כבעלת ניסיון, של קרוב לעשרים שנה בתחום צילום ,פרסום, ואופנה, בישראל, יש לי בדיחה קבועה שאפשר לזרוק אותי במידבר בלי פילם ( או לצורך העיניין - בלי כרטיס דיגטאלי) ואחזור עם תוצאות.
ישראל, ידועה בגישת הקומנדו שלה בתחומים רבים . אפשר להוסיף להם את תחום הצילום ,הפרסום והאופנה.
העובדה הזו מקנה לצלמת מנוסה כמוני ערך מוסף , גם בישראל ,וגם כלפי ,לקוחות בינלאומיים.
כצלמת פרסום ואופנה, שעובדת על פרוייקטים גדולים, עם הלקוחות המובילים בישראל ,כמו גוטקס , שופרסל ,טמבור , קום איל פו, ואחרים ,אני מתורגלת בקבלת בריף לעבודה (תכנית צילום) גם בהתראה קצרה ומתפקדת כאילו יש לי המון זמן וכמובן שמחוייבת להביא ללקוח תוצאות מעולות. העובדה הזו דורשת הרבה ביטחון עצמי ,שקט נפשי ובעיקר ניסיון.
לקוחות אירופאים ואמריקניים שעבדתי איתם עובדים בצורה שונה .קמפיינים נקבעים חודשים לפני הצילום והבריף מועבר בצורת חוברת מודפסת דקה או במייל ,עם פירוט מירבי. בדרך כלל אני מעדיפה לעבוד בשיטה הזו. אבל אני מתורגלת ויודעת לעבוד גם אחרת , ולעמים יש לחוסר הזמן גם יתרונות - הפרוייקט מתבצע ולא מתייבש אי שם בשלבי הבירורקטיה והאישורים השונים.
כדי לפתור בעיות במהירות וביעילות יש לי בנק שלם של לוקיישנים שמאוחסנים במחברת מיוחדת ואני יכולה לשלוף אותם במהירות ,לכל מטרה. בקובץ אחר ,על המחשב ,מאוחסנות תמונות של דוגמנים שמתאימות למטרות שונות וגם יוצאות דופן. למשל -מבוגרת מדליקה ,משפחה רב גיזעית ,אבא חד -הורי ועוד רבים. כל עבודה שעשיתי מיום שהתחלתי לצלם מתועדת בסידרה של קלסרים ( היום יש לי כבר כ -15 קלסרים) עם שמות הצוות שעבד עליה ( איפור ,שיער ,סטיילינג ,ארט -דיירקטור ,דוגמנים) ,לוקיישן ,פרטים טכניים כמו תאורה ומצלמה ומיספרי טלפון.
כל עבודה אחרי השלמתה זוכה למעטפה בארכיון הענק שלי , בה מרוכזים כל הפילמים או התקליטורים שעליהם החומר המצולם.
מדובר באוצר.
אני מעורבת , ברוב הפרוייקטים הצילומיים שלי ,גם בליהוק וגם באיתור הלוקיישנים.
מציאות העבודה הישראלית וותק של שנים רבות בתחום מכתיבים לי חשיבה הפקתית . זאת אומרת שבנוסף לראיה האומנותית של הפרוייקט (חובה) אני מודעת לעלויות והרגליים שלי על הקרקע.
עובדה זו עוזרת למימוש הרבה פרוייקטים שהיו נופלים כתוצאה מעלויות או דורשים קונספט אחר כתוצאה מטיפול של צלם מנוסה פחות.
תכונה נוספת שרכשתי עם הניסיון היא היכולת לתמוך ולעזור לארט -דיירטור למכור את הרעיון.
לעיתים קרובות משרד הפירסום מזמין אותי לפגישת הפקה עם הלקוח ושם אותי בפרונט - הניסיון שלי עוזר לתאר את הרעיון ולמכור אותו ללקוח.
לשם כך אני יוצרת לי תמונה ויזואלית של הקמפיין או הקטלוג בראש ,רושמת לי מילות מפתח ואסוציאציות אמנותיות ומשתפת בכך את הלקוח , זאת ביחד לירידה לפרטי ביצוע מעשיים כדי להוכיח שהעניין אפשרי. לעיתים קרובות קורה שאני מגינה על הקונספט יותר מאשר הארט -דירקטור שהגה אותו. אני ממש נכנסת לראש של הלקוח ,חושבת מה ישרת אותו בצורה הטובה ביותר ומנסה להראות לו את זה.
אשמח אם תבקרו באתר שלי ,תוכלו לראות שם קטלוג שצילמתי לקום איל פו על רקע גדר ההפרדה ,דוגמא מצוינת לעשיית הבלתי אפשרי ,במציאות ישראלית ,כמו שאמרתי בהתחלה -זרקו אותי במידבר... תוכלו לראות שם גם צילומי קטלוג באווירה חללית שעשיתי לגוטקס ,שם נירתמתי בדקה ה -90 לשכנע את הלקוח שימשיך עם הבריף המקורי אחרי שחטף רגליים קרות, וצילומי סטודיו ללקוח אנגלי משובח בהפקה ישראלית משובחת, ועוד מתיק העבודות של צלמת ישראלית שעובדת בסטנדרטים בינלאומיים במציאות ישראלית,
ישראל, ידועה בגישת הקומנדו שלה בתחומים רבים . אפשר להוסיף להם את תחום הצילום ,הפרסום והאופנה.
העובדה הזו מקנה לצלמת מנוסה כמוני ערך מוסף , גם בישראל ,וגם כלפי ,לקוחות בינלאומיים.
כצלמת פרסום ואופנה, שעובדת על פרוייקטים גדולים, עם הלקוחות המובילים בישראל ,כמו גוטקס , שופרסל ,טמבור , קום איל פו, ואחרים ,אני מתורגלת בקבלת בריף לעבודה (תכנית צילום) גם בהתראה קצרה ומתפקדת כאילו יש לי המון זמן וכמובן שמחוייבת להביא ללקוח תוצאות מעולות. העובדה הזו דורשת הרבה ביטחון עצמי ,שקט נפשי ובעיקר ניסיון.
לקוחות אירופאים ואמריקניים שעבדתי איתם עובדים בצורה שונה .קמפיינים נקבעים חודשים לפני הצילום והבריף מועבר בצורת חוברת מודפסת דקה או במייל ,עם פירוט מירבי. בדרך כלל אני מעדיפה לעבוד בשיטה הזו. אבל אני מתורגלת ויודעת לעבוד גם אחרת , ולעמים יש לחוסר הזמן גם יתרונות - הפרוייקט מתבצע ולא מתייבש אי שם בשלבי הבירורקטיה והאישורים השונים.
כדי לפתור בעיות במהירות וביעילות יש לי בנק שלם של לוקיישנים שמאוחסנים במחברת מיוחדת ואני יכולה לשלוף אותם במהירות ,לכל מטרה. בקובץ אחר ,על המחשב ,מאוחסנות תמונות של דוגמנים שמתאימות למטרות שונות וגם יוצאות דופן. למשל -מבוגרת מדליקה ,משפחה רב גיזעית ,אבא חד -הורי ועוד רבים. כל עבודה שעשיתי מיום שהתחלתי לצלם מתועדת בסידרה של קלסרים ( היום יש לי כבר כ -15 קלסרים) עם שמות הצוות שעבד עליה ( איפור ,שיער ,סטיילינג ,ארט -דיירקטור ,דוגמנים) ,לוקיישן ,פרטים טכניים כמו תאורה ומצלמה ומיספרי טלפון.
כל עבודה אחרי השלמתה זוכה למעטפה בארכיון הענק שלי , בה מרוכזים כל הפילמים או התקליטורים שעליהם החומר המצולם.
מדובר באוצר.
אני מעורבת , ברוב הפרוייקטים הצילומיים שלי ,גם בליהוק וגם באיתור הלוקיישנים.
מציאות העבודה הישראלית וותק של שנים רבות בתחום מכתיבים לי חשיבה הפקתית . זאת אומרת שבנוסף לראיה האומנותית של הפרוייקט (חובה) אני מודעת לעלויות והרגליים שלי על הקרקע.
עובדה זו עוזרת למימוש הרבה פרוייקטים שהיו נופלים כתוצאה מעלויות או דורשים קונספט אחר כתוצאה מטיפול של צלם מנוסה פחות.
תכונה נוספת שרכשתי עם הניסיון היא היכולת לתמוך ולעזור לארט -דיירטור למכור את הרעיון.
לעיתים קרובות משרד הפירסום מזמין אותי לפגישת הפקה עם הלקוח ושם אותי בפרונט - הניסיון שלי עוזר לתאר את הרעיון ולמכור אותו ללקוח.
לשם כך אני יוצרת לי תמונה ויזואלית של הקמפיין או הקטלוג בראש ,רושמת לי מילות מפתח ואסוציאציות אמנותיות ומשתפת בכך את הלקוח , זאת ביחד לירידה לפרטי ביצוע מעשיים כדי להוכיח שהעניין אפשרי. לעיתים קרובות קורה שאני מגינה על הקונספט יותר מאשר הארט -דירקטור שהגה אותו. אני ממש נכנסת לראש של הלקוח ,חושבת מה ישרת אותו בצורה הטובה ביותר ומנסה להראות לו את זה.
אשמח אם תבקרו באתר שלי ,תוכלו לראות שם קטלוג שצילמתי לקום איל פו על רקע גדר ההפרדה ,דוגמא מצוינת לעשיית הבלתי אפשרי ,במציאות ישראלית ,כמו שאמרתי בהתחלה -זרקו אותי במידבר... תוכלו לראות שם גם צילומי קטלוג באווירה חללית שעשיתי לגוטקס ,שם נירתמתי בדקה ה -90 לשכנע את הלקוח שימשיך עם הבריף המקורי אחרי שחטף רגליים קרות, וצילומי סטודיו ללקוח אנגלי משובח בהפקה ישראלית משובחת, ועוד מתיק העבודות של צלמת ישראלית שעובדת בסטנדרטים בינלאומיים במציאות ישראלית,
מירי דוידוביץ -צלמת פרסום ואופנה
http://www.miridavidovitz.com
http://www.miridavidovitz.com