לאחר שהשקעת בעמודים המספרים על המוצרים או השירותים שלך עלייך לשאול כיצד (או האם בכלל) ייצגת את התדמית שלך, כעסק, בשאר העמודים באתר.כאן נכנס לתמונה התפקיד החיוני של עמודי יסוד מסוימים ובמדריך זה נציג בפניך את 5 היסודות - 5 עמודי must בכל אתר. כולנו יודעים שבתהליך בניית בניין מונחים יסודות אשר בלעדיהם הבניין פשוט יקרוס. בדומה לכך, גם באתר אינטרנט ישנם יסודות מסוימים שבלעדיהם הוא לא יכול להתקיים. יסודות אלה הינם עמודים ספציפיים אשר מהווים חלק בלתי נפרד מהצלחתו או כישלונו של כל אתר. מדובר בעמודים המרכיבים את התדמית הכוללת שהאתר שלך מקרין כלפי הגולש.
דף הבית
דף הבית הוא בבחינת חלון הראווה של האתר. אם אתה רוצה שייכנסו לחנות ויסתכלו או ייקנו את הסחורה שלך, עלייך לבנות חלון ראווה שימשוך פנימה. דף בית מוצלח הוא כזה שמשלב בין תוכן מזמין ועיצוב מושך. מבחינת התוכן- דף הבית צריך לכלול אינפורמציה חשובה אודות החברה והשירותים או המוצרים שהיא מציעה. כמו כן, עליו להיות בנוי נכון מבחינה שיווקית. עליך לספר לגולש מה הוא "האני מאמין" שלך, מה מייחד אותך או מבדל אותך משאר המתחרים שלך בשוק ואילו יתרונות אתה מציע לו. עלייך לחשוב מהו המסר התדמיתי שאתה מעוניין להעביר לגולש ולהביא אותו לידי ביטוי באופן החזק ביותר בדף הבית. מבחינת העיצוב- דף הבית צריך להראות טוב. זכור, זהו בדר"כ העמוד הראשון אליו נוחתים הגולשים. מעמוד זה הם מתרשמים ומחליטים האם להמשיך ולגלוש. לכן, הקפדה על אסתטיקה מרשימה, בעיקר בדף הבית, מהווה חלק בלתי נפרד מיצירת תדמית חיובית ומשיכת הגולש פנימה.
אודותינו
עמוד אודותינו מספק אינפורמציה נוספת לגולש אודות החברה אליה הגיע וכיום כל גוף מקצועי אשר מכבד את עצמו בונה עמוד אודותינו. עמוד אודותינו נועד קודם כל לגולש, כעמוד המספק מידע נוסף אודות החברה. בו בזמן, בדומה לדף הבית, עמוד אודותינו מהווה גם הוא פלטפורמה מצוינת לשיווק החברה ושירותיה. בעמוד זה ניתנת לך ההזדמנות לספר על החברה שלך במילותייך שלך. זהו עמוד בו אתה יכול להביא לידי ביטוי את התדמית שלך באופן הברור והקל ביותר.
מפת אתר
עמוד מפת אתר, הינו עמוד אשר לצערנו רבים אינם טורחים לתחזק כמו שצריך. למפת אתר שני תפקידים חשובים - האחד מול הגולש והשני מול מנועי החיפוש. מול הגולש- קודם כל, מפת אתר מסודרת מקרינה לגולש כי הוא הגיע לאתר מקצועי ולא חובבני. מעבר לכך, היא מראה באופן מסודר לגולש את שמות כל העמודים שיש באתר וכיצד הם מאורגנים. עמוד כזה מקל על הגולש את ההתמצאות באתר ואת הניווט בתוכו. על חשיבות הניווט באתר קרא במדריך ניווט נכון בלי GPS. מול מנועי החיפוש- בעזרת מפת אתר, אתה מתממשק מול מנועי חיפוש. באמצעות ההתממשקות הזו אתה מקל על מנועי החיפוש למצוא את העמודים באתר שלך ואח"כ להציג אותם בתוצאות החיפוש.
שאלות נפוצות
עמוד "שאלות נפוצות" זהו עמוד העוסק במתן מענה על שאלות בתחום העיסוק של החברה. עמוד זה מסייע רבות ביצירת תדמית מקצועית ומכובדת עבור החברה. מדובר בעמוד המצביע על חברה מקצועית ומנוסה אשר מבקשת לתרום לגולש מתוך ניסיונה ולענות על שאלות. תנסה להיכנס לנעליים של הגולש ובאמת מתוך הניסיון שלך תענה על שאלות נפוצות בהן נתקלת מול לקוחות. עם עמוד כזה אתה זוכה בextra points אצל הגולש וסביר להניח שהוא ישוב לבקר באתר שלך ואף ימליץ עליו לחבריו.
מילון מונחים
פעמים רבות אנו משתמשים במושגים שמובנים לנו אך לא ממש לגולש. כאן נכנס לתמונה מילון מונחים מקצועי. גולשים רבים זקוקים למעט הסבר אודות מושגים מסוימים בתחום העיסוק שלך ויצירת מילון מונחים עבורם מעניקה להם מענה. מענה שהוא בבחינת ערך מוסף. הערך המוסף הזה הוא יקר מפז עבורך שכן הוא מסייע ליצירת תדמית מקצועית לאתר שלך. כאשר אתה מסייע לגולש להבין טוב יותר את השירותים שאתה מציע לו, אתה מייצר שתי השפעות: האחת- אתה גורם לגולש להרגיש טוב יותר ביחס לרכישה שלו וכך סביר להניח שהוא אכן יבצע את מה שאתה רוצה. ההשפעה השנייה היא ארוכת טווח וגם חזקה יותר- באמצעות מילון מונחים מקצועי אתה מבסס את האתר שלך כאוטוריטה מקצועית בתחומה. אתר מקצועי מייצר קישורים נכנסים רבים והתנועה בו הולכת וגדלה מטבעה. לסיכום, במדריך זה למדנו כי ישנם עמודים אשר במקרים רבים ניתן לזקוף לזכותם את הצלחתו או כישלונו של אתר. מדובר בעמודי יסוד המרכיבים את התדמית הכוללת של האתר ולכן הם בבחינת עמודי חובה בכל אתר. במילים אחרות: אם הם לא שם- אתה לא קיים.