חשיבות הניסוח "הקופירייטינג" ידועה לכל מי שעוסק בתחום הפרסום והשיווק. מסתבר שלפתגם הידוע "תמונה אחת שווה 1000 מילים" יש וורסיה חדשה: "קופירייטינג מקצועי באינטרנט - יעשה את העבודה במקום 1000 מילים מיותרות..."
בעידן הכפר הגלובלי, יש חשיבות עליונה לניסוח שיווקי מקצועי במיוחד באינטרנט.
סיפור אישי,לפני מספר ימים קיבלתי פנייה מ...נציג חברה בלונדון(!). כששאלתי אותו בהגיעו לישראל איך הגיע אלי? התשובה היתה דרך חיפוש בגוגל וכמובן דרך האתר.
מסתבר שניסוח מקצועי באתר אינטרנט יעיל לא פחות ואולי הרבה יותר מעיצוב אתר כזה או אחר. חשוב לזכור! החיפוש מתבצע ע"י הקלדת מילות מפתח בגוגל ובמנועי חיפוש דומים, עוד לפני שהיתה ללקוח הזדמנות להתרשם מהעיצוב באתר.
ניסוח "מתוחכם" של מילות מפתח ו/או ניסוח שגוי בתוך עמודי האתר עשוי למנוע מהלקוח הפוטנציאלי להגיע לאתר שלנו.
חשוב מאוד להקפיד באתר עצמו על הזנת מילות מפתח לכל עמוד באתר.
לדוגמא: אני עוסק בתחום השיווק והתקשורת השיווקית, קופירייטינג, יחסי ציבור פרסום ועוד. בכל עמוד באתר שלי המתייחס לסעיפים הנ"ל, יופיעו מילות מפתח נירדפות וקשורות לנושא המרכזי. לדוגמא בעמוד "קופירייטינג" הזנתי מילות מפתח: "ניסוח" "ניסוח אתרים" "ניסוח במדיה" "כתיבה יצירתית" "תוכן שיווקי" וכדומה. המטרה - "ללכוד" כל מי שיחפש בגוגל לדוגמא, את השירותים הנ"ל "ניסוח אתרים", או "תוכן שיווקי" וכדומה, וכך גם להקפיץ את האתר שלנו למיקום גבוה בגוגל - כל זאת בחינם.
אם אני עוסק לדוגמא בהרצאות מילות המפתח באתר ובעמוד הספציפי יהיו: "הרצאות" "הדרכות" "סדנאות" "קורסים", "חוגי בית" "תחביבים" וכדומה.
יצירתיות מסתבר חשובה מאוד גם בקידום האתר שלכם.
ואם כבר הגיע הלקוח הפוטנציאלי בעקבות הקלדת מילת חיפוש מתאימה במנוע חיפוש, כאן יש חשיבות קריטית לניסוח ממוקד, קצר וענייני שיאפשר ללקוח לקלוט מיד מה התועלת שהוא עשוי להפיק מהשירותים שאני מעניק,ולגרום לו ליצור קשר איתי לקבלת הצעה מתאימה.
חשוב מאוד ,לא להעמיס חומר רב מדי באתר,להקפיד על רקע שיקל על הקריאה של הטקסט, לשדר אדיבות ונימוס גם בניסוח הטקסט, ולהימנע מציניות,בדיחות, שחצנות, וכדומה תוך כדי מחשבה מוטעית שכך אני "מסקרן" את הלקוח, ממש לא.
רצוי להיעזר בבעל מקצוע מנוסה לכתיבת האתר, גם אם נדמה שמדובר באתר "טכני ופשוט".גם אם צריך להוסיף "רק עדכונים", רצוי לא לחסוך ולהתייחס לקופירייטר בדיוק כמו המעצב הגרפי או מי שמתחזק את האתר,ויזואלית גם בניסוח הטקסטים. בעידן האינטרנט והתחרות הגדולה בין בעלי מקצוע, ניסוח נכון ואפקטיבי יתרום משמעותית להשגת תוצאות טובות ולהגדלת הרווחים וציבור הלקוחות שלנו לאורך זמן.
בעידן הכפר הגלובלי, יש חשיבות עליונה לניסוח שיווקי מקצועי במיוחד באינטרנט.
סיפור אישי,לפני מספר ימים קיבלתי פנייה מ...נציג חברה בלונדון(!). כששאלתי אותו בהגיעו לישראל איך הגיע אלי? התשובה היתה דרך חיפוש בגוגל וכמובן דרך האתר.
מסתבר שניסוח מקצועי באתר אינטרנט יעיל לא פחות ואולי הרבה יותר מעיצוב אתר כזה או אחר. חשוב לזכור! החיפוש מתבצע ע"י הקלדת מילות מפתח בגוגל ובמנועי חיפוש דומים, עוד לפני שהיתה ללקוח הזדמנות להתרשם מהעיצוב באתר.
ניסוח "מתוחכם" של מילות מפתח ו/או ניסוח שגוי בתוך עמודי האתר עשוי למנוע מהלקוח הפוטנציאלי להגיע לאתר שלנו.
חשוב מאוד להקפיד באתר עצמו על הזנת מילות מפתח לכל עמוד באתר.
לדוגמא: אני עוסק בתחום השיווק והתקשורת השיווקית, קופירייטינג, יחסי ציבור פרסום ועוד. בכל עמוד באתר שלי המתייחס לסעיפים הנ"ל, יופיעו מילות מפתח נירדפות וקשורות לנושא המרכזי. לדוגמא בעמוד "קופירייטינג" הזנתי מילות מפתח: "ניסוח" "ניסוח אתרים" "ניסוח במדיה" "כתיבה יצירתית" "תוכן שיווקי" וכדומה. המטרה - "ללכוד" כל מי שיחפש בגוגל לדוגמא, את השירותים הנ"ל "ניסוח אתרים", או "תוכן שיווקי" וכדומה, וכך גם להקפיץ את האתר שלנו למיקום גבוה בגוגל - כל זאת בחינם.
אם אני עוסק לדוגמא בהרצאות מילות המפתח באתר ובעמוד הספציפי יהיו: "הרצאות" "הדרכות" "סדנאות" "קורסים", "חוגי בית" "תחביבים" וכדומה.
יצירתיות מסתבר חשובה מאוד גם בקידום האתר שלכם.
ואם כבר הגיע הלקוח הפוטנציאלי בעקבות הקלדת מילת חיפוש מתאימה במנוע חיפוש, כאן יש חשיבות קריטית לניסוח ממוקד, קצר וענייני שיאפשר ללקוח לקלוט מיד מה התועלת שהוא עשוי להפיק מהשירותים שאני מעניק,ולגרום לו ליצור קשר איתי לקבלת הצעה מתאימה.
חשוב מאוד ,לא להעמיס חומר רב מדי באתר,להקפיד על רקע שיקל על הקריאה של הטקסט, לשדר אדיבות ונימוס גם בניסוח הטקסט, ולהימנע מציניות,בדיחות, שחצנות, וכדומה תוך כדי מחשבה מוטעית שכך אני "מסקרן" את הלקוח, ממש לא.
רצוי להיעזר בבעל מקצוע מנוסה לכתיבת האתר, גם אם נדמה שמדובר באתר "טכני ופשוט".גם אם צריך להוסיף "רק עדכונים", רצוי לא לחסוך ולהתייחס לקופירייטר בדיוק כמו המעצב הגרפי או מי שמתחזק את האתר,ויזואלית גם בניסוח הטקסטים. בעידן האינטרנט והתחרות הגדולה בין בעלי מקצוע, ניסוח נכון ואפקטיבי יתרום משמעותית להשגת תוצאות טובות ולהגדלת הרווחים וציבור הלקוחות שלנו לאורך זמן.
מוטי קפלן יועץ ומרצה לתקשורת שיווקית
http://www.mkimc.com
http://www.mkimc.com