תעודה באה עם שדים
גמרת בית ספר לאימון. יש תעודה. יש ניסיון. אתה רוצה להפוך את האימון להכנסה. אבל שכחו להגיד לך שזה אומר שעכשיו אתה בעל עסק. עכשיו אתה צריך לשווק את המוצר שלך. ויותר מזה, המוצר זה אתה!
מכאן מתחיל מחול שדים ומלחמת פרדיגמות (המשפטים האלו עם סימני הקריאה בסוף) על שיווק בכלל ועל מי אני ביחס לזה בפרט.
"שיווק זה מתנשא! שיווק זה מפחיד! שיווק גדול עלי! אני לא צריך את זה!"
מי לא שמע עצמו אומר:
"אני מקצועי ובטוח ביכולות שלי. אם רק יביאו לי 20 לקוחות אני כובש איתם הרים. אבל להשיג אותם? לשווק עצמי? זה לא בשבילי".
מישהו קרא לי?
אחרי 15 שנה בסביבת עסקית יוצרת, תקשורת, פרסום ושיווק מותגים מובילים, התפתחתי לתחום האימון והוספתי אותו לארגז הכלים שלי.
הייעוד שלי הוא לאפשר לאנשים לבחור בחייהם, להתחבר אליהם בעוצמה ולחוש הגשמה.
בנוסף, חשוב לי ששיח האימון יגיע רחב ככל הניתן ויגרום לאנשים באשר הם להיות מודעים יותר ולקחת אחריות על חייהם. להתחיל לחיות ולא לשרוד.
הייעוד שלי והכלים שצברתי בתחום התקשורת גרמו לי לקחת על עצמי עוד משימה: לקדם מאמנים במטרה שיצליחו ויהיו שגרירים של האימון ויעבירו אותו הלאה.
אני מאמינה כי זה חשוב לעבוד עם מאמנים בתחילת דרכם למיקוד ויצירת מסר עקבי מכוון למטרה שלהם. אני מאמינה בחוק השפע וחושבת שיש מקום לכולם וכל אחד מושך אליו אנשים שדומים לו. אם אנו מרגישים שאנו בתחרות סימן שהאגו התעורר ולאו דווקא המציאות. בייחוד לא בשלב זה של שוק בתול יחסית.
אז אם כבר להיות מוצר עדיף להיות מותג!
בתור מי שעבדה כל חייה עם מותגים מובילים, אחד הכלים החזקים בשיווק הוא המיתוג(branding).
מיתוג הוא בידול!
במקום להציע עצמי כעוד מוצר, המוצר שלך יכול להתחיל לקיים יחסים, לפתח קשר עם לקוחות פוטנציאלים. יצירת קשר כזה נקראת מיתוג.
מבט על- שלבים לבניית מותג?
? ערכים והבטחה- העבודה על מיתוג מוצרים בכלל ואישי בפרט מתחילה בברור מה הערכים שלי ומתוכם בניית ההבטחה הייחודית שלי.
כשמנכסים הבטחה חשוב מאוד לבנות אותה על הערכים שלי ולא על הצרכים שלי על מי אני ולא מי אני רוצה להראות.
? "אם אתה צריך להגיד לאנשים שאתה דבר כלשהוא , אתה לא" (מרגרט תאצ'ר)- מה אתם משדרים? האם יש פער בין מה שאתם חושבים על עצמכם למה שאומרים עליכם? מחקרים הוכיחו רק כ- 10% מהתקשורת עוברת במילים.
מיתוג לא יכול לשקר. אם יהיו פערים מה שאני משדר (looking good) למי אני באמת (being) זה לא יעבוד. העבודה על מיתוג אישי זה לעבוד על הBeing ולא רק על ה- doing. לשמור על תדר אחיד.
? מי הלקוח שאתה רוצה לבלות זמנך איתו? כדי שהלקוח ידע מי המאמן המתאים לו, אתה חייב לדעת מי הלקוח המתאים לך. מי אתה כמאמן, מה אתה מביא איתך, מה המוצרים שתרצה להציע, מה הערך המוסף למי שיבחר לעבוד איתך,
עם מי אתה לא רק יכול- אלא רוצה ומעדיף לעבוד!
? Always BE marketing (טרי לוין)- שימו לב זה BE ולא DO. פשוט להיות! לא לעשות! להביא את ה- 100% שלך לכל מקום. להיות נוכח במקום שקהל שמעניין אותך נמצא.
? לסיום, בניית מותג היא מרתון ולא ספרינט- נמדדת על פני זמן מתוך עקביות ואותנטיות שנבנות יחד. להיות מי שאתה. להתמקד . להיות מחויב לדרך שלך ולא לתוצאות. ובעיקר ליהנות מהדרך.
איך כל מה שאני רוצה להגיד על עצמי נכנס ב- 5 על 7 ס"מ (כרטיס ביקור).
אני יודעת כי כולנו מכירים את חוק המשיכה שטוען כי כדי שהיקום יעשה עבודתו נאמנה אנחנו צריכים להתכוונן ולהיות בהירים לגבי מה אנו מבקשים ממנו לזמן לנו.
מתוך כך בתחילת דרכינו כעסקים מתחילים עלינו לאפיין את הייחודיות והערך המוסף שלנו, את הלקוח האידיאלי שלנו, את ההתאמה לתחום העיסוק שלנו. לבנות את המומחיות שלנו ולהתמקד בה.
כל זה כדי לסנכרן ולכוון את מה אנו רוצים לזמן לעצמנו.
יש לנו תמיד 2 מערכות שעובדות האחת דוחפת (push) כל מה שקשור לשיווק ועשייה, והשנייה שמושכת ( (pullשמזמנת ומזמינה דרך מי אני ואיזו משיכה אני יוצר לעצמי.רצוי שיעבדו יחד.
תהליך של מיתוג מאפשר יציאה לדרך ממוקדת, ברורה, מבודלת ועקבית במטרה לחזק את חוק המשיכה ולמשוך לקוחות למותג שלי.
זה מתחיל מלוגו, כרטיס ביקור, הצגה עצמית, מערכת שיווק תומכת, מאמרים, סביבת פעילות, networking ועוד. כל הדברים שמזוהים איתכם והולכים לפניכם והרבה פעמים גם בלעדיכם.
חשוב שכל מה שמזוהה עימכם יהיה 100% אתם ומה שאתם רוצים להגיד על עצמכם בצורה אפקטיבית ומושכת ובכי חשוב עקבית.
אני מזמינה אתכם להתחיל להתייחס אל עצמכם כבעלי עסק- כמותגים. לקיים מערכת יחסים מעצימה עם השיווק בכלל ועם המיתוג בפרט.
והעיקר, ליהנות מהדרך.
דנה אלון
מאמנת אישית להגשמה
danaalon@gmail.com
054-215-87-15
גמרת בית ספר לאימון. יש תעודה. יש ניסיון. אתה רוצה להפוך את האימון להכנסה. אבל שכחו להגיד לך שזה אומר שעכשיו אתה בעל עסק. עכשיו אתה צריך לשווק את המוצר שלך. ויותר מזה, המוצר זה אתה!
מכאן מתחיל מחול שדים ומלחמת פרדיגמות (המשפטים האלו עם סימני הקריאה בסוף) על שיווק בכלל ועל מי אני ביחס לזה בפרט.
"שיווק זה מתנשא! שיווק זה מפחיד! שיווק גדול עלי! אני לא צריך את זה!"
מי לא שמע עצמו אומר:
"אני מקצועי ובטוח ביכולות שלי. אם רק יביאו לי 20 לקוחות אני כובש איתם הרים. אבל להשיג אותם? לשווק עצמי? זה לא בשבילי".
מישהו קרא לי?
אחרי 15 שנה בסביבת עסקית יוצרת, תקשורת, פרסום ושיווק מותגים מובילים, התפתחתי לתחום האימון והוספתי אותו לארגז הכלים שלי.
הייעוד שלי הוא לאפשר לאנשים לבחור בחייהם, להתחבר אליהם בעוצמה ולחוש הגשמה.
בנוסף, חשוב לי ששיח האימון יגיע רחב ככל הניתן ויגרום לאנשים באשר הם להיות מודעים יותר ולקחת אחריות על חייהם. להתחיל לחיות ולא לשרוד.
הייעוד שלי והכלים שצברתי בתחום התקשורת גרמו לי לקחת על עצמי עוד משימה: לקדם מאמנים במטרה שיצליחו ויהיו שגרירים של האימון ויעבירו אותו הלאה.
אני מאמינה כי זה חשוב לעבוד עם מאמנים בתחילת דרכם למיקוד ויצירת מסר עקבי מכוון למטרה שלהם. אני מאמינה בחוק השפע וחושבת שיש מקום לכולם וכל אחד מושך אליו אנשים שדומים לו. אם אנו מרגישים שאנו בתחרות סימן שהאגו התעורר ולאו דווקא המציאות. בייחוד לא בשלב זה של שוק בתול יחסית.
אז אם כבר להיות מוצר עדיף להיות מותג!
בתור מי שעבדה כל חייה עם מותגים מובילים, אחד הכלים החזקים בשיווק הוא המיתוג(branding).
מיתוג הוא בידול!
במקום להציע עצמי כעוד מוצר, המוצר שלך יכול להתחיל לקיים יחסים, לפתח קשר עם לקוחות פוטנציאלים. יצירת קשר כזה נקראת מיתוג.
מבט על- שלבים לבניית מותג?
? ערכים והבטחה- העבודה על מיתוג מוצרים בכלל ואישי בפרט מתחילה בברור מה הערכים שלי ומתוכם בניית ההבטחה הייחודית שלי.
כשמנכסים הבטחה חשוב מאוד לבנות אותה על הערכים שלי ולא על הצרכים שלי על מי אני ולא מי אני רוצה להראות.
? "אם אתה צריך להגיד לאנשים שאתה דבר כלשהוא , אתה לא" (מרגרט תאצ'ר)- מה אתם משדרים? האם יש פער בין מה שאתם חושבים על עצמכם למה שאומרים עליכם? מחקרים הוכיחו רק כ- 10% מהתקשורת עוברת במילים.
מיתוג לא יכול לשקר. אם יהיו פערים מה שאני משדר (looking good) למי אני באמת (being) זה לא יעבוד. העבודה על מיתוג אישי זה לעבוד על הBeing ולא רק על ה- doing. לשמור על תדר אחיד.
? מי הלקוח שאתה רוצה לבלות זמנך איתו? כדי שהלקוח ידע מי המאמן המתאים לו, אתה חייב לדעת מי הלקוח המתאים לך. מי אתה כמאמן, מה אתה מביא איתך, מה המוצרים שתרצה להציע, מה הערך המוסף למי שיבחר לעבוד איתך,
עם מי אתה לא רק יכול- אלא רוצה ומעדיף לעבוד!
? Always BE marketing (טרי לוין)- שימו לב זה BE ולא DO. פשוט להיות! לא לעשות! להביא את ה- 100% שלך לכל מקום. להיות נוכח במקום שקהל שמעניין אותך נמצא.
? לסיום, בניית מותג היא מרתון ולא ספרינט- נמדדת על פני זמן מתוך עקביות ואותנטיות שנבנות יחד. להיות מי שאתה. להתמקד . להיות מחויב לדרך שלך ולא לתוצאות. ובעיקר ליהנות מהדרך.
איך כל מה שאני רוצה להגיד על עצמי נכנס ב- 5 על 7 ס"מ (כרטיס ביקור).
אני יודעת כי כולנו מכירים את חוק המשיכה שטוען כי כדי שהיקום יעשה עבודתו נאמנה אנחנו צריכים להתכוונן ולהיות בהירים לגבי מה אנו מבקשים ממנו לזמן לנו.
מתוך כך בתחילת דרכינו כעסקים מתחילים עלינו לאפיין את הייחודיות והערך המוסף שלנו, את הלקוח האידיאלי שלנו, את ההתאמה לתחום העיסוק שלנו. לבנות את המומחיות שלנו ולהתמקד בה.
כל זה כדי לסנכרן ולכוון את מה אנו רוצים לזמן לעצמנו.
יש לנו תמיד 2 מערכות שעובדות האחת דוחפת (push) כל מה שקשור לשיווק ועשייה, והשנייה שמושכת ( (pullשמזמנת ומזמינה דרך מי אני ואיזו משיכה אני יוצר לעצמי.רצוי שיעבדו יחד.
תהליך של מיתוג מאפשר יציאה לדרך ממוקדת, ברורה, מבודלת ועקבית במטרה לחזק את חוק המשיכה ולמשוך לקוחות למותג שלי.
זה מתחיל מלוגו, כרטיס ביקור, הצגה עצמית, מערכת שיווק תומכת, מאמרים, סביבת פעילות, networking ועוד. כל הדברים שמזוהים איתכם והולכים לפניכם והרבה פעמים גם בלעדיכם.
חשוב שכל מה שמזוהה עימכם יהיה 100% אתם ומה שאתם רוצים להגיד על עצמכם בצורה אפקטיבית ומושכת ובכי חשוב עקבית.
אני מזמינה אתכם להתחיל להתייחס אל עצמכם כבעלי עסק- כמותגים. לקיים מערכת יחסים מעצימה עם השיווק בכלל ועם המיתוג בפרט.
והעיקר, ליהנות מהדרך.
דנה אלון
מאמנת אישית להגשמה
danaalon@gmail.com
054-215-87-15
שמי דנה אלון, אני בת 34 נשואה ואם ל- 2.(אביב וגיא). בוגרת חוג לתקשורת וניהול תואר ראשון ומנהל עסקים תואר שני. מסכמת קריירה בפרסום ושיווק בתפקידי האחרון ניהלתי את מותגי החטיפים של אסם וכיום מגשימה עצמי כמאמנת אישית .
בוגרת מסלול ב- coaching academy
לימודי התקשורת מלווים אותי לכל מקום לאורך דרכי. אם זה בפרסום, בשיווק ובייחוד באימון. הרי כל החיים זה שיווק (זה כבר די ברור) ויותר מזה החיים הם תקשורת.
אני מאמינה כי הכול מתחיל בתקשורת שלנו עם עצמנו (אנחנו קצת מדלגים על השלב הזה)
כשזה קורה ואנו מתקשרים עם עצמנו ללא רעשים אז יש חיבור פנימי. ואז דברים שנראו קודם בצורה מסוימת נראים אחרת והכול בגלל העובדה שאנחנו רואים את העולם לא כפי שהוא אלא כפי שאנחנו.
כל מה שיש לנו זה הרגע הזה .
בוגרת מסלול ב- coaching academy
לימודי התקשורת מלווים אותי לכל מקום לאורך דרכי. אם זה בפרסום, בשיווק ובייחוד באימון. הרי כל החיים זה שיווק (זה כבר די ברור) ויותר מזה החיים הם תקשורת.
אני מאמינה כי הכול מתחיל בתקשורת שלנו עם עצמנו (אנחנו קצת מדלגים על השלב הזה)
כשזה קורה ואנו מתקשרים עם עצמנו ללא רעשים אז יש חיבור פנימי. ואז דברים שנראו קודם בצורה מסוימת נראים אחרת והכול בגלל העובדה שאנחנו רואים את העולם לא כפי שהוא אלא כפי שאנחנו.
כל מה שיש לנו זה הרגע הזה .