רישות - Net-working
לצורך ענייננו נסווג שלוש רשתות מיידיות : חברתית, עסקית, פוליטית.
הארגון כמיקרו קוסמוס מכיל את שלושת הרשתות. העובד המיומן בשימוש ברישות ישתמש בכלי זה להשגת מטרותיו בארגון.
ברם עליה וקוץ בה, בעוד שהשימוש ברישות מגיע כביכול מאינטרס אישי ("אין ביצוע ללא תמורה"), רישות אמיתי מבוע מתוך רצון טוב ואהבה לאנשים. רישות המבוסס על אינטרס סופו להכשל. אתה עוזר לחברך לעבודה כי יש לך הזדמנות לעזור. הא ותו לאו.
אם נלך למקורות הפילוסופיים נמצא כי הרצון לעשות טוב טבוע בנו ולכן הרישות טבעי לנו.
אם נלך למקורות פסיכולוגיים נמצא כי הרישות משרת אותנו (אגו) ולכן הרישות טבעי לנו.
ואם הוא כל כך טבעי מדוע כה מעטים משתמשים בכלי זה ?
כלומר יש בנו חסם מסוים, אם נאמר כי רישות הוא תהליך אינטימי, בו אחד חושף את עצמו וכך גם עמיתו לתהליך, האם יש לנו רתיעה מיצירת אינטימיות במקום העבודה ?
ואלי אנו פשוט נבוכים להציע עזרה ולקבל עזרה ?
יהיה המקור אשר יהיה, בהינתן כי רישות חשוב לתהליך הארגוני, תפקידו של המנהל להנחיל כלי זה בידי עובדיו (המנהל שלעצמו רואה תועלת בתהליך).
כיצד אם כך מנחילים לעובדים ידע זה :
1. כנסו את העובדים, למדו אותם את הכלים ותרגלו אותם.
2. למדו אותם את כלי הרשיות - ראשית את חשיבות המידע
3. למדו אותם כי ההיפך מלשכוח זה לרשום ב -
1.1 (יומן, אנשי קשר, משימות וכדומה)
1.2 בעפרון או בעט - ביומן שבתיק
1.3 בטבלאות המסודרות במחברת משבצות בכריכה קשה
1.4 רק לא על פתק .....
מה לרשום? כל מה שיסייע להם לשמור על קשר, החל במספרי טלפון, דרך מכרים משותפים עד רעיונות לשיתוף פעולה. מדובר ברשימות פרטיות שאיש לא יודע על קיומן, כך שלא צריך להרגיש נבוכים בגללן.
למדו אותם -
1. שימוש בדמיון מודרך - אמרו להם, דמיינו שאתם אלופי קושרי הקשרים . חישבו מה עושה אלוף הרוצה ליצור קשר עם אדם כלשהו ?
2. הדרכה - בקשו מאדם שידוע כקושר קשרים מוצלח, את עצתו, ונסו ללמוד את הטכניקות בהן הוא משתמש.
3. ריבוי - הצטרפו לחוגים רבים ככול האפשר, כל מסגרת חברתית, היא מקום בו תוכלו להרחיב את רשת הקשרים שלכם.
4. התמדה - כדי שרשת קשרים תהיה יעילה ותפעל כהלכה עליכם להישאר מחוברים אליה.
5. הדדיות - רשת הקשרים נועדה לענות על הצרכים של שני הצדדים על בסיס קבוע ושוטף.
6. שיתוף - השיתוף חשוב כדי לקצץ דרגי ביורוקרטיה עיכובים בזמן וכדי להפיץ מידע במהירות ובבהירות המרבית.
7. תהיו שנוררים - שימרו את בקשות לשלכם לעניינים הגדולים באמת.
8. אל תהיו תבוסתנים - אם אתם צריכים טובה גדולה אל תניחו שאדם שברשת הקשרים שלכם יאמר אוטומטית לא. במקרה הכי גרוע לא יוכל אותו אדם לעזור.
9. תזניחו חבר בצרה - אם אדם ברשת הקשרים שלכם עובר תקופה קשה, אל תזניח אותו.
10. אל תטעו לחשוב - שרשת הקשרים של החברה שלכם היא רשת הקשרים שלכם.
11. אל תשתהו - במתן תשובה לפנייה לא כל מעשה טוב זוכה לגמול אך כל מעשה רע זוכה לפרסום.
12. אל תפסיקו - לפתח את כישוריכם וידיעותיכם בכלל ובתחום בו אתה עוסקים בפרט .רשת הקשרים שלכם טובה בדיוק כמו הידע והמידע שאתם מביאים.
13. אל תזלזל בערכו של המגע האישי - עסקים מצליחים לשרוד לאורך שנים הרבה בזכות המגע האישי שהם יוצרים עם לקוחותיהם.
בהצלחה
לצורך ענייננו נסווג שלוש רשתות מיידיות : חברתית, עסקית, פוליטית.
הארגון כמיקרו קוסמוס מכיל את שלושת הרשתות. העובד המיומן בשימוש ברישות ישתמש בכלי זה להשגת מטרותיו בארגון.
ברם עליה וקוץ בה, בעוד שהשימוש ברישות מגיע כביכול מאינטרס אישי ("אין ביצוע ללא תמורה"), רישות אמיתי מבוע מתוך רצון טוב ואהבה לאנשים. רישות המבוסס על אינטרס סופו להכשל. אתה עוזר לחברך לעבודה כי יש לך הזדמנות לעזור. הא ותו לאו.
אם נלך למקורות הפילוסופיים נמצא כי הרצון לעשות טוב טבוע בנו ולכן הרישות טבעי לנו.
אם נלך למקורות פסיכולוגיים נמצא כי הרישות משרת אותנו (אגו) ולכן הרישות טבעי לנו.
ואם הוא כל כך טבעי מדוע כה מעטים משתמשים בכלי זה ?
כלומר יש בנו חסם מסוים, אם נאמר כי רישות הוא תהליך אינטימי, בו אחד חושף את עצמו וכך גם עמיתו לתהליך, האם יש לנו רתיעה מיצירת אינטימיות במקום העבודה ?
ואלי אנו פשוט נבוכים להציע עזרה ולקבל עזרה ?
יהיה המקור אשר יהיה, בהינתן כי רישות חשוב לתהליך הארגוני, תפקידו של המנהל להנחיל כלי זה בידי עובדיו (המנהל שלעצמו רואה תועלת בתהליך).
כיצד אם כך מנחילים לעובדים ידע זה :
1. כנסו את העובדים, למדו אותם את הכלים ותרגלו אותם.
2. למדו אותם את כלי הרשיות - ראשית את חשיבות המידע
3. למדו אותם כי ההיפך מלשכוח זה לרשום ב -
1.1 (יומן, אנשי קשר, משימות וכדומה)
1.2 בעפרון או בעט - ביומן שבתיק
1.3 בטבלאות המסודרות במחברת משבצות בכריכה קשה
1.4 רק לא על פתק .....
מה לרשום? כל מה שיסייע להם לשמור על קשר, החל במספרי טלפון, דרך מכרים משותפים עד רעיונות לשיתוף פעולה. מדובר ברשימות פרטיות שאיש לא יודע על קיומן, כך שלא צריך להרגיש נבוכים בגללן.
למדו אותם -
1. שימוש בדמיון מודרך - אמרו להם, דמיינו שאתם אלופי קושרי הקשרים . חישבו מה עושה אלוף הרוצה ליצור קשר עם אדם כלשהו ?
2. הדרכה - בקשו מאדם שידוע כקושר קשרים מוצלח, את עצתו, ונסו ללמוד את הטכניקות בהן הוא משתמש.
3. ריבוי - הצטרפו לחוגים רבים ככול האפשר, כל מסגרת חברתית, היא מקום בו תוכלו להרחיב את רשת הקשרים שלכם.
4. התמדה - כדי שרשת קשרים תהיה יעילה ותפעל כהלכה עליכם להישאר מחוברים אליה.
5. הדדיות - רשת הקשרים נועדה לענות על הצרכים של שני הצדדים על בסיס קבוע ושוטף.
6. שיתוף - השיתוף חשוב כדי לקצץ דרגי ביורוקרטיה עיכובים בזמן וכדי להפיץ מידע במהירות ובבהירות המרבית.
7. תהיו שנוררים - שימרו את בקשות לשלכם לעניינים הגדולים באמת.
8. אל תהיו תבוסתנים - אם אתם צריכים טובה גדולה אל תניחו שאדם שברשת הקשרים שלכם יאמר אוטומטית לא. במקרה הכי גרוע לא יוכל אותו אדם לעזור.
9. תזניחו חבר בצרה - אם אדם ברשת הקשרים שלכם עובר תקופה קשה, אל תזניח אותו.
10. אל תטעו לחשוב - שרשת הקשרים של החברה שלכם היא רשת הקשרים שלכם.
11. אל תשתהו - במתן תשובה לפנייה לא כל מעשה טוב זוכה לגמול אך כל מעשה רע זוכה לפרסום.
12. אל תפסיקו - לפתח את כישוריכם וידיעותיכם בכלל ובתחום בו אתה עוסקים בפרט .רשת הקשרים שלכם טובה בדיוק כמו הידע והמידע שאתם מביאים.
13. אל תזלזל בערכו של המגע האישי - עסקים מצליחים לשרוד לאורך שנים הרבה בזכות המגע האישי שהם יוצרים עם לקוחותיהם.
בהצלחה
BUsiness TEam ייעוץ משולב
על ידי טלי פסיכולוגית MA ואפי מהנדס תעו"נ MBA העובדים יחדיו איתך לקידום להישגים והקטנת סיכונים עסקיים ואישיים
על ידי טלי פסיכולוגית MA ואפי מהנדס תעו"נ MBA העובדים יחדיו איתך לקידום להישגים והקטנת סיכונים עסקיים ואישיים