אחד מהכלים החזקים ביותר בעניין כוח הדיבור שיכול להביא לרפואת הגוף ולרפואת הנפש, הוא: דיבור לאברים.
מדיטציה זו רמוזה בספרות הקבלה היהודית, ורבי נחמן מברסלב דבר עליו בגלוי ובקצרה.
ואנו בדרכנו נלך נבאר נגלה ולהביא לידי ישום שיטה מיוחדת ומועילה ביותר. בדרך קצרה ותמציתית.
הנה כל גוף האדם אבריו וחושיו ונפשו מונהגת על ידי המוח, ועל ידי המוח ניתן לשלוט על כל אלו. וזהו עניין המדיטציות שעיקרם מחשבה, והמחשבות הם במוח, שעל ידי המדיטציה ישלוט האדם במחשבתו ומחשבתו תנהיג המוח לנהוג בגוף ובנפש בדרך זו או אחרת.
והדיבור הוא התגלות המחשבה, וכשאדם מוציא בפיו את מחשבותיו הוא נותן להם תוקף יותר, שהמחשבות הם רוחניות, והדיבור יש לו יותר אחיזה בגשמיות, על כן כוחו רב. שעל ידי שאדם מאחד את מחשבותיו עם דיבוריו הוא מאחד את הרוחניות שבו עם הגשמיות שבו דבר שמביא תוצאות טובות ושליטה מלאה יותר.
ולעניינינו כשאדם יש בו מידה לא טובה באחד מאברי גופו, כגון: שידיו מתעסקות יותר מדי עם רכוש אחרים, פשוט ישב וידבר עם ידיו.
ובתחילה ישבח ויודה להם על כל הטוב שהם מעניקים לו, בכתיבה אכילה וכדומה, ולאחר מכן יאמר להם את מעשיהם הלא טובים שהם מבצעים בידיהם, ואחר כך יאמר את המידות הטובות ההפוכות מאותם מידות לא טובות שהם נגועות בהם, ויפרט איך להגיע לזה המצב.
וכשאדם יעשה ויתמיד בזה יראה תוצאות נפלאות ביותר.
וכך יכול לעשות אדם שחולה באחד מאברי גופו, יעשה כדלעיל: שבתחילה יודה להם ואחרי זה יאמר את החולי שיש בהם ואחרי זה יאמר את הרפואה שלהם איך הם צריכות להיות בעצם.
וילך שלב אחרי שלב ובהמשך הזמן התוצאות הטובות נראות בשטח.
וכן אדם שאינו רגיל ובקי בזה הדרך של דיבור לאברים אל יעשה זאת עם איבריו הפנימיים כלל.
ויעשה זאת במקום שקט בלי אנשים שיהיה הוא ונפשו וגופו לבד, וידבר בנחת לאבריו, ויפרט דבריו כמי שמסביר דבר לחברו הטוב, כי גופנו ונפשנו הם הקרובים אלינו ביותר, המבינים ויודעים אותנו יותר מכל אדם אחר, שלא עוזבים אותנו אפילו לשנייה וגם במצבים הירודים שלנו, לכן יש להתנהג אליהם בהתאם, ולעשות הכול למענם שבעצם זה למענינו, לכן נלך בזאת הדרך כי דרך ישרה ומועילה היא לגופנו ונפשנו, וזה שכרנו כי ייטב לנו בעולם הזה ובעולם הבא.
מדיטציה זו רמוזה בספרות הקבלה היהודית, ורבי נחמן מברסלב דבר עליו בגלוי ובקצרה.
ואנו בדרכנו נלך נבאר נגלה ולהביא לידי ישום שיטה מיוחדת ומועילה ביותר. בדרך קצרה ותמציתית.
הנה כל גוף האדם אבריו וחושיו ונפשו מונהגת על ידי המוח, ועל ידי המוח ניתן לשלוט על כל אלו. וזהו עניין המדיטציות שעיקרם מחשבה, והמחשבות הם במוח, שעל ידי המדיטציה ישלוט האדם במחשבתו ומחשבתו תנהיג המוח לנהוג בגוף ובנפש בדרך זו או אחרת.
והדיבור הוא התגלות המחשבה, וכשאדם מוציא בפיו את מחשבותיו הוא נותן להם תוקף יותר, שהמחשבות הם רוחניות, והדיבור יש לו יותר אחיזה בגשמיות, על כן כוחו רב. שעל ידי שאדם מאחד את מחשבותיו עם דיבוריו הוא מאחד את הרוחניות שבו עם הגשמיות שבו דבר שמביא תוצאות טובות ושליטה מלאה יותר.
ולעניינינו כשאדם יש בו מידה לא טובה באחד מאברי גופו, כגון: שידיו מתעסקות יותר מדי עם רכוש אחרים, פשוט ישב וידבר עם ידיו.
ובתחילה ישבח ויודה להם על כל הטוב שהם מעניקים לו, בכתיבה אכילה וכדומה, ולאחר מכן יאמר להם את מעשיהם הלא טובים שהם מבצעים בידיהם, ואחר כך יאמר את המידות הטובות ההפוכות מאותם מידות לא טובות שהם נגועות בהם, ויפרט איך להגיע לזה המצב.
וכשאדם יעשה ויתמיד בזה יראה תוצאות נפלאות ביותר.
וכך יכול לעשות אדם שחולה באחד מאברי גופו, יעשה כדלעיל: שבתחילה יודה להם ואחרי זה יאמר את החולי שיש בהם ואחרי זה יאמר את הרפואה שלהם איך הם צריכות להיות בעצם.
וילך שלב אחרי שלב ובהמשך הזמן התוצאות הטובות נראות בשטח.
וכן אדם שאינו רגיל ובקי בזה הדרך של דיבור לאברים אל יעשה זאת עם איבריו הפנימיים כלל.
ויעשה זאת במקום שקט בלי אנשים שיהיה הוא ונפשו וגופו לבד, וידבר בנחת לאבריו, ויפרט דבריו כמי שמסביר דבר לחברו הטוב, כי גופנו ונפשנו הם הקרובים אלינו ביותר, המבינים ויודעים אותנו יותר מכל אדם אחר, שלא עוזבים אותנו אפילו לשנייה וגם במצבים הירודים שלנו, לכן יש להתנהג אליהם בהתאם, ולעשות הכול למענם שבעצם זה למענינו, לכן נלך בזאת הדרך כי דרך ישרה ומועילה היא לגופנו ונפשנו, וזה שכרנו כי ייטב לנו בעולם הזה ובעולם הבא.
כותב המאמר מתמחה ברוחניות ובמדיטציה יהודית ובנפש האדם.
ניתן לפנות אליי בשאלות ובהדרכה רוחנית.
ובהערות והארות ותגובות על מאמרי. ובהדרכה לגבי הנאמר במאמריי.
בדואר אלקטרוני:n_wisdom@nana10.co.il
ניתן לפנות אליי בשאלות ובהדרכה רוחנית.
ובהערות והארות ותגובות על מאמרי. ובהדרכה לגבי הנאמר במאמריי.
בדואר אלקטרוני:n_wisdom@nana10.co.il