד לבוא גורמות לנו לפעול על בסיס הזכרון שנשאר מהחוויה הקודמת. קרוב לוודאי, אם נהניתי בפעם אחרונה במסעדה, אז אחזור לאכול בה שוב. אם נפלתי בהיותי ילד קטן וכאב לי, להבא אחשוש לקפוץ שוב.
המהות הפנימית של הרשימות הוא רצון מעורב עם מחשבה ורגש, כאשר ההיבט הרגשי הוא ניטרלי ולא ניתן לשינוי.
מה שמפעיל אותנו באמת הן הרשימות מהחוויות הללו (זכרון מחוויה שמבוססת על רצון). והיא פועלת כסיבה לפעולות הבאות בעתיד.
אין לנו אפשרות ממשית לשנות את הרגשות, המשקפות את המצב הנתון, אמנם כן יש לנו אפשרות לשנות את הסיבות הללו באמצעות התקנת רצונות חדשים (רשימות) שמבוססות על החזון העתידי.
כאן חשוב להדגיש את המילה חזון. ככתוב במקרא, 'בהעלותך את הנרות אל מול פני המנורה יאירו שבעת הנרות" - בחשיבות שהתורה מעניקה להיבט של החזון העתידי בנפש האדם. לא אוכל להקיף במאמר זה את כל העומק והחשיבות שיש למושג חזון בעבודה רוחנית. יחד עם זאת, אבקש לשים על כך לב ולומר:
--
- אנחנו כן מסוגלים לבחור את העתיד הרצוי לנו.
- אנחנו כן מסוגלים לרצות את הדבר שיפעיל ויקרב אותנו למימוש הרצון האמיתי שבחרנו (החזון).
--
ניקח לדוגמא מגמה הולכת וגוברת בעולם לאוכל בריא. ולעומת זאת, את אכילת ג'אנק פוד למיניהם - בורגרים או משקאות מוגזים מתוקים (קולה?).
הזכון הראשון מחוויה כזאת? (במיוחד אחרי פרסום מאסיבי שאנחנו נתונים בו). "זה ממש מדליק!" או "איזה כיף! בוא ניקח עוד לגימה! או "מה זה בא לי עוד בורגר!"
--
אך האם אתם זוכרים מה אנחנו מרגישים אחרי זה?
--
ועוד שאלה: מה מבטאת האמרה הזאת "זה מדליק אותי!" מבחינת העבודה הרוחנית?
תשובה: רצון לקבל, חוויה של מילוי מיידי, "כאן ועכשיו".
ועוד שאלה: מה התוצאה של מילוי כזה?
תשובה: חסרון עוד יותר גדול (בחלק מהמקרים - דיכאון עמוק)
להזכירכם, לפי תורת הקבלה, מה שאנחנו באמת מחפשים זה האור (המלוי או להיות מלאים).
--
דומגאות דומות אפשר להמשיל להתמכרויות בתחום הסקס או סמים. בוודאי שעוצמת חווית האכילה בכמה דרגות פחותה מהרצונות שאתנו בחרנו להתמודד היום. אמנם, זה לא פותר אותנו מלעשות את העבודה.
--
איך לדעתכם, אפשר מחוויה במבוטאת במילה "להדליק!", לעבור לחוויה אחרת שתבוטא במילה "להעלות!"
במינוחים קבליים, הכוונה שלי כאן לשנות את הצורה של קבלת המילוי לכלי עם צורה חדשה, כלי של נתינה.
בעולם של טיפוח הבריאות האישית, דוגמא לתושבה טובה תהיה מחשבה מעמיקה במהות של האוכל, תפקיד שהוא משמש עבורי בחיים ושאלה - "עד כמה הוא מועיל לי?"
--
שלב אחד אחר כך, נבקש גם לפרסם, להחשף ולההתקין רצון חדש בתוכנו - לאכול את המוצרים הבריאים.
--
אם אי אפשר להתעלם מהתמכרות להרגשת המילוי הקיימת, עדיין כן אפשר להעצים את הרצון החדש.
--
הרב שלי נותן דרך פשוטה וחכמה לעשות זאת:
--
א. לפרסם את הרצון (בניית רצון)
ב. לשלם עליו (יגיעה)
ג. להיות מוכן לוותר עליו (הפעלת מסך או כוח התנגדות).
--
תוצר מוגמר - כלי ראוי לתפקידו שמסוגל להחזיק את האור. במילים פשוטות, ההנאה ברצון החדש תתממש באופן כזה, שלא תגרום לקצר, אלא תשאר איתנו לאורך זמן.
--
עכשיו הדברים פשוטים להבנה, אך ודאי לא כך הדבר למי שינסה להפעיל אותם. יחד עם זאת, רק על ידי המעשה נוכל לממש את הדברים הללו באמת. בן אדם שמתעצל להעביר את הדברים מהשכל למעשה, הדברים במהרה יהפכו עבורו עניינים של מה בכך. לעומת זאת אומן אמיתי - חשובות לו הדקויות הקטנות שבדרך, כי רק בשלב המעשה המדויק מתגלה הקושי ויחד איתו הפירות של עבודה שנעשתה.
מערכת הרצונות שלנו ממוקמת בין שכל לרגש. רגש אי אפשר לשנות. שכל ורצון כן. השתמשו בזאת והצליחו.
--
ממודעות לתוצאות - אימון אישי בהשראת חכמת הקבלה
www.tapuach-coach.com
ביקרו בבלוג המפרסם : www.bloghamudaut.info
--
ישראל בן דוד
--
מאמן ומדריך רוחני
תפוח - אימון רוחני עסקי
--
מאמן ומדריך רוחני
תפוח - אימון רוחני עסקי