השוק הערבי מורכב ממרקם של שלוש דתות : מוסלמים, נוצרים ודרוזים. בחודש דצמבר חוגגים את הכריסמס והסילבסטר - שני חגים מהחשובים והגדולים עבור הנוצרים בעולם ומן הסתם גם עבור העדה הנוצרית בארץ המונה כ-90,000 איש ומהווה כ- 9% מכלל השוק הערבי ללא מזרח ירושלים והדרוזים ברמת הגולן. סלימאן פראג' - מנכ"ל "New Brand ", ייעוץ אסטרטגי ויחסי ציבור המתמחה בשוק הערבי נותן כמה עצות איך לנצל את החגים המתקרבים ליחס"מ (יחסי ציבור וקידום מכירות):
1. חסות למסיבות מועדונים מיוחדים VIP: תנו חסות בסכום לא מבוטל למסיבות כריסמס, במועדונים כמו "רוטרי", "ליונס", "אנרוויל", מועדונים משפחתיים וכו'.
2. חסות למסיבות של צעירים : כמו מועדון "רוטראקט", צעירי הליונס, מועדוני צופים למיניהם וכיו"ב.
3. קד"מ בתוך המסיבה : אל תסתפקו במתן חסות למסיבה, אלא בצעו פעולת קד"מ כמו חלוקת דוגמית , הגשת טעימות וכו' ע"י דיילות.
4. תקשורת שיווקית במסיבה: הציבו עלון או גלויה על שולחן הארוחה החגיגית או העזרו בדיילות לחלוקתם.
5. פרסים: תנו למארגן האירוע כמה מתנות מהמותג שלכם בכדי שישתתפו בהגרלת הפרסים במסיבה.
6. DATA BASE: נתתם חסות, חלקתם דוגמיות, תקשרתם את עצמכם בתוך המסיבה, אל תוותרו על מאגר מידע ורישום האנשים היכולים להוות בסיס טוב למועדון לקוחות.
7. יחסי ציבור 1 : בקשו 2-4 כרטיסים בכדי שתוכלו להשתתף במסיבה ולהגיד חג שמח למשתתפים .
8. יחסי ציבור 2 : בקשו ממארגן האירוע להוציא הודעה לעיתונות בה יצויין שהגוף או המותג שלכם נתן חסות לאירוע. בקשו תגזיר העיתון מתורגם לעברית או שלחו אותו לתרגום לעברית.
9. שמור על קשר אחרי האירוע : בצעו מהלך של דיוור ישיר או שליחת קטלוג לא יאוחר משבועיים מהארוע למאגר מידע שאספתם מהמסיבה.
1. חסות למסיבות מועדונים מיוחדים VIP: תנו חסות בסכום לא מבוטל למסיבות כריסמס, במועדונים כמו "רוטרי", "ליונס", "אנרוויל", מועדונים משפחתיים וכו'.
2. חסות למסיבות של צעירים : כמו מועדון "רוטראקט", צעירי הליונס, מועדוני צופים למיניהם וכיו"ב.
3. קד"מ בתוך המסיבה : אל תסתפקו במתן חסות למסיבה, אלא בצעו פעולת קד"מ כמו חלוקת דוגמית , הגשת טעימות וכו' ע"י דיילות.
4. תקשורת שיווקית במסיבה: הציבו עלון או גלויה על שולחן הארוחה החגיגית או העזרו בדיילות לחלוקתם.
5. פרסים: תנו למארגן האירוע כמה מתנות מהמותג שלכם בכדי שישתתפו בהגרלת הפרסים במסיבה.
6. DATA BASE: נתתם חסות, חלקתם דוגמיות, תקשרתם את עצמכם בתוך המסיבה, אל תוותרו על מאגר מידע ורישום האנשים היכולים להוות בסיס טוב למועדון לקוחות.
7. יחסי ציבור 1 : בקשו 2-4 כרטיסים בכדי שתוכלו להשתתף במסיבה ולהגיד חג שמח למשתתפים .
8. יחסי ציבור 2 : בקשו ממארגן האירוע להוציא הודעה לעיתונות בה יצויין שהגוף או המותג שלכם נתן חסות לאירוע. בקשו תגזיר העיתון מתורגם לעברית או שלחו אותו לתרגום לעברית.
9. שמור על קשר אחרי האירוע : בצעו מהלך של דיוור ישיר או שליחת קטלוג לא יאוחר משבועיים מהארוע למאגר מידע שאספתם מהמסיבה.
סלימאן פראג' ? מנכ"ל ניו ברנד ? ייעוץ אסטרטגי ויחסי ציבור המתמחה לשוק הערבי. ניו ברנד הוקם ע"י סלימאן פראג' בעל ניסיון של 10 שנים בתחום הייעוץ השיווקי והתקשורת השיווקית בשוק הערבי.
- חתום על מספר קמפיינים של לקוחות בנ"ל , וסוציופוליטים.
- מרצה בתחום השיווק והשיווק לשוק הערבי במספר מכללות .
- פרסם מספר מאמרים מקצועיים בנושא השיווק למגזר הערבי.
לתגובות : newbrand@zahav.net.il
- חתום על מספר קמפיינים של לקוחות בנ"ל , וסוציופוליטים.
- מרצה בתחום השיווק והשיווק לשוק הערבי במספר מכללות .
- פרסם מספר מאמרים מקצועיים בנושא השיווק למגזר הערבי.
לתגובות : newbrand@zahav.net.il