יחסי ציבור למקומות בילוי
יחצן,שאלות שתשאל עצמך לפני תחילת העבודה:
האם הבר הוא "דאנס בר"?
האם הוא "בר שכונתי"?
האם הוא "בר אופנתי" בעל סלקציה קשה?
האם לבעלים יש ניסיון בתחום?{היו לו ברים אחרים?}
האם היחצנים {לא אלו שעובדים מול המדיה אלא מול הקהל} הם מוכרים?
מבצעי אלכוהול יוצאי דופן,קוקטיילים מיוחדים?
גילאי הקהל?
מיקום?
קונספט?
עיצוב מיוחד?
איזה כלי יותר טוב?תקשורת בין אישית עם הקהל או מדייה:
תקשורת בן אישית:
הקהל מסתמך בעיקר על קשרים ארוכים מול היחצנים שמזמינים אותם, הוא סומך על יחצני המועדונים,יותר מאשר על העיתון..כך ש"שמועות" או שיווק מחתרתי אישי זו הדרך העיקרית
ניהול יומן על ידי היחצן יכול להיות חלק מתיבת הכלים, המטרה היא שהקהל יגיע לא רק בגלל המקום אלא בשביל מי שעובד בו,זאת אומרת שסגנון השיחה עם הקהל על ידי היחצן צריך להיות משהו כמו" אתה בא למקום שלי"? אם הוא מקבל תשובה שלילית מומלץ לכתוב את הסיבה,לדוגמא - נתקל בסיבה כמו, "סבתא שלי בבית חולים אני לא יכול לבוא לאירוע",שבוע הבא שאותו יחצן יתקשר להזמין,הוא אמור לשאול "מה שלום סבתא שלך" הקהל בהחלט מעריך זאת.
מיתוג המקום כמקום כבעל סלקציה הוא רלוונטי
בדרך כלל יש שאיפה להביא את הקהל "האיכותי" ,למשוך כמה שיותר זמן ואז להביא את הקהל ה"פחות איכותי"{מי שקורא את המשפט הזה אין פה קשר לגזענות}, תעבדו על "שמועות" בצורה ממוקדת, עובדה שהיום יש בתל אביב בעיקר ברים של עד 400 איש להבדיל מפעם שהיו מועדונים,שהיו מכילים 2000 איש,זה לא אומר שלא מגיעים למקום הבילוי הרבה אנשים,השאלה היא אם הם נכנסים ,הרי שכולנו מתיימרים להשתייך לקבוצות הכי "איכותיות" בחברה, השאיפה שלכם היא ש"יבואו אנשים בעקבות השמועות וכל ערב יישארו לא מעט אנשים בחוץ',החלום הרטוב של כל בר הוא שלאנשים לא יהיה נעים לא לבוא לשם,לפעמים נוצר מצב מצחיק שאנשים שלא ביקרו במקום מסוים מחמיאים לאותו מקום כאשר הם בחברת אנשים אחרים בכדי שיחשבו שהם ב"עניינים".
יצירתיות בשטח - השקת מועדון- "ספרים כצינור תקשורת"
שטח זו בהחלט עבודה רלוונטית,אבל לא מדובר רק על הזמנות, תשתמשו בכל מי שמכיר אנשים שיכולים להיות קהל היעד שלכם,לדוגמא :
אפשר לקיים תחרות-"תחרות הספרים של תל אביב"
ספרים יכולים לשמש ככלי ליחסי ציבור {ברמה הבין אישית}הם כל הזמן עובדים מול אנשים,הם עובדים צמוד לסטייליסטים ומכירים אנשים רלוונטיים בסצנה, סמכו על כך שהספרים יגידו לכל מי שהם מכירים לבוא לאירוע כי בחירת המנצח יכולה להיות לפי הרעש של מחיאות הכפיים שיקבל הספר מהקהל,כך שתהפכו את האינטרס להצלחת האירוע לאינטרס הספרים. בשביל מחיאות כפיים מרובות הם צריכים להביא כמה שיותר אנשים שיצדדו בהם.
מדייה :
מאחר ובכל זאת העיתון הוא כלי ליחסי ציבור כדי לעשות כתבת יחסי ציבור על מועדון מומלץ להיפגש עם יחצנים שעובדים מול קהל, ולבדוק איך הם רואים את ה"ברים" כי הם רואים את הברים דרך העניים של הקהל ואז תדעו מה "למכור "לקהל במדיה.
העבודה מול המדיה בנוגע לחיי הלילה צריכה להיות בהתאמה מדויקת להעדפת הקהל , כך שעיתונים ספציפיים{לדוגמא אם זה מועדון פטיש אז עיתונים של קהילת הbdsm } זו הכתובת שלכם,תשליכו את העצה הזו על שאר נישות הבליינים והעיתונים המיועדים. מומלץ לעשות סבב ברים כדי לעמוד על ההבדלים בין סוגי מקומות הבילוי לפני שעושים כתבה.
רשתות חברתיות - פה יש לנו הזדמנות נהדרת לחזק את הקשר מול קהל היעד,התקשורת היא שוב "בין אישית" כי היא צריכה להתנהל בין היחצנים לקהל,אף על פי שזה נעשה באמצעות תקשורת ההמונים,בנישה זו ניתן לדבר על הזמנות,פרסום אירועים, הקמת קהילות וקבוצות ואפילו סתם שיחות יום יום בלי קשר למועדון,כדי שנחזק את התדמית שלנו כ"חברים" ולא כבעלי אינטרס כלכלי.
יצירתיות מול המדייה
אם זה בר שכונתי וקיים קשר מיוחד עם הלקוחות ניתן לכתוב על "שיחת הברמן"{מכירים את הסצנות הידועות בסרטים של שיחות הברמן והלקוח?{
אם העיצוב מיוחד,גם זו יכולה להיות סיבה לכתבה
אם הדמות שמנהלת את המקום ידועה,ניתן לכתוב על סיפור החיים שלו.
באחת המסעדות השכילו "להמציא" כמה קוקטיילים מוזרים והופ..נכנסו לעיתון,ידעתם שיש משקה שנקרא "סקס ארוך על הקיר",כך שקוקטיילים ושמות מוזרים בהחלט יכולים להיות אופציה לכתבה
מה לגבי להביא את אחד הדיג'יים מה "אולד סקול" של תל אביב,ולעשות עליהם כתבה כעושים מאין קאמבק במועדון?
כתבה על תופעת הסלקציה {המדיה חולה על הכתבות האלה,בסופו של דבר הכתבות האלו עושות רק טוב למועדונים אל מול הבליינים}
מיקום- לדוגמא,אם הבר במקום כמו פלורנטין ניתן לעשות כתבה על תופעת פלורנטין,שהיא סוג של מקום מחתרתי פריפריאלי לבליינים,אבל בתוך תל אביב.
אם הבר נמצא במקום כמו הנמל ניתן לעשות כתבה על "תופעת פוזה ".
אופי מקום ומוסיקה:
קחו בחשבון שמצד אחד בר שמתחיל כ"כללי " יכול למקד את עצמו אחר כך בנישה מסוימת{קהל שאוהב טראנס,היפ הופ וכ'}- אך העבודה הראשונית תהיה קשה יותר .
לעומת זאת בר שיש לו "ליינים" יוכל להתחיל בצורה ממוקדת יותר
ליין שחורה,ליין טראנס,ליין ישראלית,מצד שני בר שעובד על פי ליינים יתקשה אחר כך לעבוד בפורמט כללי ויצטרך להיות יצירתי ולחדש כל הזמן/
רשימות:
אפשרי לעבוד עם רשימות,כולם אוהבים להיות "ברשימה"
ברמנים:
ברמנית שנראית טוב?או ברמן מקצועי?מה עדיף?
יד כבדה?יד חלשה?
עדיף לשלב אך לשאוף למקצועי,ברמנית שנראית טוב בהחלט תמכור יותר בטווח הקצר! אך אם היופי בא על חשבון המקצועיות לברמן או לברמנית בעלי "יד כבדה" שטועים רק בחצי צ'ייסר בכל מזיגה כפול אלף מזיגות בלילה בערך,-הבר הפסיד 5000 שח!!! ,אגב יש מערכת מחשב שמחוברת לבקבוקי השתייה ומוזגת בדיוק את הכמות המבוקשת .
שיהיה בהצלחה- תמיר
יחצן,שאלות שתשאל עצמך לפני תחילת העבודה:
האם הבר הוא "דאנס בר"?
האם הוא "בר שכונתי"?
האם הוא "בר אופנתי" בעל סלקציה קשה?
האם לבעלים יש ניסיון בתחום?{היו לו ברים אחרים?}
האם היחצנים {לא אלו שעובדים מול המדיה אלא מול הקהל} הם מוכרים?
מבצעי אלכוהול יוצאי דופן,קוקטיילים מיוחדים?
גילאי הקהל?
מיקום?
קונספט?
עיצוב מיוחד?
איזה כלי יותר טוב?תקשורת בין אישית עם הקהל או מדייה:
תקשורת בן אישית:
הקהל מסתמך בעיקר על קשרים ארוכים מול היחצנים שמזמינים אותם, הוא סומך על יחצני המועדונים,יותר מאשר על העיתון..כך ש"שמועות" או שיווק מחתרתי אישי זו הדרך העיקרית
ניהול יומן על ידי היחצן יכול להיות חלק מתיבת הכלים, המטרה היא שהקהל יגיע לא רק בגלל המקום אלא בשביל מי שעובד בו,זאת אומרת שסגנון השיחה עם הקהל על ידי היחצן צריך להיות משהו כמו" אתה בא למקום שלי"? אם הוא מקבל תשובה שלילית מומלץ לכתוב את הסיבה,לדוגמא - נתקל בסיבה כמו, "סבתא שלי בבית חולים אני לא יכול לבוא לאירוע",שבוע הבא שאותו יחצן יתקשר להזמין,הוא אמור לשאול "מה שלום סבתא שלך" הקהל בהחלט מעריך זאת.
מיתוג המקום כמקום כבעל סלקציה הוא רלוונטי
בדרך כלל יש שאיפה להביא את הקהל "האיכותי" ,למשוך כמה שיותר זמן ואז להביא את הקהל ה"פחות איכותי"{מי שקורא את המשפט הזה אין פה קשר לגזענות}, תעבדו על "שמועות" בצורה ממוקדת, עובדה שהיום יש בתל אביב בעיקר ברים של עד 400 איש להבדיל מפעם שהיו מועדונים,שהיו מכילים 2000 איש,זה לא אומר שלא מגיעים למקום הבילוי הרבה אנשים,השאלה היא אם הם נכנסים ,הרי שכולנו מתיימרים להשתייך לקבוצות הכי "איכותיות" בחברה, השאיפה שלכם היא ש"יבואו אנשים בעקבות השמועות וכל ערב יישארו לא מעט אנשים בחוץ',החלום הרטוב של כל בר הוא שלאנשים לא יהיה נעים לא לבוא לשם,לפעמים נוצר מצב מצחיק שאנשים שלא ביקרו במקום מסוים מחמיאים לאותו מקום כאשר הם בחברת אנשים אחרים בכדי שיחשבו שהם ב"עניינים".
יצירתיות בשטח - השקת מועדון- "ספרים כצינור תקשורת"
שטח זו בהחלט עבודה רלוונטית,אבל לא מדובר רק על הזמנות, תשתמשו בכל מי שמכיר אנשים שיכולים להיות קהל היעד שלכם,לדוגמא :
אפשר לקיים תחרות-"תחרות הספרים של תל אביב"
ספרים יכולים לשמש ככלי ליחסי ציבור {ברמה הבין אישית}הם כל הזמן עובדים מול אנשים,הם עובדים צמוד לסטייליסטים ומכירים אנשים רלוונטיים בסצנה, סמכו על כך שהספרים יגידו לכל מי שהם מכירים לבוא לאירוע כי בחירת המנצח יכולה להיות לפי הרעש של מחיאות הכפיים שיקבל הספר מהקהל,כך שתהפכו את האינטרס להצלחת האירוע לאינטרס הספרים. בשביל מחיאות כפיים מרובות הם צריכים להביא כמה שיותר אנשים שיצדדו בהם.
מדייה :
מאחר ובכל זאת העיתון הוא כלי ליחסי ציבור כדי לעשות כתבת יחסי ציבור על מועדון מומלץ להיפגש עם יחצנים שעובדים מול קהל, ולבדוק איך הם רואים את ה"ברים" כי הם רואים את הברים דרך העניים של הקהל ואז תדעו מה "למכור "לקהל במדיה.
העבודה מול המדיה בנוגע לחיי הלילה צריכה להיות בהתאמה מדויקת להעדפת הקהל , כך שעיתונים ספציפיים{לדוגמא אם זה מועדון פטיש אז עיתונים של קהילת הbdsm } זו הכתובת שלכם,תשליכו את העצה הזו על שאר נישות הבליינים והעיתונים המיועדים. מומלץ לעשות סבב ברים כדי לעמוד על ההבדלים בין סוגי מקומות הבילוי לפני שעושים כתבה.
רשתות חברתיות - פה יש לנו הזדמנות נהדרת לחזק את הקשר מול קהל היעד,התקשורת היא שוב "בין אישית" כי היא צריכה להתנהל בין היחצנים לקהל,אף על פי שזה נעשה באמצעות תקשורת ההמונים,בנישה זו ניתן לדבר על הזמנות,פרסום אירועים, הקמת קהילות וקבוצות ואפילו סתם שיחות יום יום בלי קשר למועדון,כדי שנחזק את התדמית שלנו כ"חברים" ולא כבעלי אינטרס כלכלי.
יצירתיות מול המדייה
אם זה בר שכונתי וקיים קשר מיוחד עם הלקוחות ניתן לכתוב על "שיחת הברמן"{מכירים את הסצנות הידועות בסרטים של שיחות הברמן והלקוח?{
אם העיצוב מיוחד,גם זו יכולה להיות סיבה לכתבה
אם הדמות שמנהלת את המקום ידועה,ניתן לכתוב על סיפור החיים שלו.
באחת המסעדות השכילו "להמציא" כמה קוקטיילים מוזרים והופ..נכנסו לעיתון,ידעתם שיש משקה שנקרא "סקס ארוך על הקיר",כך שקוקטיילים ושמות מוזרים בהחלט יכולים להיות אופציה לכתבה
מה לגבי להביא את אחד הדיג'יים מה "אולד סקול" של תל אביב,ולעשות עליהם כתבה כעושים מאין קאמבק במועדון?
כתבה על תופעת הסלקציה {המדיה חולה על הכתבות האלה,בסופו של דבר הכתבות האלו עושות רק טוב למועדונים אל מול הבליינים}
מיקום- לדוגמא,אם הבר במקום כמו פלורנטין ניתן לעשות כתבה על תופעת פלורנטין,שהיא סוג של מקום מחתרתי פריפריאלי לבליינים,אבל בתוך תל אביב.
אם הבר נמצא במקום כמו הנמל ניתן לעשות כתבה על "תופעת פוזה ".
אופי מקום ומוסיקה:
קחו בחשבון שמצד אחד בר שמתחיל כ"כללי " יכול למקד את עצמו אחר כך בנישה מסוימת{קהל שאוהב טראנס,היפ הופ וכ'}- אך העבודה הראשונית תהיה קשה יותר .
לעומת זאת בר שיש לו "ליינים" יוכל להתחיל בצורה ממוקדת יותר
ליין שחורה,ליין טראנס,ליין ישראלית,מצד שני בר שעובד על פי ליינים יתקשה אחר כך לעבוד בפורמט כללי ויצטרך להיות יצירתי ולחדש כל הזמן/
רשימות:
אפשרי לעבוד עם רשימות,כולם אוהבים להיות "ברשימה"
ברמנים:
ברמנית שנראית טוב?או ברמן מקצועי?מה עדיף?
יד כבדה?יד חלשה?
עדיף לשלב אך לשאוף למקצועי,ברמנית שנראית טוב בהחלט תמכור יותר בטווח הקצר! אך אם היופי בא על חשבון המקצועיות לברמן או לברמנית בעלי "יד כבדה" שטועים רק בחצי צ'ייסר בכל מזיגה כפול אלף מזיגות בלילה בערך,-הבר הפסיד 5000 שח!!! ,אגב יש מערכת מחשב שמחוברת לבקבוקי השתייה ומוזגת בדיוק את הכמות המבוקשת .
שיהיה בהצלחה- תמיר
מתחיל דרכי בעולם האסטרטגיה התקשורתית
מקסימום הוא בלתי מושג על כן המאמץ הוא אין סופי
מקסימום הוא בלתי מושג על כן המאמץ הוא אין סופי