החלון הוא החלק הרגיש ביותר בעיצוב הפנים.
הוא נמצא על קו התפר בין המבט החוצה לבין המתחם הפנימי; הוא שייך לנוף הנשקף ממנו, והממוסגר על ידו, אך בעיקר שייך לקיר החדר שבתוכו הוא מובנה. אכן, מקור המלה הוא 'חללון', חלל קטן.
אם כך, איך נתייחס לחלל הדו-ערכי הזה במכלול של מבנה הפנים ?
הצעד הראשון טמון בשאלה עצמה: אם מה שחשוב לי יותר מכל הוא המסגרת הביתית, הדגש בעיצוב יתחבר לעולם הקיימות הפרטי, כלומר בתאום עם מרכיבי החדר, בצבעים, בחומרים, בקווים הצורניים.
לעומת זאת, הקשר הרצוף עם החוץ, עם האויר, עם הנוף, משפיע על עיצוב החלון כקו גבול וכמעבר. למשל בסביבה 'כפרית', הקצאת אדן החלון לצמחייה דמויית גינה, תסמן אותו כתמרור הראשון במבט החוצה. על אותו עיקרון, כשהאופק הסביבתי מתוחכם ובנוי, גם החלון ישקף טכניקה המודרנית, למשל בשילוב אלומיניום, נחושת ופלקסיגלאס (כסגנון העיצוב של דונאלד ג'אד, בסידרה UNTITLED - "ללא כותרת").
אם נתמקד בצדו הפנימי של החלון, נראה כי יש כר נרחב לסימון שייכותו לחלל המגורים.
במצב זה נראה בחלון את פתח החדירה אל הבית. מן הזוית הזאת הוא יסורג באמצעי הגנה
החלון הוא החלק הרגיש ביותר בעיצוב הפנים. הוא נמצא על קו התפר בין המבט החוצה לבין המתחם הפנימי; הוא שייך לנוף הנשקף ממנו, והממוסגר על ידו, אך בעיקר שייך לקיר החדר שבתוכו הוא מובנה. אכן, מקור המלה הוא 'חללון', חלל קטן.
אם כך, איך נתייחס לחלל הדו-ערכי הזה במכלול של מבנה הפנים ?
הצעד הראשון טמון בשאלה עצמה: אם מה שחשוב לי יותר מכל הוא המסגרת הביתית, הדגש בעיצוב יתחבר לעולם הקיימות הפרטי, כלומר בתאום עם מרכיבי החדר, בצבעים, בחומרים, בקווים הצורניים.
לעומת זאת, הקשר הרצוף עם החוץ, עם האויר, עם הנוף, משפיע על עיצוב החלון כקו גבול וכמעבר.
למשל בסביבה 'כפרית', הקצאת אדן החלון לצמחייה דמויית גינה, תסמן אותו כתמרור הראשון במבט החוצה. על אותו עיקרון, כשהאופק הסביבתי מתוחכם ובנוי, גם החלון ישקף טכניקה המודרנית, למשל בשילוב אלומיניום, נחושת ופלקסיגלאס (כסגנון העיצוב של דונאלד ג'אד, בסידרה UNTITLED - "ללא כותרת").
אם נתמקד בצדו הפנימי של החלון, נראה כי יש כר נרחב לסימון שייכותו לחלל המגורים.
במצב זה נראה בחלון את פתח החדירה אל הבית. מן הזוית הזאת הוא יסורג באמצעי הגנה
הוא נמצא על קו התפר בין המבט החוצה לבין המתחם הפנימי; הוא שייך לנוף הנשקף ממנו, והממוסגר על ידו, אך בעיקר שייך לקיר החדר שבתוכו הוא מובנה. אכן, מקור המלה הוא 'חללון', חלל קטן.
אם כך, איך נתייחס לחלל הדו-ערכי הזה במכלול של מבנה הפנים ?
הצעד הראשון טמון בשאלה עצמה: אם מה שחשוב לי יותר מכל הוא המסגרת הביתית, הדגש בעיצוב יתחבר לעולם הקיימות הפרטי, כלומר בתאום עם מרכיבי החדר, בצבעים, בחומרים, בקווים הצורניים.
לעומת זאת, הקשר הרצוף עם החוץ, עם האויר, עם הנוף, משפיע על עיצוב החלון כקו גבול וכמעבר. למשל בסביבה 'כפרית', הקצאת אדן החלון לצמחייה דמויית גינה, תסמן אותו כתמרור הראשון במבט החוצה. על אותו עיקרון, כשהאופק הסביבתי מתוחכם ובנוי, גם החלון ישקף טכניקה המודרנית, למשל בשילוב אלומיניום, נחושת ופלקסיגלאס (כסגנון העיצוב של דונאלד ג'אד, בסידרה UNTITLED - "ללא כותרת").
אם נתמקד בצדו הפנימי של החלון, נראה כי יש כר נרחב לסימון שייכותו לחלל המגורים.
במצב זה נראה בחלון את פתח החדירה אל הבית. מן הזוית הזאת הוא יסורג באמצעי הגנה
החלון הוא החלק הרגיש ביותר בעיצוב הפנים. הוא נמצא על קו התפר בין המבט החוצה לבין המתחם הפנימי; הוא שייך לנוף הנשקף ממנו, והממוסגר על ידו, אך בעיקר שייך לקיר החדר שבתוכו הוא מובנה. אכן, מקור המלה הוא 'חללון', חלל קטן.
אם כך, איך נתייחס לחלל הדו-ערכי הזה במכלול של מבנה הפנים ?
הצעד הראשון טמון בשאלה עצמה: אם מה שחשוב לי יותר מכל הוא המסגרת הביתית, הדגש בעיצוב יתחבר לעולם הקיימות הפרטי, כלומר בתאום עם מרכיבי החדר, בצבעים, בחומרים, בקווים הצורניים.
לעומת זאת, הקשר הרצוף עם החוץ, עם האויר, עם הנוף, משפיע על עיצוב החלון כקו גבול וכמעבר.
למשל בסביבה 'כפרית', הקצאת אדן החלון לצמחייה דמויית גינה, תסמן אותו כתמרור הראשון במבט החוצה. על אותו עיקרון, כשהאופק הסביבתי מתוחכם ובנוי, גם החלון ישקף טכניקה המודרנית, למשל בשילוב אלומיניום, נחושת ופלקסיגלאס (כסגנון העיצוב של דונאלד ג'אד, בסידרה UNTITLED - "ללא כותרת").
אם נתמקד בצדו הפנימי של החלון, נראה כי יש כר נרחב לסימון שייכותו לחלל המגורים.
במצב זה נראה בחלון את פתח החדירה אל הבית. מן הזוית הזאת הוא יסורג באמצעי הגנה
מנכ"ל ובעלים של מכון קווים,
מכון לעיצוב פנים ואדריכלות.
http://www.cavim.co.il
אדריכל
בוגר UNL, לונדון.
תואר שני באדריכלות ואמנות.
מכון לעיצוב פנים ואדריכלות.
http://www.cavim.co.il
אדריכל
בוגר UNL, לונדון.
תואר שני באדריכלות ואמנות.