הבעיה:
אתרי פלאש נבנו עבור עין האדם. לבוטים של מנועי החיפוש אין עיניים, ולכן בלתי אפשרי עבורם לתרגם את המראה למילים בצורה יותר מסבירה. מנועי החיפוש יכולים אומנם להבין את הקישורים אולם אינן יכולים לקשר אותם לקונטקסט מסויים, שכן התוכן עצמו הינו מובנה בקבצי הפלאש עצמם. זו הסיבה שעל אף שאתרי פלאש רבים נמצאים באינדקסים השונים, יחסר למנוע מידע קונטקסטואלי רב לגבי האתר.
הפתרון:
1. שימוש בפלאש למטרה לה נועד - גרפיקה ואינטרקציה דינמית בלבד. אין כל מניעה לשלב קיטעי פלאש באתר, כאשר התוכן והקישורים נבנים ב - HTML ובפלאש נעשה שימוש רק היכן שיש לו יתרון על פני HTML. כך, אפשר להנות משני העולמות - האתר יהיה ידידותי הן למנועי החיפוש והן למשתמש (ניווט בלינקים רגילים קל הרבה יותר מאשר ניווט בפלאש לדוגמה), שיהנה מיתרונות נקודתיים של טכנולוגיית הפלאש.
2. כתיבת התוכן עצמו ב - HTML תוך שימוש של פלאש בשילוב ג’אווה סקריפט (sIFR לדוגמה) - כך, הטקסט זמין למנועי החיפוש אולם מוצג בתוך אובייקט הפלאש עצמו.
3. הצגת האתר כולו ב - HTML כברירת מחדל, תוך מתן אפשרות למשתמש להכנס לגירסת פלאש. לא רצוי להשתמש בעמוד מקדים המכיל רק קישור לשתי הגירסאות שכן עמוד שכזה יהיה חסר תוכן, ולכן עדיף להציג את גירסת ה - HTML המלאה כברירת מחדל בעמוד הבית.
בכל מקרה, המידע שמוצג למשתמש חייב להיות זהה לחלוטין למידע המוצג למנוע החיפוש, שאם לא כן, מנועי החיפוש יחסמו את האתר. טקסט נסתר והעלמת קטעים באמצעות ג’אווה סקריפט הינן דוגמאות לטכניקות אסורות.