כמה פעמים קרה לך שהגעת לאתר מסוים וממש אהבת את השירות/המוצר שהציעו לך אבל משום מה לא יצרת קשר עם החברה? היה חסר לך איזה שהוא טריגר שיפעיל אותך- טריגר שיגרום לך לעבור מ-לאהוב את מה שאתה רואה ל-ליצור קשר עם החברה. הטריגר הזה הוא בדיוק ההבדל בין לקוח פוטנציאלי ללקוח.
עליך לגרום ללקוחות הפוטנציאליים שלך לא רק לאהוב את מה שהם רואים אלא גם לפעול.
במדריך זה תלמד כיצד באמצעות 5 צעדים פשוטים אתה זוכה לאקשן.
מהי הנעה לפעולה?
הנעה לפעולה היא השורה התחתונה- מה בסופו של דבר אתה רוצה שהגולש יעשה.
למעשה, כל העבודה שלך באתר- הבנייה, העיצוב, התוכן, הקידום- הכל מתנקז אל תוך מטרה אחת- להניע את הגולש שלך לפעולה.
כיצד עליך לפעול על מנת להפעיל את הגולש?
ביכולתך לכוון את הגולש שלך בדיוק לאן שאתה רוצה. ואכן הנעה לפעולה אפקטיבית דומה לניווט באמצעות GPS- אתה מוביל את הגולש שלך בדרך הקצרה והמהירה ביותר למטרה.
על מנת לייצר הנעה לפעולה אפקטיבית עליך לפעול בכמה שלבים:
1. מהי הפעולה?
השלב הראשון והחשוב ביותר הוא להחליט מהי הפעולה אליה אתה מכוון את הגולש. אמור לעצמך במילים פשוטות מה היית רוצה שהגולש יעשה- שיתקשר אליך? שיבקש ממך הצעת מחיר? שיקנה אצלך מוצר? שימליץ לחבר? לאחר שהחלטת מהי הפעולה, עליך לכוון אליה. מה שמביא אותנו לשלב השני.
2. כוון למטרה
הפעולה של הגולש היא המטרה שלך ועל כן היא צריכה ללוות אותך לאורך כל הדרך- כשאתה בוחר עיצוב, כשאתה כותב תכנים וכשאתה מתכנן את קידום האתר שלך. קבל את כל ההחלטות הנוגעות לאתר כשהמטרה לנגד עינייך וכבר עברת כבר מחצית מן הדרך.
3. בנייה נכונה של עמוד פעולה
ניקח לדוגמא את האתר "אבנר ונכדיו מוצרי חשמל" אשר מעוניינים לקבל בקשות להצעות מחיר על המיקרוגל החדיש שלהם. אם כן, ההנעה לפעולה במקרה זה היא של "בקשה להצעת מחיר". לכן אבנר ונכדיו צריכים לייצר "טופס בקשה להצעת מחיר". חשוב לציין כי אין להקל ראש בחשיבות הטופס ויש להשקיע בו מחשבה טרם יצירתו:
א. צור עמוד מיוחד עבור הטופס שלך ותן לו שם במקרה שלנו "בקשה להצעת מחיר". זכור שזהו עמוד הפעולה שלך ולכאן אתה מכוון את הגולש שלך.
ב. תקל על הגולש להגיע אליו. אל תחכה שהוא לבד יגיע לעמוד הפעולה שלך. אתה ה GPS שלו- תכוון אותו.קודם כל, אל תשכח לכלול בתפריט הראשי שלך גם את עמוד הפעולה. שנית, עלייך לנווט אליו מעמודים אחרים באתר. לכן, דאג לפזר לינקים במהלך העמודים, המקשרים לעמוד הפעולה. למשל- "לקבלת הצעת מחיר לחץ כאן".
ג. יצירת הטופס: לאחר שהובלת את הגולש לעמוד הפעולה שלך עלייך לגרום לו לבצע את הפעולה. הפרמטר החשוב ביותר ביצירת טופס אפקטיבי הוא שמירה על איזון. מצד אחד, אתה רוצה שהטופס יכיל אינפורמציה חשובה אודות הגולש, אך מצד שני אתה גם לא רוצה להלאות אותו עם שדות מיותרים. טפסים ארוכים בדר"כ מאוד קשה למלא וגולשים רבים נוטשים אותם. לכן, עלייך להחליט מהו המידע החשוב ביותר שאתה צריך לקבל. עם זאת, חשוב לציין שעדיין מותר לך לבקש מידע מהגולש שאמנם לא נמצא בראש סדר העדיפויות שלך, אך יכול לסייע לך ותשמח לקבלו- כמו למשל השאלה "כיצד הגעת אלינו?". הפתרון הפשוט ביותר הוא יצירת שדות חובה ולא חובה. את המידע ההכרחי צור כחובה ולגבי המידע הנוסף- תן לגולש את האופציה להחליט אם למלא את השדה או לא.
4. רחוק מהעין רחוק מהעכבר
הפעולה תמיד צריכה להיות גלויה לעין הגולש. כאשר הגולש נמצא בעמוד מסוים וקורא אודות שירות/מוצר מסוים אשר מעניין אותו, עלייך להפעיל אותו באותו רגע. הכה בברזל בעודו חם. לכן, אל תסתפק רק בגרסא אחת של עמוד פעולה. תבנה עוד גרסאות, או יותר נכון מיני- גרסאות שיהיה ניתן לשלבן באופן טבעי במהלך התכנים בעמודים. לדוגמא, אתה יכול ליצור טופס התקשרות קצר עם הקדמה קצרה כמו למשל "קבלת הצעת מחיר מהירה למוצר זה" ולשמור אותו מצומצם עם שדה של שם וטלפון בלבד. לגולש ייקח בדיוק 3 שניות למלא אותו ואתה הרווחת לקוח פוטנציאלי.
5. מעקב
חלק חיוני ביותר מהנעה לפעולה אפקטיבית הוא המעקב. עלייך לעקוב אחר עמודי הפעולה שלך- כמה גולשים ביצעו את הפעולה, מתי ומאילו עמודים. חשוב לברר אילו עמודים הביאו ביצועים טובים יותר. תנסה להבין מה הניע דווקא שם את הגולש. האם המוצר חם ולכן גרם להרבה פניות? או האם היה טופס במיקום טוב יותר באותו עמוד. מעקב מתמיד מפריד בין בעלי אתרים חובבנים ובין בעלי אתרים מקצועיים. המקצועיים לא נחים ומשתמשים במעקב ככלי ניתוחי להסקת מסקנות ושיפור מתמיד. אצל המקצועיים המעקב הוא המניע לפעולה.
לסיכום, במדריך זה למדנו אודות חשיבותה של ההנעה לפעולה ומהי הדרך הנכונה להנעה. הצגנו לך צעדים פשוטים אשר יגרמו לגולש לבצע את הפעולה בה אתה חפץ.
עליך לגרום ללקוחות הפוטנציאליים שלך לא רק לאהוב את מה שהם רואים אלא גם לפעול.
במדריך זה תלמד כיצד באמצעות 5 צעדים פשוטים אתה זוכה לאקשן.
מהי הנעה לפעולה?
הנעה לפעולה היא השורה התחתונה- מה בסופו של דבר אתה רוצה שהגולש יעשה.
למעשה, כל העבודה שלך באתר- הבנייה, העיצוב, התוכן, הקידום- הכל מתנקז אל תוך מטרה אחת- להניע את הגולש שלך לפעולה.
כיצד עליך לפעול על מנת להפעיל את הגולש?
ביכולתך לכוון את הגולש שלך בדיוק לאן שאתה רוצה. ואכן הנעה לפעולה אפקטיבית דומה לניווט באמצעות GPS- אתה מוביל את הגולש שלך בדרך הקצרה והמהירה ביותר למטרה.
על מנת לייצר הנעה לפעולה אפקטיבית עליך לפעול בכמה שלבים:
1. מהי הפעולה?
השלב הראשון והחשוב ביותר הוא להחליט מהי הפעולה אליה אתה מכוון את הגולש. אמור לעצמך במילים פשוטות מה היית רוצה שהגולש יעשה- שיתקשר אליך? שיבקש ממך הצעת מחיר? שיקנה אצלך מוצר? שימליץ לחבר? לאחר שהחלטת מהי הפעולה, עליך לכוון אליה. מה שמביא אותנו לשלב השני.
2. כוון למטרה
הפעולה של הגולש היא המטרה שלך ועל כן היא צריכה ללוות אותך לאורך כל הדרך- כשאתה בוחר עיצוב, כשאתה כותב תכנים וכשאתה מתכנן את קידום האתר שלך. קבל את כל ההחלטות הנוגעות לאתר כשהמטרה לנגד עינייך וכבר עברת כבר מחצית מן הדרך.
3. בנייה נכונה של עמוד פעולה
ניקח לדוגמא את האתר "אבנר ונכדיו מוצרי חשמל" אשר מעוניינים לקבל בקשות להצעות מחיר על המיקרוגל החדיש שלהם. אם כן, ההנעה לפעולה במקרה זה היא של "בקשה להצעת מחיר". לכן אבנר ונכדיו צריכים לייצר "טופס בקשה להצעת מחיר". חשוב לציין כי אין להקל ראש בחשיבות הטופס ויש להשקיע בו מחשבה טרם יצירתו:
א. צור עמוד מיוחד עבור הטופס שלך ותן לו שם במקרה שלנו "בקשה להצעת מחיר". זכור שזהו עמוד הפעולה שלך ולכאן אתה מכוון את הגולש שלך.
ב. תקל על הגולש להגיע אליו. אל תחכה שהוא לבד יגיע לעמוד הפעולה שלך. אתה ה GPS שלו- תכוון אותו.קודם כל, אל תשכח לכלול בתפריט הראשי שלך גם את עמוד הפעולה. שנית, עלייך לנווט אליו מעמודים אחרים באתר. לכן, דאג לפזר לינקים במהלך העמודים, המקשרים לעמוד הפעולה. למשל- "לקבלת הצעת מחיר לחץ כאן".
ג. יצירת הטופס: לאחר שהובלת את הגולש לעמוד הפעולה שלך עלייך לגרום לו לבצע את הפעולה. הפרמטר החשוב ביותר ביצירת טופס אפקטיבי הוא שמירה על איזון. מצד אחד, אתה רוצה שהטופס יכיל אינפורמציה חשובה אודות הגולש, אך מצד שני אתה גם לא רוצה להלאות אותו עם שדות מיותרים. טפסים ארוכים בדר"כ מאוד קשה למלא וגולשים רבים נוטשים אותם. לכן, עלייך להחליט מהו המידע החשוב ביותר שאתה צריך לקבל. עם זאת, חשוב לציין שעדיין מותר לך לבקש מידע מהגולש שאמנם לא נמצא בראש סדר העדיפויות שלך, אך יכול לסייע לך ותשמח לקבלו- כמו למשל השאלה "כיצד הגעת אלינו?". הפתרון הפשוט ביותר הוא יצירת שדות חובה ולא חובה. את המידע ההכרחי צור כחובה ולגבי המידע הנוסף- תן לגולש את האופציה להחליט אם למלא את השדה או לא.
4. רחוק מהעין רחוק מהעכבר
הפעולה תמיד צריכה להיות גלויה לעין הגולש. כאשר הגולש נמצא בעמוד מסוים וקורא אודות שירות/מוצר מסוים אשר מעניין אותו, עלייך להפעיל אותו באותו רגע. הכה בברזל בעודו חם. לכן, אל תסתפק רק בגרסא אחת של עמוד פעולה. תבנה עוד גרסאות, או יותר נכון מיני- גרסאות שיהיה ניתן לשלבן באופן טבעי במהלך התכנים בעמודים. לדוגמא, אתה יכול ליצור טופס התקשרות קצר עם הקדמה קצרה כמו למשל "קבלת הצעת מחיר מהירה למוצר זה" ולשמור אותו מצומצם עם שדה של שם וטלפון בלבד. לגולש ייקח בדיוק 3 שניות למלא אותו ואתה הרווחת לקוח פוטנציאלי.
5. מעקב
חלק חיוני ביותר מהנעה לפעולה אפקטיבית הוא המעקב. עלייך לעקוב אחר עמודי הפעולה שלך- כמה גולשים ביצעו את הפעולה, מתי ומאילו עמודים. חשוב לברר אילו עמודים הביאו ביצועים טובים יותר. תנסה להבין מה הניע דווקא שם את הגולש. האם המוצר חם ולכן גרם להרבה פניות? או האם היה טופס במיקום טוב יותר באותו עמוד. מעקב מתמיד מפריד בין בעלי אתרים חובבנים ובין בעלי אתרים מקצועיים. המקצועיים לא נחים ומשתמשים במעקב ככלי ניתוחי להסקת מסקנות ושיפור מתמיד. אצל המקצועיים המעקב הוא המניע לפעולה.
לסיכום, במדריך זה למדנו אודות חשיבותה של ההנעה לפעולה ומהי הדרך הנכונה להנעה. הצגנו לך צעדים פשוטים אשר יגרמו לגולש לבצע את הפעולה בה אתה חפץ.
גיא יום טוב, מנכ"ל Advanced Web Marketing חברה לקידום אתרים במנועי חיפוש ובניית אתרים. בעל ניסיון של 7 שנים בתחום האינטרנט. Advanced Web Marketing מתמחה בבניית אתרים, קידום אתרים במנועי חיפוש וניהול קמפיינים ממומנים