בשנים האחרונות הפך נושא האנטי-אייג`ינג להיות אחד התחומים החמים ביותר,נושא ההזדקנות לא פוסח על אף אחד ומעסיק את כולנו מי יותר ומי פחות,אבל מסתבר שגם מותגים סובלים מבעיות של אייג`ינג. יש מותגים שמזדקנים בחן ,כאלה שהזמן עושה להם טוב ,מעמדם מתחזק ,ההערכה אליהם גדלה, אצל אחרים ניכרות השנים בצורה פחות מחמיאה ,הם הופכים, ללא רלבנטיים,מיושנים,לא עכשוויים,ולמעשה הופכים לחסרי יכולת למלא את האינטרסים של החשובים ביותר - הלקוחות,המשקיעים והעובדים.עם תשומת הלב הנכונה מותגים רבים חוזרים לחיים במהירות. לחלק נדרש רק טיפול קוסמטי - החל מנגיעות קלות בעיצוב האריזה ועד לפייסליפטינג של המותג - יחד מסרים שיווקיים מתאימים. אחרים דורשים מאמצי החייאה משמעותיים יותר ומיתוג מחדש כוללני יותר. ואחרים פשוט צריכים להתכונן להסתלקות מן העולם ומעבר ל"שדות הציד הנצחיים של המותגים" ( ויש שם הרבה ,למעשה הרוב המכריע של המותגים לא זוכים לחגוג את יום הולדתם החמישי).סימני אייג`ינג אצל מותגים
יש לזכור כי זמנים משתנים,עסקים משתנים,הסביבה התחרותית משתנה,צרכים ורצונות של צרכנים משתנים,אופנות משתנות, ולעיתים גם מותגים צריכים להשתנות.עלינו לבדוק האם מהות העסק השתנתה? האם ליין המוצרים הורחב ועשוי לשנות את ההבטחה לצרכן - האם ההבטחה המותגית שלנו עדיין רלבנטית לכל המוצרים או השירותים שאנו מציעים או מתכננים להציע ?בדרך כלל סיבה עיקרית היא שינויים בסביבה השיווקית כמו למשל עמידה בפני מתחרה חדש או חזק יותר ואזי עד כמה הזהות המותגית,ההבטחה המותגית והניסיון של המותג יוכלו לעמוד בפני האתגר ?האם מוצרים חדשים בשוק או העדפות של צרכנים גרמו לצרכנים לאבד עניין בתכונות המותג שלנו או בהבטחה המותגית ?האם המסר המותגי הפך להיות לא מסונכרן עם הצרכים והטעמים העכשוויים של הצרכן? האם הזהות המותגית כגון הלוגו,הסיסמא ואלמנטים אחרים של הזהות - הפכו מיושנים ביחס לעיצוב העכשווי ולמגמות הרווחות ?האם הצרכנים מבינים את המותג? יש לזכור כי המותג חי במוחו של הצרכן לכן לפני שעושים שינויים כדאי מאד להשקיע מאמצים על מנת לגלות מה אלו שמכירים את המותג כעת חושבים עליו. האם תדמית המותג העכשווית משקפת את המיצוב אליו אתה שואפים? האם הצרכן מדרג את המותג שלך בין המובילים את התחום? האם המידרג הצרכני תואם את ציפיות הצמיחה? האם המותג מושך את הקהל בו אנו מעוניינים? האם המסר קוהרנטי בכל נקודות ההשקה של הצרכן עם המותג ?ההיסטוריה השיווקית מלאה במותגים שמלווים אותנו שנים רבות ,מותגים שידעו לפלס את דרכם משך השנים ולהתאים עצמם (בזמן) לתנאים ולנסיבות,כמובן לצד כאלו שלא צלחו את אוקיינוס השנים. בכל מקרה כאשר מדובר במותגים טיפולי האנטי-אייג`ינג עשויים לעזור הרבה יותר מאשר לקמטים שעל פנינו.
יש לזכור כי זמנים משתנים,עסקים משתנים,הסביבה התחרותית משתנה,צרכים ורצונות של צרכנים משתנים,אופנות משתנות, ולעיתים גם מותגים צריכים להשתנות.עלינו לבדוק האם מהות העסק השתנתה? האם ליין המוצרים הורחב ועשוי לשנות את ההבטחה לצרכן - האם ההבטחה המותגית שלנו עדיין רלבנטית לכל המוצרים או השירותים שאנו מציעים או מתכננים להציע ?בדרך כלל סיבה עיקרית היא שינויים בסביבה השיווקית כמו למשל עמידה בפני מתחרה חדש או חזק יותר ואזי עד כמה הזהות המותגית,ההבטחה המותגית והניסיון של המותג יוכלו לעמוד בפני האתגר ?האם מוצרים חדשים בשוק או העדפות של צרכנים גרמו לצרכנים לאבד עניין בתכונות המותג שלנו או בהבטחה המותגית ?האם המסר המותגי הפך להיות לא מסונכרן עם הצרכים והטעמים העכשוויים של הצרכן? האם הזהות המותגית כגון הלוגו,הסיסמא ואלמנטים אחרים של הזהות - הפכו מיושנים ביחס לעיצוב העכשווי ולמגמות הרווחות ?האם הצרכנים מבינים את המותג? יש לזכור כי המותג חי במוחו של הצרכן לכן לפני שעושים שינויים כדאי מאד להשקיע מאמצים על מנת לגלות מה אלו שמכירים את המותג כעת חושבים עליו. האם תדמית המותג העכשווית משקפת את המיצוב אליו אתה שואפים? האם הצרכן מדרג את המותג שלך בין המובילים את התחום? האם המידרג הצרכני תואם את ציפיות הצמיחה? האם המותג מושך את הקהל בו אנו מעוניינים? האם המסר קוהרנטי בכל נקודות ההשקה של הצרכן עם המותג ?ההיסטוריה השיווקית מלאה במותגים שמלווים אותנו שנים רבות ,מותגים שידעו לפלס את דרכם משך השנים ולהתאים עצמם (בזמן) לתנאים ולנסיבות,כמובן לצד כאלו שלא צלחו את אוקיינוס השנים. בכל מקרה כאשר מדובר במותגים טיפולי האנטי-אייג`ינג עשויים לעזור הרבה יותר מאשר לקמטים שעל פנינו.